Škodě Auto a TPCA hrozí kvůli záplavám omezení výroby
Budou jim chybět interiérové stropy, které pro ně vyrábí společnost Grupo Antolin Bohemia ve svém závodě v Chrastavě. Podnik byl zasažen současnými povodněmi.
"Zatím běží výroba dál, máme zásoby stropních desek. Jak dlouho to potrvá, nelze odhadnout, protože záleží na tom, jaká provedení našich vozů se budou tento týden vyrábět," řekl serveru mluvčí Škody Auto Jaroslav Černý.
Pokud se do konce týdne nepodaří výrobu v Chrastavě obnovit, zastaví se produkce všech škodovek s výjimkou vozů Škoda Yeti, které mají jiného dodavatele stropních panelů. Ten ale není schopen převzít produkci pro ostatní modely Škody Auto. "Nikdo to nezvládne zavést dříve než za půl roku, v té kvalitě a v tom množství, jaké potřebujeme," uvedl šéf škodováckých odborů Jaroslav Povšík.
Krizový štáb Škodovky, který zasedal v pondělí dopoledne, vyslal do Chrastavy koordinátora, který má pomoci co nejrychleji obnovit produkci továrny Grupo Antolin Bohemia. Poté chce Škodovka do podniku vyslat i své hasiče a údržbáře.
Desítky údržbářů z kolínské továrny TPCA v Chrastavě již pracují. "Poslali jsme je, aby urychleně pomohli zprovoznit tamní výrobní linku, bylo tam půldruhého metru vody," uvedl výrobní ředitel TPCA Jiří Černý.
Podle serveru je situace v kolínské továrně jednodušší, protože tam až do neděle trvá celozávodní dovolená. V pondělí se ale začne pracovat a zásoby stropních panelů má závod nejvýše na dvě směny. "Zasedá u nás krizový štáb a hledáme řešení. Povodně zastavily výrobu i u dvou dalších našich dodavatelů. I jim jsme poslali naše lidi, aby pomohli s úklidem a obnovením výroby," dodal Jiří Černý.
Pokud do příštího úterý Grupo Antolin Bohemia neobnoví výrobu nebo pokud TPCA nenajde jiného dodavatele, výroba aut v Kolíně se zastaví. Jedinou automobilkou, kterou povodně neohrozily, zůstává Hyundai Motor Manufacturing Czech ve slezských Nošovicích, napsal iHNed.cz.