Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Smrtelná nehoda Paula Walkera: Porsche Carrera GT havarovalo ve 150 km/h

Aleš Dragoun
Diskuze (17)
Vyšetřování smrtelné nehody Paula Walkera a Rogera Rodase dospělo do další fáze. Oba muži havarovali ve 150 km/h.

K tragédii došlo loni 30. listopadu ve čtvrti Valencia kalifornského města Santa Clarita na čtyřproudé komunikaci prakticky v sousedství dílny, kterou vlastnili. Původní pitevní zpráva tvrdila, že supersport Porsche Carrera GT havaroval v rychlosti přesahující 161 km/h. Další práce vyšetřovatelů ukázala, že tomu tak nebylo, auto jelo přece jen o něco pomaleji. Oddělení losangeleské policie, které se nešťastným incidentem zabývalo, oznámilo, že Walker s Roadsem přišli o život ve 150 km/h. Právě v tomto tempu jejich porsche narazilo nedaleko smyčky Rye Canyon do betonového bloku a následně dvou stromů, vzňalo se a oba muži uhořeli.

Nehodu zavinil špatný úsudek řidiče (byl jím bývalý profesionální automobilový závodník Rodas) a také nepřiměřená rychlost. „Vyšetřovatelé určili příčinu smrtelné havárie, byla jí nebezpečná rychlost vzhledem k podmínkám na vozovce,“ řekl nadporučík Mike Parker z Los Angeles Sheriff County novinám L. A. Times. V oblasti je navíc kvůli množství zatáček limit 72 km/h, takže jej auto překročilo více než dvojnásobně. Zbytečný hazard, protože bylo potvrzeno, že nezávodili s jiným vozem. Rodas prostě přecenil své schopnosti a jel příliš rychle. Nezapomeňme, že Carrera GT zvládne sprint z klidu na stošedesátku za méně než 7 s a už z výroby postrádala elektronickou stabilizaci.

Technické trable nebyly zjištěny, a to ani na brzdách. Porsche Cars North America vydalo oficiální prohlášení, v němž mimo jiné stojí: „Neexistuje žádný důkaz o mechanické poruše.“ Zároveň však americké zastoupení automobilky z Zuffenhausenu uvedlo, že „vůz byl změněn z původního stavu a nebyl řádně udržován.“ Problémem a rozhodujícím faktorem se dle výsledku staly také pneumatiky, které měly za sebou už takřka devět let „života“. Rodas je na svém voze od jeho zakoupení neměnil, jeho rudá Carrera GT spatřila světlo světa v roce 2005. O defektu samotném nepadlo ani slovo, ale obutí rozhodně nebylo v optimálním stavu.

Ke stanovení rychlosti nárazu pomohla videa a data získaná z řídicí jednotky a další elektroniky ve voze, byť z něj mnoho nezbylo. Samozřejmě se přidali odborníci od Porsche i Michelinu. Walker i Rodas zemřeli téměř okamžitě, hvězda filmové série The Fast And The Furious (Rychle a zběsile) podlehla mnohočetným zraněním hlavy, krku a hrudníku. Walker měl také dle zprávy koronera zlomenou ruku, zápěstí, čelisti i žebra. Rodas utrpěl ještě navíc frakturu lebky. Na náraz se stačili připravit, ale nebylo jim to bohužel nic platné.

Walker hrál už v prvním díle série v roce 2001, stal se miláčkem fanoušků a sám se zúčastňoval tunerských srazů. Začal v oboru automobilových úprav dokonce také podnikat. Zatím poslední sedmé pokračování filmu, které se připravuje, bude dotočeno s jeho dvojníkem a za pomoci počítačových triků.

Aleš Dragoun
Diskuze (17)
Avatar - speeder75
27. 3. 2014 22:32
Re: poznal som cloveka
Nemyslím si, že bych tím příspěvkem, na který reaguješ někoho obhajoval. Prostě je to škoda dvou životů, nejen toho herce ;-) Nic víc, nic míň.
27. 3. 2014 21:12
Re: poznal som cloveka
Co ho tu obhajujes to ze havaroval je jeho chyba a jeho chore nezodpovedne jazdenie. Prave preto ze je to profesionalk mal predvidat abyt si vedomi co robi. V podstate zabil cloveka, keby zabil tvoje decko, frajerku bol by si povedal ze nevadi, ze kazdy moze prekrocit rycholst. Sa uvedom co tu hovoris.
Samozrejme kazdemu sa stane, kazdy obsac prestreli ale 150 v meste na takej ulici to je kktovo.
27. 3. 2014 16:46
Re: Aby bylo jasno..
Nechť si odpočívají kde chtějí....Ani jeden mi nechybý, ale nevím jak dané místo vypadá, zda je 150 km/h opravdu hodně, ale vzhledem k limitu a "připosranosti" amíků bych řekl, že nebylo zas tak moc rychle to nebylo.. Ale mít na autě 9let staré pneu, je u mně demence. Nikde jsem nenašel jaká byla teplota, ale takto staré pneu nemohou fungovat dobře ani při řekněme 20stupních... Vzhledem k tomu, že to byli originály z výroby, bych si tipnul že tahle Carrera GT byla zánovní s pár tis. mílemi.
27. 3. 2014 15:53
Auto
Možno mal ten Rodas garáž narvanú 200 autami ako Jay Leno a to porsche bolo síce z roku 2005 ale najazdených malo 1200km. A preto mal gumy ešte pôvodné.
Pretekár - nepretekár, keď ho povedzme práve pred nejakou zákrutou štipla osa a trhol volantom... Pochybujem že by pri pitve našli žihadlo keď obhoreli. Ja som tiež raz nechal otvorené okná na parkovisku a vyháňal som potom odtiaľ dve včely. Vtedy som si uvedomil, že ako dobre že som ich zmerčil ešte pred jazdou. Odvtedy nikdy nenechávam auto otvorené bez dozoru.
Svojho času mal nejaký slovenský futbalista autonehodu, pri ktorej si zlomil tuším obe nohy. Keď povedal ako havaroval, neveriacky som krútil hlavou - počas jazdy jedol mandarinku či jablko a vypadlo mu z ruky, reflexívne sa za ním zohol a samozrejme že sa rozsekal.
27. 3. 2014 15:27
Asi telefonoval za jizdy
To vypada na nejakou nepozornost, protoze pro tak dobre ridice jako byl za volantem v tomhle aute je tech stopadesat naprosto pohodova cestovni rychlost bez nejakeho velkeho blbnuti a pokud tam bylo 45 miles ve meste, tak to musel byt celkem nadstandardni usek, protoze jinak by tam byla 35tka coz je standardni rychlost v americkych mestech.
Druhou varianou samozrejme je, ze tech 150km/hod byla narazova rychlost po nouzovem zpomaleni z 250, pak uz by se ta havarie dala spise pochopit.