Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Yeti 2,0 TDI (81 kW) 4x4 – Dostupný horal

Aleš Jungmann Aleš Jungmann 16. 4. 2012 • 07:15
42
78
Zobrazit náhledy (42)
Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti
Nejdostupnější česká čtyřkolka? To jsme museli otestovat!

Ač to nebývá obvyklé, u Škody si můžete potenciální prodejní hit, dieselový Yeti s pohonem všech kol, pořídit s nejnižší ze čtyř nabízených výbav. Za 464 tisíc Kč tedy dostanete technicky poměrně zajímavý vůz, který však ve stupni Easy rezignuje na jakoukoliv vyšší výbavu.

Přiobjednat nejde například tempomat, bixenony, Maxi DOT, dvouzónovou klimatizaci, vyhřívané čelní sklo, 2 DINová rádia, navigaci, rafinovanější vzhled interiéru, tažné zařízení, kožený volant, akční pakety, elektricky nastavitelné sedadlo řidiče s pamětí... a tak dále.

Zkrátka, za necelého půl milionu korun máte sice dieselovou čtyřkolku, ale to je tak asi vše. Startovací výbava není nikterak špatná (potěší ESP s pomocníky), zahrnuje vše, co od levného auta čekáte, jenže v tom je právě jádro pudla: Škoda za půl milionu už zase nikterak výrazně levná není a s jiným motorem (1,2 TSI) a bez pohonu 4x4 můžete za 499 tisíc sněžného muže v nejvyšší výbavě.

suv skoda yeti testy suv skoda yeti testy
 

Hodně v tomto případě udělá onen pohon všech kol, za který připlácíte celých 50 tisíc. Pro běžného občana, který nejdříve kouká po vyhřívaných sedačkách či tempomatu, je tak dieselová čtyřkolka ve verzi Easy jen málo přitažlivá. Zajímavé by bylo zjistit, proč v ceníku vlastně figuruje – že by fleetoví zákazníci?

Tato verze je však zajímavá i z jiného pohledu: ve shodné výbavě je o celých 60 tisíc levnější než verze se stejným motorem, naprogramovaným pro změnu na 103 kW, a o masivních 126 tisíc levnější než verze se 125 kW. Tak pojďme zjistit, zda má cenu připlácet zhruba dva a půl průměrného platu (nebo dokonce více jak pět) za těch 21 resp. 44 kW navíc.

Jízda na silnici i mimo ní

K testu jsme si zvolili verzi ve výbavě Elegance, tedy vůz o 130 tisíc korun dražší než v případě výše zmíněné jednoduché verze. Na interiéru i exteriéru jsou vylepšení jednoznačně vidět, kdo s Yetim plánuje delší intenzivnější soužití, měl by přemýšlet nad dvouzónovou klimatizací, zadními parkovacími senzory nebo vyhřívanými sedadly.

suv skoda yeti testy suv skoda yeti testy
Yeti je klasickou ukázkou malého silničního SUV – krátké převisy i dobře udělaný podvozek (nikde nic netrčí), vyzbrojený spojkou Haldex, by v terénu zvládl docela zajímavé věci. Světlá výška 180 mm řidiči ale jasně říká: rozbahněnou louku ano, na hory ano, ale majiteli, kroť se. Lehčí terén však zvládne s přehledem, pomůže i asistent pro sjíždění svahů.

Velmi dobrou zprávou pak je to, že Yeti se neztratí ani na silnici. Co neztratí, mezi malými SUV je z hlediska jízdních vlastností na samém vrcholu třídy! Pohon všech kol kvalitu podvozku jen znásobuje, byť přesouvání síly k zadním kolům na výjezdu ze zatáček je o něco méně intenzivní než u silnější verze se 103 kW. Stále je však krásně cítit jak Haldex pracuje a snaží se vám poskytnout maximální trakci, takže o jeho přítomnosti víte i jindy, než při ostrém startu na semaforech. V zatáčkách se auto naklání jen decentně, sportovněji tuhý podvozek poskytuje vozu velmi dobrou oporu a vůz na pokyn volantu reaguje svižně.

Jak to vypadá na poli spotřeby, mají majitelé slabších vznětových dvoulitrů výhodu? Naše zkušenosti ukázaly, že továrním číslům (kde se tři výkonnostní verze 2,0 TDI liší v řádu desetinek) se dá věřit, tedy že spotřeba bude u všech prakticky shodná. Zajímavé však je, že nejúspornější je verze nejsilnější se 125 kW (kombinovaná spotřeba 5,9), zatímco slabší 103 kW má udávanou spotřebu 6 litrů a námi testovaná verze pak 6,1. Vinu hledejme v ulicích měst; rozdíl má totiž na svědomí mnohem vyšší městská spotřeba slabších provedení.

suv skoda yeti testy suv skoda yeti testy
 

Dle našich zkušeností se v intravilánu dá bez problémů udržet pod osmi litry nafty na 100 km, mimo město spotřeba klesá (díky šestistupňové převodovce) hluboko pod šest litrů a atakovat klidnou jízdou hodnotu začínající čtyřkou není až tak nereálné, o čemž jsme se přesvědčili na dálnici. Na dálnici při 130 km/h točí lehce nad 2.500 min-1, spotřeba se ustálila na 7,7 litrech nafty. Klidná stovka sníží otáčky o 600 min-1 a spotřeba se doslova propadne na 4,6 litru.

Projev motoru se zdá být, vzhledem k silnějším dvoulitrovým TDI, o něco málo kultivovanější, po zahřátí se motor svými zvuky do kabiny nikterak neprobíjí. Bát se nemusíte ani nízkého výkonu, absence 21 kW a 40 Nm je patrná spíše až ve středních a vyšších otáčkách. Nejslabší verze naopak nabídne nejplynulejší zátah.

Tak tedy tu slabší?

Já myslím, že ano. Rozhodně se z vás nestane postrach levého dálničního pruhu, avšak i vzhledem k relativně rozumné hmotnosti Yeti jede (na poměry SUV) docela svižně. Pokud nutně potřebujete pohon všech kol a zároveň vyžadujete i vznětový motor, není proč vám tuto verzi rozmlouvat.

Druhý pohled (Lukáš Vaverka)
V dieselovém Yeti jsem najel asi 100 km a jízda ve mě zanechala vesměs jen pozitivní dojmy. Nejslabší dvoulitrové TDI si s kompaktním SUV dokáže poradit, dokonce má subjektivně větší švih než posledně testovaná 1,4 TSI (90 kW) s pohonem předních kol. Proto souhlasím s Alešem, že nižšího výkonu se rozhodně není potřeba bát.

Nevýhodu má pro mě Yeti jen jedinou: necítím se v jeho interiéru útulně. Stísněná, i když na centimetry stále solidní, kabina nepůsobí tak dobře jako o kousek větší (a téměř bez výjimky dražší) konkurenti. Testovaný vůz nás navíc už při stavu 4000 km potrápil prasklou žárovkou v zadním světle a povrzáváním palubní desky (to pak přišel příplatkový Sound System vhod...). Vzhledem ke zkušenostem z dřívějších testů jde ale o nedostatek konkrétního auta, nikoliv o typickou vadu modelu Yeti.

První cena vozu362.900,- Kč (1.2 TSI/77kW, Easy)
První cena vozu s testovanou motorizací463.900,- Kč (2.0 TDI CR 4x4/81 kW, Easy)
Základní cena testovaného vozu594.900,- Kč (2.0 TDI CR DPF 4x4/81 kW, Elegance)
Cena testovaného vozu vč. příplatků617.800,- Kč (2.0 TDI CR DPF 4x4/81 kW, Elegance)

Plusy

  • Výhled z vozu
  • Stabilita a ovladatelnost
  • Pohon všech kol
  • Spotřeba při klidné jízdě

Mínusy

  • Vysoká podlaha a hrana zavazadelníku
  • Ceny vyšších výbav
  • Menší interiér
  • Utopená řadicí páka

Témata
Škoda Yeti 2,0 TDI (81 kW) 4x4
Cena základní sestavy 594 900 Kč
Výbava základní sestavy Boční ukazatele směru integrované do vnějších zpětných zrcátek, chromované vnitřní kličky dveří, interiér "DUNE" (sedadla-látka), dekor "Cosmic"Kola z lehké slitiny 17", rozměry 225/50/R17, lakovaná střešní lišta, ochranné boční lišty dveří, prahové lišty, přední mlhové světlomety s Corner funkcí, střešní nosič, černě lakovaný, vnější zpětná zrcátka a vnější kliky lakované v barvě vozu s osvětlením nástupního prostoru, 3 hlavové opěrky vzadu, výškově stavitelné, 3 tříbodové bezpečnostní pásy vzadu, 3. brzdové svět, airbagy řidiče, spolujezdce, hlavové, boční vpředu a kolenní řidiče, bezpečnostní světla na výplních předních dveří, Day-light, deaktivace airbagu spolujezdce, ESP včetně ABS+EBV+MSR+ASR+EDS+HBA+DSR+ESBS, kontrola tlaku v pneumatikách, kotoučové brzdy zadní, light check - kontrola funkčnosti vnějšího osvětlení, příprava pro uchycení 2 dětských sedaček s bezpečnostním systémem ISOFIX na zadních sedadlech, signalizace nezapnutého bezpečnostního pásu řidiče a spolujezdce, tříbodové výškově nastavitelné přední bezp. pásy s přitahovači, výstražný trojúhelník v zavazadlovém prostoru, 2 čtecí lampičky vpředu (pro řidiče a spolujezdce), funkce Off Road, make-up zrcátka ve slunečních clonách, Maxi DOT, nekuřácký paket, obložení v kufru, odkládací deska za zadními sedadly, odkládací schránka v horní části přístrojové desky uprostřed (uzavíratelná) a v přístrojové desce u spolujezdce (osvětlená, klimatizovaná), odkládací schránka Jumbo Box s nastavitelnou loketní opěrou mezi předními sedadly, odkládací schránky za zadními podběhy, osvětlení zavazadlového prostoru (1 lampička), otevírání víčka palivové nádrže Push-Push s elektromagnetickým odjištěním, pružná odkládací schránka v kufru, přední stěrače Aero (s cyklovačem a volbou frekvence), pylový filtr, sada na opravu pneumatik, servořízení (elektromechanický posilovač řízení), schránka na brýle a výklopná odkládací schránka pod sedadlem spolujezdce, síťový program v zavazadlovém prostoru, ukazatel vnější teploty, upevňovací koncept v zavazadlovém prostoru s posuvnými háčky, upínací oka v zavazadlovém prostoru, varioflex (koncept zadních sedaček), volant čtyřramenný multifunkční pro rádio, vnítřní osvětlení s kontakty na všech dveřích, vyhřívané zadní sklo, výškově nastavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce s bederními opěrami, zadní stěrač s ostřikovačem, zásuvka 12 V na střední konzoli a v zavazadlovém prostoru, zvuková signalizace nevypnutých světel, 8 reproduktorů, audiozdířka v loketní opěre "JUMBO BOX", centrální zamykání s dálkovým ovládáním (2 sklopné klíčky),"CLIMATRONIC" - dvouzónová klimatizace s elektronickou regulací včetně pachového filtru s automatickou cirkulací, el. ovládání oken vpředu a vzadu s dětskou pojistkou, el. ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, malý kožený paket (4-ramenný multifunkční kožený volant pro rádio), rádio SWING 2 DIN s CD, MP3, signalizace vzdálenosti při parkování vzadu, sklopný stolek na zadní středové opěře, tónovaná skla, tempomat, vnitřní zpětné zrcátko s automatickým stmíváním a dešťový senzor, vyhřívání předních sedadel Kč
Cena testované sestavy 617 800 Kč
Výbava testované sestavy navigace Amundsen (9.400,- Kč), asistent rozjezdu do kopce (2.000,- Kč), metalický lak (11.500,- Kč) Kč
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1968
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 81 / 4200
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 280 / 1750 - 2750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 174
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 12.2
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.5 / 5.3 / 6.1
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 405 / 1760
Objem nádrže (l): 60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1525 / 545
Rozměr pneu: 225/50 R17
Škoda Yeti 2,0 TDI (81 kW) 4x4
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4223
b) šířka (mm): 1793
c) výška (mm): 1691
d) rozvor (mm): 2578
e) rozchod vpředu (mm): 1541
f) rozchod vzadu (mm): 1537
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 910 / 1090
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 470 / 810
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1030
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 1020
k) šířka vpředu (mm): 1430
l) šířka vzadu (mm): 1420
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 640
výška opěradla vzadu (mm): 630
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Qashqai Interiér
| 12. 7. 2013
Kdo píše, že má Nissan tvrdé plasty v interiéru nikdy v něm neseděl. Tuhle blbost někdo z novinářů napsal do testu a teď to všichni opakujou. Má celou palubku měkkou.
A k atmosférickým motorům (2,0, 1,6), co dodat, koukněte na mazdu, dává svoje atmo motory do nejnovější trojky :-)
Avatar - 3_diamanty
yeti
| 12. 11. 2012
dizajnom sa mi pozdava.... ale popravde... je to male auto a drahe... kabina jak z maleho auta... interier uzky.... neviem... ja osobne na yetim aj ked sa mi dizajnom paci nevidim nic lakave.... auto drahe male , nuz nic moc... ked uz auto do terenu a aj na hajsanie a behanie tak duster je jasne lepsia volba.... nepredrazeny a priestrannejsi... a clovek nema strach ze ci sa zaspini a poskriabe.... :yes:
Ceníková cena
| 12. 11. 2012
Rukama mi prošli už 4 subaru během 6 let. Zde jsou ceny provedené na všech těchto autech .

Outback 05 - Dvojhmotností setrvačník cena opravy i s materiálem 7300 ,-
mojí vinou spálená spojka - 4300 ,-

Forestr 98 - manžeta poloosy 1000 ,-

Legacy 10 - za 100 000 km - sklápění zrcátka vyřešeno v záruce novým zrcátkem

forester 04 mého otce - NIC

Všechno v autorizovaném servisu. Jen pro zajímavost přidám cenu kompletní opravy po nedobrždění na světlech - hrazeno pojištovnou na legacy MY10.

oba dva blatníky, podběhy, maska, kapota, přední spojler, chladič, příčky a 2x světlo + plus kupa plastů a nějakých všech možných věcí co tam jsou. 86 000 v autorizáku. Srovnatelná oprava škody octavia I co naboural otec před léty - 120 000 v autorizáku.

Jojo se subaru se prohnou panečku.
Avatar - qwert88
Yeti vs. duster
| 12. 11. 2012
Yeti je hodně povedenej.Dobré jízdní vlastnosti hlavně na silnici,tuhá karoserie,bytelný,kvalitní interiér,prstor,variabilnost.Motor 2.0Tdi 81kw bude stačit spíše klidnějším řidičům,ikdyž s pohonem jen jedné nápravy to možná bude stačit.Ten Duster se dá říct,za "málo peněz hodně muziky" a leckomu udělá stejnou službu jako třeba dražší Yeti.Rozdíly jsou samozřejmě znát,palubní deska jak z 15let starý káry,mnohem horší zpracování,určitě v autě bude více hluku od kol podovzku,ale i od motoru(vrzání plastů) a na silnici určitě nejede tak dobře jako Yeti,ovšem v terénu to bude tak nastejno.Duster na tom v terénu bude dokonce i líp,protože je levnější tak se nemusíte o auto tolik bát,díky jeho ceně je to oblíbené SUV u myslivců ale hlavně soukromých zemědělců,atd.Dacie je prostě značka co dělá levná auta a snaží se,aby si zákazník vybral za mnohem míň peněz to co u konkurence,a to je právě ono,jen nesmí být tak náročný a koukat moc na detaily.Samozřejmě zapáleného motoristy tato značka neosloví,nebo né zatím.
Duster
| 11. 11. 2012
Ved prave. Redaktor prezentuje uz stare zname auto. Cosi napise o vyjazde zo zakruty, ze ako test a spotrebu opise z prospektu. Je to PR ako repa!!!

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku