Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Současné Mini Cabrio je možná poslední, nahradí ho další SUV?

Ondřej Mára
Diskuze (3)

Klesající prodeje v kombinaci s rostoucím zájmem o SUV nás zřejmě připraví o další ikonu.

Podle informací webu Automotive News, který odkazuje na své zdroje, totiž automobilka zvažuje ukončení výroby dvoudveřového otevřeného modelu Mini Cabrio s koncem výroby současné generace Mini. Ten je přitom naplánován na únor roku 2024.

Zahraniční zastoupení automobilky Mini odmítlo spekulace komentovat s tím, že je Mini stále lákavým modelem, který má v nabídce své místo. Podle Automotive News ovšem existují minimálně dva dobré důvody, proč by spekulace o konci Mini Cabrio mohly být pravdivé.

Tím prvním by měly být klesající prodeje, které v zámoří absolvovaly pořádný sešup. Za rok 2019 totiž Mini prodalo v USA jen 4.000 modelů Mini Cabrio, což představovalo pokles prodejů o 25 % ve srovnání s rokem 2018.

Druhým výrazným problémem kabrioletu je přitom náročnější (rozuměno nákladnější) vývoj v kombinaci s náročnější výrobou, která vyžaduje speciální vybavení, dodal ke spekulacím Sam Fiorani, viceprezident AutoForecast Solutions.

Fiorani současně dodal, že Mini nemá snadnou roli na trhu. S rostoucí popularitou kompaktních SUV a crossoverů se totiž trh s kabriolety povážlivě zmenšuje. Zájemci o dostupné sportovní svezení s větrem ve vlasech přitom často sáhnout po Mazdě MX-5, případně v zámoří po Mustangu či Camaru cabrio.

V souvislosti s Mini se přitom již delší dobu hovoří o rozšíření nabídky SUV modelů o další dva stroje, přičemž jeden z nich by mohl být postaven na platformě sdílené s Mini Electric. Podle australského magazínu Motoring by přitom oba modely mohly být považovány za náhradu Mini Cabrio.

Rok 2024 tak zřejmě bude znamenat konec dvacetileté historie otevřených modelů Mini, které se v novodobé nabídce značky poprvé objevily v roce 2004. Za zmínku navíc stojí, že nejde o první ze zrušených novodobých modelů.

Již v roce 2015 totiž Mini zrušilo produkci modelů Mini Coupe a Mini Roadster, jejichž přítomnost na trhu trvala pouhé tři roky. O rok později pak z trhu zmizel i Mini Paceman, tedy stylovější třídveřová verze SUV Mini Clubman.

Ondřej Mára
Diskuze (3)

Doporučujeme

25. 8. 2020 11:26
Re: Kdo může za lavinu SUV?
Nešlo jen o světlou výšku, ale i mezigenerační snižování výšky karoserie. :-(
25. 8. 2020 10:57
Tak to by byla opravdu škoda..
...Mini Cabriu to totiž opravdu sekne a jízdní vlastnosti nemá o nic horší, než základní 3dv. hatchback - tuhost otevřené karoserie se podařilo udržet na slušné úrovni... ;-\
Avatar - Ada je zase tady
25. 8. 2020 10:56
Kdo může za lavinu SUV?
Ti, kteří snižovali péra tak, aby auta tahala pupek po zemi. Je to ošklivé a nepraktické a lidi proto logicky kupují tzv. SUV, které mají stejnou světlost jako normální osobní auto před 20-ti lety... :'-(