Solaris Urbino 10,5: Midibus
Hlavními výhodami tohoto malého autobusu jsou jeho malé vnější rozměry a vynikající manévrovatelnost. Díky nim je mimořádně efektivní jak v malých městech, tak na úzkých, stísněných ulicích mnoha evropských metropolí. Vozidlo bylo postaveno na základě dvanáctimetrového modulu Solaris poslední generace.
V porovnání s novým modelem Urbino 12 bylo zkráceno o 1,5 m mezi prvními dveřmi a druhou nápravou. Zmenšení konstrukce autobusu si vyžádalo zkrácení rozvoru z 5900 mm na 4450 mm. Díky tak krátké vzdálenosti mezi nápravami má minibus skvělou manévrovatelnost.
V modelu předvedeném na autobusovém veletrhu v Kortrijku byl nainstalován motor Cummins ISB6.7E6C s výkonem 154 kW. Není to však jediná možná motorizace pro Urbino 10,5. Pro něj lze stejně jako Urbina 12 nechat namontovat šestiválec MX-11 převzatý od společnosti DAF. Pro autobus s délkou 10,5 m jde však o velmi nadhodnocenou motorizaci vhodnou snad jen do velmi kopcovitého terénu. Obě řešení zaručují dynamickou a hospodárnou jízdu
Navzdory malým vnějším rozměrům si autobus poradí i na zaneprázdněných trasách a cestujícím nabídne 23 nebo až 26 míst k sezení. Komfort cestujících během jízdy je zajištěn vysoce účinným klimatizačním systémem, moderním LED osvětlením s jantarovým zbarvením a USB porty pro nabíjení mobilních zařízení umístěných v zábradlí.
Tři autobusy Solaris Urbino 10,5 začaly v loňském roce cestovat kolem Vídně. Na montážní lince je již řazeno více vozidel - jsou vyráběny speciálně pro polské města Komorniki a Kutno, ale také pro Fürth v Německu a francouzské Abondance. Malebně umístěné město bude moci vidět výhody nového systému Solaris Urbino 10,5 na vinutých a strmých horských cestách.