Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda začala v Rusku vyrábět Octavii, další modely budou následovat

redakce AUTO.CZ redakce AUTO.CZ 20. 10. 2009 • 02:20
26
Škoda Auto dnes začala v ruské Kaluze s výrobou modelu Octavia. Ve společném závodě s Volkswagenem se dosud auta jen montovala z dovezených dílů.

V příštím roce chce Škoda v Rusku podobně začít vyrábět i další modely, řekl ČTK mluvčí Jaroslav Černý. Spolu s Volkswagenem plánuje česká automobilka v Kaluze také zvýšit počet zaměstnanců zhruba o dvě třetiny.

Mladoboleslavská automobilka montuje v Kaluze vozy od konce roku 2007. K montážní lince však v posledních měsících přibyla také lakovna, svařovna a lisovna. "Závod v Kaluze se tak stal plnohodnotným výrobním provozem. Výrobu jsme v různých provozech zkoušeli již od března, dnes však začínáme oficiálně," řekl Černý. V následujících měsících se ale stále řada dílů bude dovážet již vyrobených z Česka.

Škodovka plánuje v příštím roce rozšířit výrobu o další modely. "Nejprve chceme do jara začít s výrobou Fabie. Poté plánujeme další modely, jejich výroba by měla naběhnout do října," řekl předseda představenstva Škody Auto, Reinhard Jung. Postupně by tak měly následovat všechny ostatní modely včetně vozů Superb a Yeti.

Jung zároveň popřel zvěsti o tom, že by o Kaluze již bylo rozhodnuto jako o místu výroby nástupce Octavie Tour. Jedno z nejúspěšnějších aut boleslavské automobilky se totiž za rok přestane vyrábět a Škodovka již chystá jeho nástupce. "Jsme teprve na začátku vývoje, i když nějakou představu o autě již máme. Rozhodnutí o lokalitě výroby nás teprve čeká," dodal Jung.

Škoda a VW, který dnes v Kaluze začíná s výrobou Volkswagenu Tiguan, plánují, že v příštím roce dosáhne jejich společný závod výrobní kapacity 150.000 vozů. Nyní v Kaluze pracuje 1800 lidí, za rok by jich mělo být až 3000. VW plánuje příští rok začít v Rusku kompletní výrobu například modelu Polo. "Do závodu jsme společně investovali celkem 570 milionů eur, dalších 95 milionů stála lisovna. Stali jsme se tak největším zahraničním investorem do automobilového sektoru v Rusku," řekl ředitel Volkswagenu Martin Winterkorn.

Podle ředitele ruské divize Škody Auto Petra Janeby chce automobilka letos v Rusku prodat 35.000 aut, zatím jich během devíti měsíců prodala 25.345. "Za současných podmínek v automobilovém průmyslu je naším nejdůležitějším cílem další posilování pozice značky pomocí zvyšování podílu na trhu. Ten se vyšplhal z loňských 1,9 procenta na letošních 2,5 procenta. V současnosti nejoblíbenějším modelem je v Rusku Fabia, Octavia Tour a Octavia," řekl Janeba.

Ruský automobilový trh silně zasáhla hospodářská krize. Proti loňsku se v prvních třech čtvrtletích propadl o 51 procent. "Přesto pro nás nadále zůstává zajímavým trhem s obrovským objemovým potenciálem. Spolu s Indií a Čínou považujeme Rusko za dynamický trh s pozitivními vyhlídkami do budoucna. Využijeme celkovou výrobní kapacitu v Kaluze k dalšímu budování a posilování pozice značky," řekl Reinhard Jung, předseda představenstva Škody Auto.

Podle Martina Jahna, ředitele ruské divize Volkswagenu, se automobilka cítí v Rusku vítána. "Nejde o vládou tolik sledované odvětví, jako jsou třeba energetika a spoje. Navíc zaměstnáváme řadu ruských občanů, platíme nadprůměrné platy a vytváříme určitou přidanou hodnotu," řekl Jahn ČTK.

O významu závodu pro Ruskou stranu svědčila i přítomnost premiéra Vladimira Putina na dnešním slavnostním zahájení. "Příklad Kalugy ukazuje, jak se dají efektivně budovat nová průmyslová střediska a vytvářet nová pracovní místa," řekl Putin s tím, že předpokládá, že vývoj automobilového průmyslu v Rusku po krizi bude velice příznivý.

Zahájení výroby se zúčastnil také český ministr zahraničí Jan Kohout. "Není to pro mě výjimečná cesta, dali jsme si za cíl podporovat české investice v zahraničí. Navíc pokud jde o Rusko, je nutné udržovat obchodní i politické kontakty," řekl Kohout novinářům.

V Kaluze začala Škodovka v říjnu 2007 montovat nejprve obě dvě generace Octavie, v lednu 2008 začala z montážních linek sjíždět také Fabia, letos v dubnu pak začala montáž Superbu a v květnu Roomsteru.

Témata
Avatar - white label
22. 10. 2009 01:41
Re: Made in USSR
Mě se zase občas zdá o originálním, dvoudveřovém bílém Fiatu 128 rally. S jeho nádherně vyladěnou i znějící třináctistovkou s dvoukomorovým karburátorem, sis mohl, na našich cestách, dělat srandu ze všech těch "nakoplých žigulíků"... ;-)
Avatar - white label
21. 10. 2009 18:15
Re: Made in USSR
Řešení rozvodu bylo to poslední, co jsem měl na mysli...
Pokud si nejel i v originálu, co ti mám vysvětlovat...
Musíš ovšem srovnávat původní F124 (auto roku 1966) s VAZ2101 z roku 1970.
I když LADA 2107 byla na svou dobu! vlastně ještě větší "tragédie" než 2101 v roce 1970...
21. 10. 2009 18:09
Re: Made in USSR
Kvalitativně jsou ta auta někde jinde než v Evropě. Proto třeba Škodovka radši vozí do Austrálie vozy vyrobené v MB, i když by to měla z Indie mnohem levnější. Se stačí podívat třeba do Kazachstánu. Tam nalevo jedou po lince žigulíky a napravo chlapíci montujou po šroubkách škodovky, tímhle tempem stačí tak několik desítek denně.
Avatar - white label
21. 10. 2009 18:05
Re: Made in USSR
Kolikátá už, na tém na téma "F124GAZ"...?
21. 10. 2009 17:51
Re: Made in USSR
Jak to dopadlo proti originalu? Kvalita zrejme sla postupne dolu, ale naproti tomu VAZ mel motor OHC, Fiat OHV. Tuhle upravu udelali Italove na zadost Rusu.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud