Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škodě Auto v srpnu klesly prodeje o 3,4 % na 70.700 aut

redakce AUTO.CZ redakce AUTO.CZ 8. 9. 2015 • 20:03
44
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto v srpnu dodala zákazníkům 70.700 vozů, což bylo meziročně o 3,4 procenta méně. Horší prodejní výsledky způsobila podle firmy ekonomická situace v Číně, Rusku a východní Evropě.

Růst naopak největší tuzemská automobilka zaznamenala v západní a střední Evropě, v Indii a Turecku. Vysokých přírůstků v západní Evropě dosáhly nové generace modelů Fabia a Superb liftback.

"Automobilové trhy i nadále ovlivňuje celková ekonomická situace Číny, Ruska a východní Evropy. Pozitivní vývoj v západní a střední Evropě pouze částečně kompenzoval pokles v jiných regionech," uvedl člen představenstva zodpovědný za prodej a marketing Werner Eichhorn.

Na celkově klesajícím ruském trhu dodala Škoda v srpnu zákazníkům 4300 vozů, což představovalo meziroční pokles o 36,3 procenta. Ve východní Evropě bez zahrnutí Ruska klesly prodeje o 28,5 procenta na 2300 vozů. Složitá situace podle firmy přetrvává na trhu v Číně. Škoda tam v srpnu prodala 19.100 aut, meziročně o 11,4 procenta méně. O 13,4 procenta na 1100 aut naopak vzrostly prodeje v Indii. Na turecký trh automobilka dodala 1400 aut, meziročně o 16,5 procenta více.

Ve střední Evropě se prodeje zvýšily o 9,3 procenta na 12.200 vozů. Dvouciferným tempem rostla značka na domácím českém trhu, kde se dodávky zákazníkům zvýšily o 14 procent na 6700 vozů.

V západní Evropě si Škoda v srpnu polepšila o 10,6 procenta na 27.100 vozů. Na německý trh dodala 11.600 vozů, meziročně o 10,9 procenta více. Dvouciferného, respektive trojciferného růstu dosáhla automobilka i na trzích v Británii, Španělska, Francie, Irska nebo Řecka.

Škoda Auto, která je součástí německého automobilového koncernu Volkswagen, v letošním prvním pololetí zvýšila provozní zisk meziročně o 22,8 procenta na 522 milionů eur (více než 14 miliard Kč). Důvodem nárůstu byl mimo jiné příznivý pohyb směnných kurzů a nižší náklady na materiál. Tržby automobilky vzrostly o 7,5 procenta na rekordních 6,4 miliardy eur.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly
Avatar - _Karel_
9. 9. 2015 17:45
Re: VW v DE
Já vycházel z příspěvku, na který jsi reagoval. Pokud jsi četl tu německou diskuzi, tak pak asi máš důvod.
Nudné ceny - >:D
Avatar - Emel
9. 9. 2015 09:02
Re: VW v DE
A viděl jsi třeba první komentář?

"Nudné modely, kterými už ani důchodci nechtějí jezdit, za ceny, které člověka nudí (?). Nikdy v životě bych si VW nekoupil.

Typické, ne?
Avatar - speedfred
8. 9. 2015 21:37
Re: prodej novych aut klesa
Občas chce niekto aj záruku k autu,servis v cene a nie iba počúvať kde aké pazvuky a myslieť : dôjdem-nepôjdem ?
Keby všetci kupovali ojazdenky, tak odkiaľ by boli? Niekto musí kúpiť aj nové aby raz bolo ojete.
A niekto rad nepreprdene sedacky
Avatar - _Karel_
8. 9. 2015 19:57
Re: VW v DE
Omlouvám se za nechápavost, ale názor znějící cca: "nedivím se poklesu u nás v Německu, vyšší výbavy jsou moc drahé a snižující se kvalita neodpovídá ceně" je hodný diskuzního vometáka?
8. 9. 2015 18:39
Proč Indie
Pro mě celkem nepochopitelný proč Škoda vyrábí v Indii. Tolik let a pořád naprosto mizivé prodeje.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku