Skoro 250.000 km za 250.000 Kč. Tahle nabídka je do nebe volající
Už zapomenutý Nissan Maxima je lákavým šestiválcovým svezením, ale dejte si pozor na nabídky v inzerci. Mohou se objevit až neuvěřitelně předražené kousky.
Na českém trhu pravidelně sledujeme trvalý růst prodejních cen sběratelsky atraktivních youngtimerů a veteránů. Snad ani není překvapením, že na tom chtějí vydělat všichni prodejci starších aut, hlavně škodovek, ale občas můžete najít i do nebe volající nabídky. A jednu z těch nejnovějších vám ukazujeme jako ideální ukázku toho, že než se rozhodnete koupit nějaké auto, měli byste se seznámit s celou nabídkou na trhu.
V hned několika tuzemských inzercích právě můžete narazit na stříbrný Nissan Maxima QX, který láká zvláštní nabídkou – za čtvrt milionu korun si můžete koupit v našich končinách málo známý sedan s nájezdem blížícím se čtvrt milionu kilometrů. Na zveřejněných fotografiích sice můžete vidět opravdu zachovalý stav, ale má takovou hodnotu? Náš redaktor Ondra Šámal se před dvěma lety zbavil kousku vyhlížející nějakou péči za jen několik málo tisícovek.
Stříbrný šestiválcový nissan z roku z 1995 s nájezdem 227.500 kilometrů nás inspiroval k tomu, abychom v inzercích začali hledat další kousky stejného modelu z devadesátých let. A začínáme si myslet, že je až neuvěřitelně předražený, protože ty další můžete koupit výrazně levněji. Požadovaných 250 tisíc korun nám připadá až příliš.
Ideální alternativou podle nás je tenhle černý kousek, u něhož prodejce neuvádí rok výroby, ale píše, že je v „top stavu“ a ani se nebrání dohodě o ceně. Nevím jak na vás, ale z našich subjektivních pocitů na nás působí mnohem lépe než první stříbrný kousek. Nabízí spoustu muziky za cenu, která je přibližně poloviční oproti první nabídce. Ze všech námi uvedených aut má nejnižší nájezd 185.000 kilometrů. Stojí 135 tisíc korun.
A pokud se nebojíte si ušpinit ruce a baví vás dávat auta dohromady, můžete si šestiválcovou maximu z devadesátek koupit ještě levněji. Tenhle vínový kousek s nájezdem 238.000 kilometrů sice nemá kožené čalounění, a zřejmě má i horší výbavu, a potřebuje vyvařit, ale technicky je údajně v bezproblémovém stavu. Pro nadšence do japonských aut by to mohl mít zajímavý projekt na jednu zimu. Tohle auto stojí jen 55 tisíc korun.
To nás inspiruje k diskuzi. Co si myslíte o českém přístupu k prodeji málo rozšířených aut a snaze vydělat úplně na všem. Myslíte si, že si stříbrná maxima v zachovalém stavu obhájí svou vysokou cenovku, nebo byste se raději vydali zlatou střední cestou s černým exemplářem? Poslední možnost s nutným vyvařením doporučujeme jen těm nejodvážnějším.
Nissan Maxima se pro Evropu vyráběl v letech 1988 až 2004. Všechny tyto vozy jsou generace A32 s obchodním označením QX, vznikající v letech 1995 až 2000. Nikdy se ale nejednalo o sběratelsky atraktivní model, byť s třílitrovým šestiválcem pod kapotou.