Solaris Urbino: Sólo
Dvě délky a dva konstrukční typy najdeme u polského výrobce. Solaris se zaměřuje výhradně na městský provoz.
Nejen v autobusech, ale i trolejbusech je znát jasný trend polské značky. V segmentu autobusů končí meziměstským typem Interurbino, coach Vacanza se již léta nevyrábí. Naopak nejnovější typ představuje speciálně odlehčený model Urbino Lite.
Řada Urbino je kromě kloubového provedení dostupná v délkách 10,5 a 12 m. Kratší vozidlo standardně pohání šestiválec Cummins ISB6.7 o výkonu 187 kW, na přání lze získat ještě dvě silnější provedení sedmilitrového šestiválce s parametry 209 nebo 224 kW. Naftová nádrž o objemu 310 l vydrží s velkou rezervou, proto Solaris nabízí na přání jen dvousetlitrovou nádrž.
Konvenční autobus o délce 12 m používá standardně stejný motor Cummins ISB6.7 ve vyšší výkonové specifikaci 209 kW. Pro oba délkové typy lze na přání získat jedenáctilitrový šestiválce DAF MX-11 ve třech úrovních 210, 240 a 271 kW. Objemnější motor je však mnohem těžší než sedmilitrový. Agregáty jsou standardně spojené s převodovkami ZF Ecolife, na přání pak Voith Diwa 6.
Současné vydání Urbina se vyznačuje nízkou hmotností, protože prošlo před pěti lety vydatnou odlehčovací kůrou. Větší obsaditelnost a úsporu paliva podporuje nižší koeficient odporu vzduchu díky omezení celkové výšky autobusu o 50 mm při zachování vnitřní světlosti. Díky přemístění palivových nádrží nad podběhy kol získala dvanáctimetrová verze šestnáct míst dostupných z nízké podlahy. Zesílená protihluková izolace přinesla snížení hlučnosti na 74,8 dB, což s přehledem splňuje jak evropskou normu 80 dB, tak i přísnější německou 77 dB.
Ve městě se vedle Urbina LF uplatní také provedení s nízkým nástupem. Ve verzi LE lze pořídit nejkratší Urbino 8,9 m poháněné šestiválcem Cummins ISB6.7 o výkonu 187 kW a dvanáctimetrové. Urbino 12 LE dostává standardní výkon 209 kW, do kopcovité topografie se může hodit na přání dodávaný šestiválec DAF MX-11 ve třech úrovních 210, 240 a 271 kW.
Šest tun užitečného zatížení při celkové hmotnosti patnáct tun nabízí speciální model Urbino Lite LE. Výrazné odlehčení nastalo díky použití malého motoru o objemu válců 4,5 l. Vzhledem k tak malé jednotce doplňuje pohon elektrická hybridní složka o výkonu 11,5 kW, která čerpá energii z ultrakapacitorů získanou během brzdění.