Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Yeti: Technická data, nová fotogalerie, kompletní ceník (+ plakáty)

Škoda Yeti
Škoda Yeti
Škoda Yeti
Škoda Yeti
132 Fotogalerie
Diskuze (165)
Škoda Auto svého dlouho očekávaného zástupce kategorie kompaktních SUV představila již na březnovém autosalonu v Ženevě, ale až nyní zveřejňuje bližší technická data a úplný ceník.

V březnu na autosalonu v Ženevě byla představena paleta pohonných jednotek Yetiho a přehled kombinací s pohonem předních nebo všech čtyř kol. Na právě probíhajícím autosalonu v Brně má kompaktní SUV svou českou premiéru. Zde automobilka zveřejnila cenu základního provedení s motorem 1,2 TSI a pohonem předních kol, která začíná na částce 359.800,- Kč. Teď už ale víme více.

Dnes večer byly u příležitosti mezinárodní novinářské prezentace, která se odehrává ve Slovinsku, zveřejněny podrobnější technické údaje k modelu Yeti. Zájemci se mohou těšit na pětidveřové SUV, jehož karoserie je dlouhá 4223 mm, široká 1793 mm a vysoká 1691 mm. Rozvor náprav je dlouhý 2578 mm. Novinka se může pochlubit světlou výškou 180 mm.

Interiér

Interiér nabídne prostor pěti cestujícím. Řidič má k dispozici výškově i podélně stavitelný volant. Vyšší pozice sedadel má přispět k dobrému výhledu z vozu. Cestující na zadních sedadlech sedí o 20 mm výše než cestující vpředu. Tím vzniká tzv. „kino efekt“, podobně jako v kině vidí pasažéři na zadních sedadlech přes hlavy řidiče a spolujezdce.

Variabilitu a komfort cestování na zadních sedadlech má zvyšovat koncept VarioFlex, převzatý z modelu Roomster. Tři oddělená sedadla lze jednotlivě sklopit nebo vyjmout, vnější sedadla lze posouvat v podélném směru a – při vymontovaném středním sedadle – je lze posunout i o 80 mm ve směru příčném.

Tím se Yeti změní z pětisedadlového vozu na čtyřmístný a dvojice zadních cestujících má k dispozici více prostoru.

Yeti za svou zadní vzhůru výklopnou stěnou nabízí i praktický zavazadlový prostor. Ten má v základním uspořádání objem 416 litrů. V dvoumístné konfiguraci nabízí až 1760 litrů. To je téměř tolik, kolik pojme stejně dlouhý, ale poněkud jinak koncipovaný Roomster (v jeho případě je to přesně 1780 l).

Zážehové motory a ceny

Paleta motorů modelu Yeti nabízí pět čtyřválcových pohonných jednotek ve výkonnostním spektru od 77 kW do 125 kW (od 105 k do 170 k). Skládá se ze dvou benzinových a tří naftových agregátů, z nichž všechny splňují požadavky normy EU 5.

Pro příznivce benzinových motorů je k dispozici jednotka 1,2 TSI s výkonem 77 kW (105 k). Tento motor je k dispozici s šestistupňovou manuální převodovkou (k dispozici od října 2009) nebo dvouspojkovou sedmistupňovou DSG (od roku 2010), ale vždy jen v kombinaci s pohonem předních kol. Motor 1,8 TSI o výkonu 118 kW (160 k) spolupracuje s šestistupňovou manuální převodovkou a pohonem všech kol.

Škoda Yeti - přehled zážehových motorizací
Motor1,2 TSI1,2 TSI1,8 TSI
Převodovka6M7DSG6M
Uspořádání pohonu4x24x24X4
Zdvihový objem [cm3]119711971798
Válce/ventily4/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]77/500077/5000118/4500-6200
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]175/1500-3500175/1500-3500250/1500-4500
Max. rychlost [km/h]--200
Zrychlení 0-100 km/h [s]--8,4
Komb. spotřeba [l/100 km]--8,0
Cena Yeti [Kč]359.800,---
Cena Active [Kč]399.800,-449.800,-539.800,-
Cena Ambition [Kč]459.800,-509.800,-599.800,-
Cena Experience [Kč]489.800,-539.800,-629.800,-

Výbavy

Škoda Yeti bude v ČR v nabídce ve čtyřech výbavových stupních: Yeti, Active, Ambition a nejvyšším Experience.

Součástí standardní výbavy všech modelů jsou např. čelní airbagy řidiče a spolujezdce, dva boční airbagy, systém ESP včetně ABS, hydraulický brzdový asistent a elektronická uzávěrka diferenciálu. Standardní výbava dále obsahuje 16" ocelová kola, přední halogenové světlomety s čirou optikou, el. ovládaná přední okna a vnější zpětná zrcátka, centrální zamykání a střešní nosič. Při jízdě mimo zpevněné vozovky, lze u modelu Yeti v provedení 4x4 změnit nastavení elektronických systémů použitím tzv. Off Road funkce - souboru asistenčních systémů pro jízdu ve ztížených podmínkách.

Sériová výbava verze Active, obsahuje kromě výše uvedeného i funkci Off Road, klimatizaci s automatickou regulací – Climatic, tónovaná skla a el. ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka.

Výbavový stupeň Ambition nabídne oproti verzi Active např.: 16" hliníková kola MOON, kolení airbag řidiče, hlavové airbagy, integrované přední mlhové světlomety, dálkové ovládání k centrálnímu zamykání, tempomat, palubní počítač Maxi-DOT, autorádio Blues s možností přehrávání CD a MP3.

Nejvyšší výbava Experience nabídne mj. 17" hliníková kola DOLOMIT, přední mlhové světlomety s Corner funkcí, dvouzónovou klimatizaci s elektronickou regulací včetně pachového filtru s automatickou cirkulací – Climatronic, čtyřramenný multifunkční kožený volant, vyhřívaná přední sedadla, autorádio Swing včetně osmi reproduktorů a signalizaci vzdálenosti při parkování vzadu.

Vznětové motory a ceny

Zájemci o vznětové agregáty mohou volit ze tří výkonových variant motoru 2,0 TDI CR DPF. Provedení s výkonem 81 kW (110 k) je k dispozici s pětistupňovou manuální převodovkou a pohonem předních kol nebo šestistupňovou manuální převodovkou a pohonem všech čtyř kol. Verze s výkonem 103 kW (140 k) a 125 kW (170 k) jsou obě vybaveny šestistupňovou manuální převodovkou a pohonem všech kol.

Škoda Yeti - přehled vznětových motorizací
Motor2,0 TDI CR DPF2,0 TDI CR DPF2,0 TDI CR DPF2,0 TDI CR DPF
Převodovka5M6M6M6M
Uspořádání pohonu4x24x44x44x4
Zdvihový objem [cm3]1968196819681968
Válce/ventily4/44/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]81/420081/4200103/4200125/4200
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]250/1500-2500250/1500-2500320/1750-2500320/1750-2500
Max. rychlost [km/h]--190-
Zrychlení 0-100 km/h [s]--9,9-
Komb. spotřeba [l/100 km]--6,1-
Cena Yeti [Kč]-459.800,---
Cena Active [Kč]449.800,-499.800,---
Cena Ambition [Kč]509.800,-559.800,-619.800,-679.800,-
Cena Experience [Kč]539.800,-589.800,-649.800,-709.800,-

Podvozek

Podvozek modelu Yeti využívá techniku, která je použita také v modelech Octavia a Octavia Scout. Přední náprava je typu McPherson, kombinuje tedy tlumiče s pružinami, které společně s příčnými rameny vedou kola.

Víceprvková zadní náprava byla v porovnání s modelem Octavia upravena a má o 30 mm širší rozchod. To má ve spojení s torzním stabilizátorem o průměru 23 mm na přední nápravě snižovat naklánění karoserie v zatáčkách. U obou verzí, tedy u Yetiho s pohonem předních kol i u vozu s pohonem všech kol – je tato konfigurace identická.

Ke snížení přenosu kmitů je zadní náprava zavěšena na pomocném rámu, který je s karoserií spojen prostřednictvím čtyř pružných ložisek, která mají tlumit přenos vibrací a hluku. Nádrž modelu Yeti pojme 60 litrů paliva.

Pohon všech čtyř kol využívá spojku Haldex čtvrté generace a vychází z techniky modelů Octavia Combi 4x4 a Superb 4x4. Elektrohydraulicky řízená lamelová spojka Haldex je uložena u zadní nápravy ve společné skříni s rozvodovkou a diferenciálem. Za dobrých trakčních podmínek, jako např. na suché silnici, se 96 % točivého momentu motoru přenáší na přední kola. V závislosti na konkrétní situaci může elektronicky řízená spojka Haldex přenést až 90 % výkonu na zadní nápravu. Elektronická uzávěrka diferenciálu zase zabrání prokluzování jednoho z kol s nižší trakcí na přední nebo zadní nápravě.

Pro jízdu mimo zpevněné vozovky lze u modelu Yeti 4×4 změnit nastavení elektronických systémů. Prostřednictvím tlačítka s nápisem „Off-Road“ na přístrojové desce, které aktivuje režim Off-road zastřešující soubor asistenčních systémů pro jízdu mimo zpevněné cesty. Plynový pedál má upravenou charakteristiku, aby byly rozjezdy na nesoudržném povrchu plynulejší, rozjezdový asistent pomáhá s rozjezdem vozu ve složitých situacích. Asistent pro jízdu z kopce prostřednictvím citlivého brzdění udržuje při sjíždění svahů konstantní rychlost, zatímco se řidič může zcela soustředit na volbu optimální stopy v terénu.

Autosalon Ženeva: Škoda Yeti - První dojmy + nové fotografie

Vstoupit do diskuze (165)