Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Městský autobus Solaris Urbino 12 hydrogen sází na vodík

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)

Polská společnost Solaris Bus & Coach v letošním roce rozšířila nabídku svých městských autobusů s alternativními pohonnými systémy o model s vodíkovými palivovými články.  

Polská společnost Solaris Bus & Coach aktuální generaci modelové řady Urbino představila v září roku 2014 a od té doby ji neustále upravuje a především rozšiřuje nabídku o nová provedení.

V případě městských autobusů s alternativními pohonnými systémy nabízí polský výrobce verze Urbino electric, Urbino hybrid, Urbino CNG a Urbino hydrogen. Posledně jmenované provedení je nejmladší a jeho premiéra se odehrála v létě letošního roku.

Solaris Urbino 12 hydrogen stojí na základech konvenčních dvounápravových autobusů modelové řady Urbino, od nichž se liší v první řadě svým pohonným systémem a následně i s ním souvisejícími úpravami vzhledu a to především v oblasti střechy.

Pohon městského autobusu Urbino 12 hydrogen zajišťují v nábojích zadních kol umístěné elektromotory, z nichž každý disponuje nejvyšším výkonem 110 kW. Potřebnou energii jim poskytují 60kW palivové články. Ty doplňují trakční baterie, které jsou průběžné dobíjeny právě těmito články a rekuperací kinetické energie.

Vodík je uložen v pěti nádržích nové generace, umístěných na střeše autobusu. Nádrže pojmou celkem 36,8 kg plynného vodíku a udržují jej pod tlakem 35,5 MPa. Solaris Bus & Coach uvádí, že Urbino 12 hydrogen má na jedno naplnění nádrží dojezd kolem 350 km, což je srovnatelné s konvenčním autobusem podobných rozměrů a přepravní kapacity.

Prvním dopravcem, který si Solaris Urbino 12 hydrogen objednal, se stala společnost SASA (Società Autobus Servizi d'Area) se sídlem v italském městě Bolzano. Do služeb této firmy má zamířit celkem dvanáct autobusů, jejichž servis a údržbu bude polský výrobce podle smlouvy zajišťovat minimálně osm let.

Zdroj: Solaris Bus & Coach S.A.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)

Doporučujeme