Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Vision X naživo: Zelený koncept oslní na první pohled

Ondřej Lilling Ondřej Lilling 5. 3. 2018
24
14
Zobrazit náhledy (24)
Škoda Vision X Škoda Vision X Škoda Vision X Škoda Vision X Škoda Vision X Škoda Vision X Škoda Vision X Škoda Vision X Škoda Vision X Škoda Vision X Škoda Vision X Škoda Vision X Škoda Vision X Škoda Vision X Škoda Vision X Škoda Vision X Škoda Vision X Škoda Vision X Škoda Vision X
Předobraz nejmenšího SUV mladoboleslavské automobilky se oficiálně odhalí na autosalonu v Ženevě. My jsme si ho ale mohli na chvíli prohlédnout o pár dní předtím.

Největším lákadlem bude na stánku automobilky Škoda jednoznačně studie Vision X. Nepřehlédnete ji, má zářivě zelený lak, který na světle přechází do žluté. Automobilka mu říká FlexGreen a má 19 vrstev. Na sériovém autě ho tedy neuvidíme, podobný odstín by ale barevnou paletu budoucího modelu obohatit mohl. Naživo vypadá studie úchvatně, ostatně, podívejte se na video. To však ani zdaleka nedokáže zprostředkovat světelné efekty broušeného křišťálu.

Design exteriéru do značné míry napovídá, jak bude nejmenší SUV značky vypadat. Studii samozřejmě zdobí řada prvků, které jsou výsadou konceptů, ale základní rysy auta z toho sami jistě dokážete vyčíst. A ty už se moc měnit nebudou. Koncept oslní nejen výsuvnými klikami či masivními chromovanými prvky, ale třeba dronem umístěným v zavazadlovém prostoru. Zcela nový designový jazyk představuje interiér. Tomu dominuje široká palubní deska s volně stojícím displejem doplněná o osvětlené prvky, jak jinak, než z broušeného křišťálu.

Unikátní je hybridní pohon, Vision X totiž kombinuje zážehový čtyřválec 1.5 G-TEC o výkonu 96 kW a 250 Nm, který je upraven pro spalování stlačeného zemního plynu. Pohon zadních kol obstarává elektromotor o výkonu 20 kW a točivém momentu 70 Nm, který pomáhá hlavně při rozjezdu. Tím, že zadní kola nejsou nijak mechanicky spojena s předními znamená, že Vision X umí být předokolka, zadokolka či čtyřkolka při zapojení obou pohonů.

Sériový model, který bude technicky spřízněný se Seatem Arona či Volkswagenem T-Roc, by se měl představit v průběhu příštího roku. Dostane platformu MQB a pohon předních kol tak, jak je v této kategorii obvyklé.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Design
| 6. 3. 2018
Takhle měla filcka vypadat TEĎ a ne až za 10-20 let! ;-\
Prekabátili Fabiu ...
| 6. 3. 2018
a buchnú jej cenu 14.990 €! ;-)
Hyundai Kona
| 6. 3. 2018
Čiže sa v Škode šuchtali, motali, zasadali, schvaľovali, ... Hyundai auto jednoducho vyrobil a už ho predával!
Avatar - donPedro
Kóňa - Aróňa - Rosomaq ?
| 5. 3. 2018
Tož z těch tří se mi jeví předobraz sourozence Seatu Arona, čili zde předmětná Škoda Vision X, tak nějak z daného segmetu nejvíc. Dóně Aróně to třeba v červené FR sluší moc, ovšem udrží-li si Škodovka do série co možná nejvíce, misky vah budou na její straně (což se třeba, ano i vzhledem ke generačnímu rozdílu, o souboji mezi Ibizou a Fábií, byť po FL, říci nedá). Tož tak.
Avatar - nalimer
Hyundai Kona
| 5. 3. 2018
Sériové auto vzniklo v skicách ešte v 2014, predsériové kusy v 2016. Hyundai Kona ešte nebol na svete.
Keď si človek domyslí klasickú plasovú masku, normálne predné a zadné svetlá, kľučky, interiér a la Fábia po fl a možnosť, akú ponúkajú malé SUV od VW - dostane celkom svojské autíčko.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku