Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Sono Sion se solárními panely bude vyráběn v bývalé továrně značky Saab

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 23. 4. 2019
14
6
Zobrazit náhledy (14)
Sono Sion Sono Sion Sono Sion Sono Sion Sono Sion Sono Sion Sono Sion Sono Sion Sono Sion

Společnost Sono Motors oficiálně oznámila, že první generace jejího elektromobilu se solárními panely na karoserii bude díky dohodě se společností NEVS vyráběna ve švédském Trollhättanu.

Společnost Sono Motors se sídlem v německém Mnichově zaujala v létě roku 2017 svým konceptem elektromobilu Sion. Ten měl totiž na karoserii solární panely, které byly využívány k prodloužení dojezdu.

Sono Sion nebyl pouhým výzkumným projektem, ale již při představení prototypu bylo uvedeno, že společnost pracuje na jeho proměně v sériový model. V letošním roce společnost Sono Motors představila aktuální podobu modelu Sion a především nyní potvrdila, že se má jeho výroba rozběhnout ve druhé polovině roku 2020.

Produkce elektromobilu se solárními panely na povrchu karoserie ovšem nebude probíhat v Německu, ale rozběhne se díky dohodě se společností NEVS (National Electric Vehicle Sweden) ve švédském Trollhättanu v bývalém areálu automobilka Saab. Ten má od roku 2021 sloužit i k výrobě vozů ze společného projektu značek NEVS a Koenigsegg.

Z bran švédského závodu má podle oficiálních materiálů společnosti Sono Motors vyjet během osmi let kolem 260.000 vozidel. Po blíže nespecifikovaném úvodním období se má produkce ustálit na přibližně 43.000 exemplářích modelu Sion vyráběných ročně ve dvousměnném provozu. Výroba má navíc probíhat za využití stoprocentně obnovitelné energie.

Sono Sion ve své současné podobě stále představuje pětidveřový elektromobil, který se však od původního konceptu liší přepracovaným designem i specifikacemi. Vozidlo s celkovou délkou 4,29 m a šířkou 1,83 m má ke svému pohonu využívat elektromotor o výkonu 120 kW a točivém momentu 290 N.m.

Elektromobil s maximální rychlostí 140 km/h, jehož baterie má disponovat kapacitou 35 kWh má mít dojezd kolem 250 km a solární panely jej mají prodlužovat zhruba o 34 km. Dobíjení baterií na plnou kapacitou má v závislosti na zvoleném systému trvat od 13 hodin do 30 minut.  

Společnost Sono Motors v souvislosti s oznámením o plánovaném zahájení výroby ve Švédsku uvádí, že má v současnosti již 9800 částečně placených předběžných objednávek a dodává, že model Sion zamíří na trh v jediném provedení za cenu 25.500 eur (zhruba 660.000 Kč) a na jeho platformě mají vzniknout další modely.  

Zdroj: Sono Motors GmbH

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Re: Furt to nechápu...
Emulgator
| 25. 4. 2019
Nestacilo, protoze ten vykon u elektromotoru temer linearne roste s otackami, a tim ze se elektroauta delaji bez prevodovky, tak v nizkych rychlostech by ten motor mel prilis maly vykon, nez aby s tim slo rozumne fungovat.
Avatar - CICERO
Tady máte vysokonapěťové šílenství... nudáááá
CICERO
| 24. 4. 2019
http://www.autoforum.cz/bleskovky/tesla-ukazala-budoucnost-automobilismu-v-praxi-je-k-uzoufani-nudna /

Simply FIRE !!!
Re: Furt to nechápu...
kalousek
| 24. 4. 2019
Protože nemá převodovku a ten výkon skoro nic nestojí. Jmenovitý dlouhodobý výkon bude stejně výrazně nižší, těch 120 kW je jen krátkodobá špička.
Avatar - CICERO
Re: Furt to nechápu...
CICERO
| 23. 4. 2019
Aby se to hnulo, stačí jeden Peter Sagan (i ten ale podle tabulek a grafů vypustí mnoho CO2 a jiných látek... to si nevyberete...) Ale asi si počkáme na beefcake, on nám řekne, kde se vyléčíme... ;-)
Furt to nechápu...
Ja Prvni 123
| 23. 4. 2019
Ekologické, efektivní vozidlo... proč musí mít 120 kW?
55 by nestačilo?
Podle mě i 44.
;-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku