Škoda VisionS odhaluje v Ženevě svůj interiér
Mladoboleslavská automobilka ukázala první skici konceptu VisionS na začátku února, těsně za polovinou měsíce přidala první fotky. Reálné auto není tyrkysové, ale zelené v barvě Island. Okřídlený šíp odhalil novou studii na koncernovém večeru v Ženevě 29. února. Studie budoucího většího SUV, ať už se bude jmenovat Kodiaq, či nikoliv, je 4,70 m dlouhá, 1,91 m široká a 1,68 m vysoká. Je postavena na koncernové platformě MQB s rozvorem 2,79 m.
Zaujme i vnější design, Přední světla, logo značky a svislé lamely v lichoběžníkové masce chladiče jsou posety skleněnými krystaly. Čtveřice předních plochých klínovitých světel září výhradně diodami, ty Škoda co nevidět představí i v sérii. Až dosud full-LED nenabízela. Spodní linky bočních oken stoupají směrem dozadu poněkud strměji, než jsme u domácího výrobce byli dosud zvyklí. Zádi dominují integrované elipsovité koncovky výfuku, které tvoří součást difuzoru. Koncová skupinová světla (také LED) jsou doplněna odrazkami ve spodní části nárazníku.
Základ poháněcí soustavy reprezentuje konvenční spalovací motor, přeplňovaný zážehový čtyřválec 1,4 TSI se 115 kW (156 k) a točivým momentem 250 N.m. Podporuje jej elektromotor s trvalým výkonem 40 kW a dalšími 220 newtonmetry. Ten najdeme u šestistupňové dvouspojkové skříně, která přenáší sílu jen dopředu. Ovšem VisionS je čtyřkolkou, u zadní nápravy tudíž spočívá další elektrická jednotka s 85 kW a 270 N.m, která pracuje naprosto nezávisle bez jakékoli mechanické vazby. Systémový výkon dosahuje 165 kW (225 k).
Řidič má k dispozici několik jízdních režimů od čistě elektrického po nabíjecí. Plug-in hybrid s dobíjením z běžné elektrické zásuvky využívá Li-on akumulátorů s kapacitou 12,4 kWh uložených vzadu. Stačí na 50 km jízdy za tichého bzučení, pokud je v činnosti i turbomotor, auto zvládne normovaných tisíc kilometrů. Laboratorní spotřebu dle současné evropské metodiky vykazuje samozřejmě supernízkou, jen 1,9 l/100 km, čemuž odpovídají i vypouštěné emise CO2: 45 g/km. Z klidu na stovku zvládne studie akcelerovat za 7,4 s a její maximální rychlost koketuje s dvojnásobkem, tedy hranicí 200 km/h.
Šestimístný interiér (sériová verze bude až sedmimístná) se sedadly ve třech řadách je vyveden v černobílé kombinaci. Jeho hlavním tématem jsou moderní komunikační prostředky. Každý člen posádky má k dispozici vlastní displej, u zadních cestujících jsou vmontovány do opěradel. Informace si berou z palubního infotainmentu. Pasažéři se spojí i se světem a připojí také nejrůznější externí zařízení.