Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Současný Dodge Challenger se má na trhu udržet do roku 2023

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (7)

Dodge Challenger ve své současné generaci není žádným mladíkem, ale i díky zájmu ze strany zákazníků a s ním souvisejícím prodejním výsledkům má zůstat ve výrobě ještě několik let.

Dodge Challenger se ve své současné generaci představil jako koncept již v lednu roku 2006 a sériový model dorazil v modelovém roce 2008. Po celou dobu své produkce je k dispozici pouze jako kupé, ale za to v prakticky neustále se rozšiřující nabídce verzí.

Prodejní výsledky modelu Challenger přitom v posledních letech neklesají, ale naopak stoupají a jedním z hlavních důvodů je jeho design ve stylu první generace z přelomu šedesátých a sedmdesátých let i použitá technika v podobě šestiválců a osmiválců. Řadě severoamerických zákazníků totiž zástupce značky Dodge připomíná lepší časy více než současné generace konkurenčních modelů Mustang a Camaro.

V posledních letech se však stále častěji hovoří o příchodu nové generace modelu Challenger. Podle neoficiálních informací přímo z koncernu Fiat Chrysler Automobiles se přitom má současná generace udržet na trhu minimálně do modelového roku 2023. Navíc má být údajně ve výrobě ještě několik měsíců zároveň se svým nástupcem.

Fiat Chrysler Automobiles nehodlá uspěchat konec úspěšného zástupce značky Dodge i díky jeho současným prodejním výsledkům. Stárnoucí Challenger má na své kontě za loňský rok 63.038 prodaných exemplářů v USA a Kanadě, což má znamenat, že konkurenční Chevrolet Camaro, jehož aktuální generace byla představena v roce 2015, překonal o 12.537 kusů.  

Dodge hodlá zájem zákazníků o současný Challenger udržovat i nadále za pomoci atraktivních verzí a prvků výbavy. Podle neoficiálních zdrojů se pak má pracovat i na verzi s označením ACR a zaměřením na svezení na závodních okruzích, navazující svým stylem na Dodge Viper ACR.

Zdroj: Carscoops

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (7)

Doporučujeme

31. 1. 2020 09:43
Challenger
Tohle auto je muj sen. Konkretne R/T Scatpack Widebody. 485 kobylek a 6 st. manual. Bohuzel zadna jina automobilka nenabizi podobne kombinace motoru a vzhledu.
Laka me predevsim originalita. Cena noveho kusu je stejna, jako nova skodovka a ja se tomu musim smat, ze nekdo vyhodi pres milion za 3 valec. Spotreba kolem 15 litru se mi zda vic nez prijatelna za to, co vam to auto dopreje za pozitek.
16. 1. 2020 11:33
dodge
Challenger je pořádná hrouda železa a třeba s motorem 6,4 i hodně divoké auto. Proti Camaru je to ale spíše GT, než sportovní kupé. Dodge sází na stále stejný podvozek, což nové Camaro jde již jinou cestou, která je plná hliníku a složitých částí, které mu udělují o dost lepší jízdní vlastnosti. Challenger je ale svojí jednoduchostí servisně levnější a déle vydrží. V kombinaci s V6 i auto denního použití se slušnou spotřebou, na tak velké (proti camaru je fakt velké) a těžké auto. Konkurence je ale již o kus dál a to myslím hlavně Chevrolet. Ford si jde s Mustangem svým směrem, který je více evropský, než americký.
Za sebe očekávám, kdy Dodge zvedne obsah na 7,0 atp.
Avatar - Barrichello
10. 1. 2020 10:06
Re: Grétisti všech zemí, vyližte si....!
Hod si to do youtube a uslyšíš nebo lépe zajed na nějaký sraz uscars a uslyšíš a uvidíš na vlastní oči a uši :-)
10. 1. 2020 00:39
Grétisti všech zemí, vyližte si....!
Bože, to je taková úleva vidět v dnešní příšerně zeleno-fašistické Evropě takový nádherný kus poctivého automobilového železa! Zvláště ta rozšířená verze je fakt k sežrání, a je k mání i manuální převodovka! :-) :yes: :yes: :yes: Škoda, že k těm obrázkům není přiložena i nahrávka toho osmiválce! ;-) :yes: :yes: :yes:
9. 1. 2020 18:36
dodge
Na tomhle aute je krasne videt ze image je dnes vsechno. Ironii je ze u muscle car, kde za morem je to oblast poulicniho sportovani. Tudiz by i ten majitel by mel trochu mit zajem o jizdni vlastnosti, ale jaksi jde spis o GTčko. Rychle rovně a pak se dej vůle boží. Nicmene se na to hezky kouká a uvnitr je to taky pekny.