Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škodovka přibližuje elektrické plány pro příští roky. Postaví sourozence Seatu el-Born?

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 21. 3. 2019
16
10
Zobrazit náhledy (16)
Škoda Vision iV Škoda Vision iV Škoda Vision iV Škoda Vision iV Škoda Vision iV Škoda Vision iV Škoda Vision iV Škoda Vision iV Škoda Vision iV Škoda Vision iV Škoda Vision iV

Mladoboleslavská automobilka by mohla postavit sourozence Volkswagenu I.D. a Seatu el-Born. O elektrické novince ale zatím finální rozhodnutí nepadlo.

Volkswagen má elektrický hatchback I.D., Seat v Ženevě ukázal sourozenecký el-Born. Oba vozy stojí na totožné platformě MEB, která se v příštích letech stane základem pro celou škálu nových elektromobilů. Přidá se k rodině elektrických hatchbacků také mladoboleslavská Škoda? Možné to je.

„Chceme vůz po vzoru I.D. a el-Bornu, ale musíme postupovat krok za krokem. Aktuálně máme jasně stanovený cíl,“ uvedl předseda představenstva Bernhard Maier a naznačil tím, že pro Škodovu jsou teď důležitější jiné elektrické produkty. Kupříkladu sériový Vision iV.

„Máme dva vozy, které v blízké budoucnosti dorazí na platformě MEB. Jeden je základní, ve druhém případě jde o jeho derivát. Hovoříme o sériovém Visionu iV se stylem kupé a regulérním SUV s konvenčně tvarovanou střechou. Oba vozy mají na trh dorazit do roku 2021,“ vysvětluje Maier.

Nové SUV-kupé bude vznikat na stejné lince jako Octavia, tedy v mladoboleslavské továrně. Vision iV je součástí strategie Škody, během které chce do roku 2022 uvést nejméně deset plně elektrických, plug-in hybridních a mild-hybridních vozů.

Maier zároveň potvrdil, že Škodovka si nadále pohrává s myšlenkou cenově dostupného elektromobilu na platformě MEB, jenž by vycházel ze vstupního provedení I.D. a dal by se pořídit za cenu dieselového Golfu. „Platforma je multifunkční a můžeme ji použít pro vozy různých velikostí a kategorií. Přemýšlíme o cenově dostupném autě. Pokud se na trhu objeví zajímavá příležitost, můžeme nabídnout řešení,“ dodává šéf Škody.

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Re: Zbytečná zpráva
R2R2
| 22. 3. 2019
V podstate temer kazdeho, kdo dostane dostatecnou dotaci/danovou slevu pripadne dalsi vyhody. Jak je videt napriklad v Norsku, kde je e-Golf levnejsi nez Golf, mnoho lidi nad spatnymi parametry privre oko.
Re: Zbytečná zpráva
ZocelenyDrapalik
| 22. 3. 2019
To dá rozum. Proto takyTesla nestačí vyrábět. A ostatní roční produkce stále navyšují. Vlastně aha. Vy říkáte pravý opak než se ve skutečnosti děje. To je tedy divné..
Re: Elektroharasenie
ZocelenyDrapalik
| 22. 3. 2019
Milý pane bez rozhledu. V Číně se dnes prodá 2x více elektromobilů než ve zbytku světa. v USA produkují elektromobily po statisících. A tyto elektromobily se dováží do EU a prodává se jich tu co rok to dvojnásobek. Jestli něco bude příčinou masivního propouštění v automobilkách tak toto. A vy si myslíte, že příčina proč evropské automobilky začínají vyrábět elektromobily je EU ?? Naopak. Je to jediná věc co můžou vśichni dělat, aby v Evropě zachránili alespoň zbytky autoprůmyslu.
Re: Nic nemůžeš dodat
topten
| 22. 3. 2019
kdes to cet? zdroj?? za 8 roku pokles o 15% a za dalsi pouhej rok o taky 15% a za dalsi rok dokonce o 20% ??? tedy prvnich 8 roku pokles cca o 2% rocne, ale desatej rok o 20% rocne, tedy 10x vic???? to postrada logiku klasicky kydani knoje, priste to lip promysli, takhle to je moc pruhlednej blabol
Re: Nic nemůžeš dodat
westeros
| 22. 3. 2019
Po tech 10 letech to prodas bud duchodci, kteremu 50% bude porad stacit, nebo si za 100-150 tisic vymenis baterku. Kdyz vidim, kolik lidi v mem okoli nasypalo penez do oprav par let starych benzinovych motoru nebo nedejboze naftovych motoru, tak myslim, ze ve vysledku ta baterka vyjde levneji.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku