Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda VisionS odhaluje v Ženevě svůj interiér

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 29. 2. 2016 • 13:51
33
30
Zobrazit náhledy (33)
Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda
Koncept nového SUV mladoboleslavské Škodovky má za sebou ženevskou světovou premiéru. Jak vypadá plug-in hybrid s pohonem 4x4 uvnitř?

Mladoboleslavská automobilka ukázala první skici konceptu VisionS na začátku února, těsně za polovinou měsíce přidala první fotky. Reálné auto není tyrkysové, ale zelené v barvě Island. Okřídlený šíp odhalil novou studii na koncernovém večeru v Ženevě 29. února. Studie budoucího většího SUV, ať už se bude jmenovat Kodiaq, či nikoliv, je 4,70 m dlouhá, 1,91 m široká a 1,68 m vysoká. Je postavena na koncernové platformě MQB s rozvorem 2,79 m.

Zaujme i vnější design, Přední světla, logo značky a svislé lamely v lichoběžníkové masce chladiče jsou posety skleněnými krystaly. Čtveřice předních plochých klínovitých světel září výhradně diodami, ty Škoda co nevidět představí i v sérii. Až dosud full-LED nenabízela. Spodní linky bočních oken stoupají směrem dozadu poněkud strměji, než jsme u domácího výrobce byli dosud zvyklí. Zádi dominují integrované elipsovité koncovky výfuku, které tvoří součást difuzoru. Koncová skupinová světla (také LED) jsou doplněna odrazkami ve spodní části nárazníku.

Základ poháněcí soustavy reprezentuje konvenční spalovací motor, přeplňovaný zážehový čtyřválec 1,4 TSI se 115 kW (156 k) a točivým momentem 250 N.m. Podporuje jej elektromotor s trvalým výkonem 40 kW a dalšími 220 newtonmetry. Ten najdeme u šestistupňové dvouspojkové skříně, která přenáší sílu jen dopředu. Ovšem VisionS je čtyřkolkou, u zadní nápravy tudíž spočívá další elektrická jednotka s 85 kW a 270 N.m, která pracuje naprosto nezávisle bez jakékoli mechanické vazby. Systémový výkon dosahuje 165 kW (225 k).

Řidič má k dispozici několik jízdních režimů od čistě elektrického po nabíjecí. Plug-in hybrid s dobíjením z běžné elektrické zásuvky využívá Li-on akumulátorů s kapacitou 12,4 kWh uložených vzadu. Stačí na 50 km jízdy za tichého bzučení, pokud je v činnosti i turbomotor, auto zvládne normovaných tisíc kilometrů. Laboratorní spotřebu dle současné evropské metodiky vykazuje samozřejmě supernízkou, jen 1,9 l/100 km, čemuž odpovídají i vypouštěné emise CO2: 45 g/km. Z klidu na stovku zvládne studie akcelerovat za 7,4 s a její maximální rychlost koketuje s dvojnásobkem, tedy hranicí 200 km/h.

Šestimístný interiér (sériová verze bude až sedmimístná) se sedadly ve třech řadách je vyveden v černobílé kombinaci. Jeho hlavním tématem jsou moderní komunikační prostředky. Každý člen posádky má k dispozici vlastní displej, u zadních cestujících jsou vmontovány do opěradel. Informace si berou z palubního infotainmentu. Pasažéři se spojí i se světem a připojí také nejrůznější externí zařízení.

Související články

Témata
Avatar - Googelit
1. 3. 2016 22:28
Re: Typická škodovka...
:yes: :yes: :yes:
Avatar - Googelit
1. 3. 2016 22:27
Re: boční profil
Dokud není kombinace SUV + nízkoprofilová kola, což nesnáším, tak mi se to líbí. Reál třeba lehce "posuperbští" když se Superb vnějším designem líbí a bude to.
Avatar - Googelit
1. 3. 2016 22:25
Re: Tak je to
Spolujezdec je nevyužitý, mohl by mít nějaký multimediální systém, nebo aspoň nějakou konektivitu pro svůj tablet. Kaplička vypadá jak unifikace pro LHR a RHD. Tvary jsou uvnitř trošku futuristické záměrně. Pokud je to zatím jako nástřel třeba od studentů školy Škoda Auto, tak realita finálu nemusí být zlá. Za mě OK :yes:
1. 3. 2016 20:33
Typická škodovka...
Kodiaq vyzerá byť typickou škodovkou v tom najlepšom zmysle slova. Žiadna extravagancia (až na tie svetlá), krabicoidné tvary a veľa priestoru. Toto auto bude starnúť ako víno - čím bude staršie, tým bude lepšie vyzerať.
U mňa by bol už teraz veľmi vážnym kandidátom na kúpu.
1. 3. 2016 20:25
ach jo
jestli je Skodovka lowcost - a pritom obstoji proti konkurenci ve vsech ohkedech, VW za o neco nalo vyssi cenu je premie?

proc ze vsech tvych komentaru cisi takova zatuchlost.. Sam jezdis v Toyote a podle svych slov resis kazdou desetinu litru kterou ti tvuj neekologicky vyrobeny a cenove nerentabilni, dokonce i oproti Skodovce nudne se ridici a spatne vybaveny, nevykonny hybrid umi usporit. Bravo :-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku