Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škodě v 1. čtvrtletí klesl odbyt o 2,9 procenta na 307.600 aut

ČTK
Diskuze (1)

Prodeje ovlivnil pokles celkového trhu v Číně. Od ledna do března tam automobilka zákazníkům dodala 64.300 vozů, tedy o 19 procent méně, než loni.

Prodeje Škody naopak rostly v západní Evropě, kde zvýšila odbyt o 5,8 procenta na 137.900 vozů, ve východní Evropě rostla o 12,5 procenta na 11.000 aut a v Rusku posílila o 9,1 procenta na 18.400 vozů. Ve střední Evropě se odbyt značky snížil o 6,6 procenta na 18.500 aut. V Indii prodej klesl o 7,8 procenta na 3900 aut.

Na domácím českém trhu prodej klesl o 13 procent na 22.000 aut. Největším evropským trhem zůstává Německo s růstem dodaných škodovek o 7,5 procenta na 48.000 vozů. Dvouciferný růst zaznamenala značka ve Francii, Nizozemsku, Dánsku a také v Srbsku, Bulharsku nebo na Ukrajině.

Nejprodávanějším modelem byla Octavia i přes pokles o 12,5 procenta na 92.500 aut. Následuje Fabia s poklesem o desetinu na 49.100 vozů. Odbyt třetího rapidu poklesl o 13,8 procenta na 42.300 aut. Naopak prodej SUV Karoq se zvýšil o 109 procent na 35.800 vozů. Jeho většího sourozence Kodiaq si koupilo o 100 zákazníků méně. Následuje Superb s poklesem o čtvrtinu na 28.200 aut a Kamiq, který se prodává jen v Číně, si v prvním roce koupilo 12.300 lidí. Citigo si pořídilo 11.300 zákazníků.

Silné růstové impulsy letos očekává Škoda od nově vyvinutého kompaktního modelu Scala, který k prvním zákazníkům dorazí tento měsíc. Později letos se začne v Evropě prodávat městský crossover Kamiq. V plánu je i modernizace Superbu včetně uvedení hybridní verze nebo elektrické Citigo.

Škoda v současnosti nabízí devět modelových řad automobilů. V roce 2018 dodala zákazníkům celosvětově více než 1,25 milionu vozů. Do roku 2025 chce ročně prodávat dva miliony aut.

ČTK
Diskuze (1)

Doporučujeme

Avatar - Emel
12. 4. 2019 09:17
K..q
Jsem zvědavý, jestli (nebo teda spíš kdy) Karoq prodejně odskočí Kodiaqu. Osobně jsem čekal, že Q1/19 už tam bude nějaký větší rozdíl (100ks je zanedbatelných). Mimochodem - nedávno se tu řešil propad Fordu a náběh Focusu (v ČR)... tak možná je to další kamínek do mozaiky toho, jak dlouho to trvá, než se nový model pořádně rozjede.