Smrtelná nehoda Paula Walkera: Porsche Carrera GT havarovalo ve 150 km/h
K tragédii došlo loni 30. listopadu ve čtvrti Valencia kalifornského města Santa Clarita na čtyřproudé komunikaci prakticky v sousedství dílny, kterou vlastnili. Původní pitevní zpráva tvrdila, že supersport Porsche Carrera GT havaroval v rychlosti přesahující 161 km/h. Další práce vyšetřovatelů ukázala, že tomu tak nebylo, auto jelo přece jen o něco pomaleji. Oddělení losangeleské policie, které se nešťastným incidentem zabývalo, oznámilo, že Walker s Roadsem přišli o život ve 150 km/h. Právě v tomto tempu jejich porsche narazilo nedaleko smyčky Rye Canyon do betonového bloku a následně dvou stromů, vzňalo se a oba muži uhořeli.
Nehodu zavinil špatný úsudek řidiče (byl jím bývalý profesionální automobilový závodník Rodas) a také nepřiměřená rychlost. „Vyšetřovatelé určili příčinu smrtelné havárie, byla jí nebezpečná rychlost vzhledem k podmínkám na vozovce,“ řekl nadporučík Mike Parker z Los Angeles Sheriff County novinám L. A. Times. V oblasti je navíc kvůli množství zatáček limit 72 km/h, takže jej auto překročilo více než dvojnásobně. Zbytečný hazard, protože bylo potvrzeno, že nezávodili s jiným vozem. Rodas prostě přecenil své schopnosti a jel příliš rychle. Nezapomeňme, že Carrera GT zvládne sprint z klidu na stošedesátku za méně než 7 s a už z výroby postrádala elektronickou stabilizaci.
Technické trable nebyly zjištěny, a to ani na brzdách. Porsche Cars North America vydalo oficiální prohlášení, v němž mimo jiné stojí: „Neexistuje žádný důkaz o mechanické poruše.“ Zároveň však americké zastoupení automobilky z Zuffenhausenu uvedlo, že „vůz byl změněn z původního stavu a nebyl řádně udržován.“ Problémem a rozhodujícím faktorem se dle výsledku staly také pneumatiky, které měly za sebou už takřka devět let „života“. Rodas je na svém voze od jeho zakoupení neměnil, jeho rudá Carrera GT spatřila světlo světa v roce 2005. O defektu samotném nepadlo ani slovo, ale obutí rozhodně nebylo v optimálním stavu.
Ke stanovení rychlosti nárazu pomohla videa a data získaná z řídicí jednotky a další elektroniky ve voze, byť z něj mnoho nezbylo. Samozřejmě se přidali odborníci od Porsche i Michelinu. Walker i Rodas zemřeli téměř okamžitě, hvězda filmové série The Fast And The Furious (Rychle a zběsile) podlehla mnohočetným zraněním hlavy, krku a hrudníku. Walker měl také dle zprávy koronera zlomenou ruku, zápěstí, čelisti i žebra. Rodas utrpěl ještě navíc frakturu lebky. Na náraz se stačili připravit, ale nebylo jim to bohužel nic platné.
Walker hrál už v prvním díle série v roce 2001, stal se miláčkem fanoušků a sám se zúčastňoval tunerských srazů. Začal v oboru automobilových úprav dokonce také podnikat. Zatím poslední sedmé pokračování filmu, které se připravuje, bude dotočeno s jeho dvojníkem a za pomoci počítačových triků.