Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Solaris New Urbino 12 a 18 pro městský provoz

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (2)
Polská společnost Solaris Bus & Coach na UITP Milan 2015 představila zástupce své nejnovější generace městských autobusů New Urbino 12 a 18.

Kongres a veletrh UITP, pořádaný od 8. do 10. června letošního roku v Miláně, patří mezi nejvýznamnější evropské události v oblasti veřejné dopravy. Polská společnost Solaris Bus & Coach zde vystavila své nejnovější zástupce kategorie městských autobusů.

Autobusy Solaris New Urbino 12 a 18 byly poprvé odhaleny v loňském roce a představují zcela novou generaci městských autobusů svého výrobce. Od dosavadních modelů Urbino se na první pohled odlišují svým výrazným designem. Ten je výsledkem spolupráce inženýrů společnosti Solaris Bus & Coach s berlínskou designérskou agenturou studioFT a může se pochlubit ziskem prestižního mezinárodního ocenění iF Design Award 2015.

Nová konstrukce skeletu z nerezové oceli má ve srovnání s předchozí generací Urbina nižší hmotnost a zároveň vyšší tuhosti. Solaris uvádí, že při vývoji New Urbina byla aplikována řada nových konstrukčních řešení.

K dosažení nižší hmotnosti přispívá například přepracované spojení mezi vertikálními a horizontálními ocelovými profily nebo kombinace plechů z nerezové oceli s překližkou v oblasti podlahy.

Díky novým řešením v konstrukci skeletu i provedení povrchových panelů karoserie a interiéru došlo ke snížení hladiny hluku. Ta nyní nepřekračuje 74,8 dB a nižší jsou rovněž vibrace pronikající z motorového prostoru k cestujícím.

Prostor pro pohonnou jednotku je navržen s ohledem na použití motorů, splňujících emisní normu Euro 6. Solaris uvádí, že v současnosti je pro New Urbino nejčastěji využíváno motorů DAF MX-11 nebo Cummins ISB6.7E6.

K dispozici má pak být vedle konvečních provedení i Cummins ISLG8.9E6 na stlačený zemní plyn a Solaris zmiňuje i vývoj verzí s hybridní nebo čistě elektrickým pohonem. Konstrukci New Urbino lze přizpůsobit i pro výrobu trolejbusů.

New Urbino má cestujícím nabízet prostorný a dobře odvětrávaný i prosvětlený interiér, v němž je umělé osvětlení zajištěno prostřednictvím LED. K vyššímu cestovnímu komfortu a snížení provozních nákladů zároveň mají přispět zlepšení v oblasti tepelné izolace interiéru.

Pohodlnější a rovněž i rychlejší výměnu cestujících v zastávkách mají u New Urbina zajistit dveře se standardní šířkou 1230 mm, které mohou být na přání o 20 mm širší. Cestujícím je pak u New Urbina 12 k dispozici až šestnáct sedadel, zatímco kloubové New Urbino 18 je připraveno nabídnout až třiadvacet sedadel.

Společnost Solaris Bus & Coach spustila výrobu nové generace svých městských autobusů pro zákazníky na začátku letošního roku. Dodávky klientům se mají rozběhnout ve druhé polovině června a první New Urbina zamíří do Německa, Polska a Itálie.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (2)
Avatar - Kubass
14. 6. 2015 09:07
Re: sedadla
Těžko říct, každopádně u nás jezdí MHD nynější Urbina a tam jsou sedadla zase dělany asi pro hobitty, nejdou tam nikam dát kolena, na čtverce sedíš jak sardinka, hroznej autobus, co se mýsta týče zlatá karosa...
Ještě že jezdím autem, než se mačkat vté šílenosti...
Avatar - martin.filak
13. 6. 2015 20:29
sedadla
Není 16 a 23 sedadel nějak pekelně málo? >:D >:D >:D