Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Studie nového SUV Škoda VisionS je hybridní čtyřkolka

Aleš Dragoun
Diskuze (127)
Větší SUV mladoboleslavské automobilky se poprvé ukazuje na snímcích blízkých realitě. Zaujme technikou, jedná se totiž o plug-in hybrid s pohonem obou náprav.

Mladoboleslavská automobilka ukázala první skici konceptu VisionS před čtrnácti dny a před několika desítkami hodin je podpořila oficiálním videem se šéfdesignérem Jozefem Kabaněm. Reálné auto není tyrkysové, jeho zelená barva, která dostala název Island, působí vcelku logicky, Škoda přece „zezelenala“ už v roce 1993. Jenže tentokrát se to netýká jen odstínu laku. Ale popořádku....

VisionS vypadá skutečně stejně jako na počítačových návrzích. Auto je hranaté a plné ostrých zlomů, ale to v poslední době u nových škodovek většina odborníků i laiků kvituje. Vpředu má dvě dvojice úzkých klínovitých diodových světel, ta horní se dotýkají masky chladiče se svislými lamelami. Spodní linky bočních oken stoupají směrem dozadu poněkud strměji, než jsme u domácího výrobce byli dosud zvyklí. Koncová světla jsou doplněna dalším rudým pásem pod hranou víka zavazadelníku, což působí hodně originálně, stejně jako oválné koncovky výfuku zakomponované do nárazníku. Ano, ztvárnění přídě může vyvolávat kontroverze, tváří se hodně drsně...

Mladá Boleslav samozřejmě nadále tvrdí, že se jedná o designérské cvičení, ale osobně nevidím důvod, proč by větší SUV zvenčí nemohlo vypadat až na pár detailů přesně takhle. Ať už se bude jmenovat Kodiaq, nebo třeba úplně jinak. Rozměry showcaru už známe, je 4,70 m dlouhý, 1,91 m široký a 1,68 m vysoký. Podvozek platformy MQB má rozvor 2,79 m.

Potvrdily se dřívější spekulace o pohonné jednotce. Respektive zde je nasnadě použít množné číslo, protože jich je více než jedna, dokonce tři. Základ poháněcí soustavy reprezentuje konvenční spalovací motor, přeplňovaný zážehový čtyřválec 1,4 TSI se 115 kW (156 k) a točivým momentem 250 N.m. Podporuje jej elektromotor s trvalým výkonem 40 kW a dalšími 220 newtonmetry. Ten najdeme u šestistupňové dvouspojkové skříně, která přenáší sílu jen dopředu. Ovšem VisionS je čtyřkolkou, u zadní nápravy tudíž najdeme další elektrickou jednotku s 85 kW a 270 N.m, která pracuje naprosto nezávisle bez jakékoli mechanické vazby. Systémový výkon dosahuje 165 kW (225 k).

Řidič má k dispozici několik jízdních režimů od čistě elektrického po nabíjecí. Plug-in hybrid s dobíjením z běžné elektrické zásuvky využívá Li-on akumulátorů s kapacitou 12,4 kWh uložených vzadu. Stačí na 50 km jízdy za tichého bzučení, pokud je v činnosti i turbomotor, auto zvládne normovaných tisíc kilometrů. Laboratorní spotřebu dle současné evropské metodiky však vykazuje samozřejmě supernízkou, jen 1,9 l/100 km, čemuž odpovídají i vypouštěné emise CO2: 45 g/km. Tyto údaje tedy berme s rezervou. Studie VisionS do běžného provozu beztak nevyrazí... Brzdou by rozhodně nebyla, z klidu na stovku zvládne akcelerovat za 7,4 s a její maximální rychlost koketuje s dvojnásobkem, tedy hranicí 200 km/h.

Šestimístný interiér se sedadly ve třech řadách je vybaven informačním systémem, který může ovládat každý z cestujících, má k tomu svou velkou obrazovku. Spojí se jak s palubní sítí, tak i se světem, digitalizace, připojení nejrůznějších zařízení včetně mobilů a online komunikace představují dnes když ne nezbytnost, tak minimálně samozřejmost. Fotografie kabiny však automobilka bohužel zatím nezveřejnila, na ty si budeme muset spolu s podrobnějším popisem ještě počkat, až se přiblíží datum zahájení autosalonu v Ženevě...

Aleš Dragoun
Diskuze (127)
18. 2. 2016 19:56
Re: Byt Range Rover, tak
Asi došly designérům nápady. Nebo přišly z vedení instrukce, co všechno má na autě být a pejsek s kočičkou to nějak splácali.
18. 2. 2016 19:47
Re: Byt Range Rover, tak
A pak Hyundai za (také koncept) Carlino.
Pozn: Zvláštní, že o něm žádná místní redakce ještě (od 3. 2.) nic nenapsala (pravda představili ho na indickém veletrhu v Novém Dillí a to je dááálekóóó).
[odkaz]
18. 2. 2016 19:39
Re: Live
Podle mě to vypadá jak nějaká čínská splácanina. Křečovitě poskládané škodovácké markanty. Chybí tomu lehkost, dotaženost, styl, nápad, nadhled. Podle toho designu nebude Kabaň moc v pohodě. Je to moc vážné, upocené, prvoplánové.
Avatar - woody-alien
18. 2. 2016 19:22
Re: Světla
Výstižné. Na mě teda ta masa plechu, kde mělo být světlo ale není, přímo řve. Lepší než Autobild - to bohužel v tomto případě není žádná útěcha.
Avatar - woody-alien
18. 2. 2016 19:18
Re: OT: FORD to v Evropě odpískal
Ještě bych nad Fordem v Evropě nelámal hůl. Třeba udělaj Ecosport Vignale a bude to trhák. ;-) >:-[]