Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Soud zamítl žádost klienta, aby VW odkoupil vůz dotčený skandálem

redakce AUTO.CZ
Diskuze (41)
Prodejce automobilů Volkswagen nemusí odkoupit zpět od zákazníka vůz, který je vybaven softwarem umožňujícím manipulaci s testy emisí.

Uvedl to soudce okresního soudu ve městě Bochum Ingo Streek. V Německu jde o první soudní proces, který se týká tohoto skandálu.

Jeden z majitelů vozu VW Tiguan, kterého se skandál dotýká, požaduje po prodejci zrušení koupě a vrácení peněz. Právník žalující strany uvádí, že kvůli skandálu s manipulací testů emisí nelze vůz koupený před necelým rokem prodat.

Soudce Streek však uvedl, že zákazník nemůže vůz vrátit, protože závadu lze snadno odstranit. Žalobce také stále může vozem jezdit, i když jeho svědomí může trápit skutečnost, že znečišťuje životní prostředí. Právně lze vrátit výrobci pouze produkt se značnou závadou.

Majitel vozu a prodejce mají nyní čas spor urovnat. Pokud se spolu nedohodnou, rozhodne Streek o případu 16. března. Právní zástupce žalujícího již uvedl, že pokud jeho klient nevyhraje, proti rozhodnutí se odvolá.

Volkswagen u soudu podle agentury Reuters uvedl, že problém vozu Tiguan lze vyřešit aktualizací softwaru, která bude trvat asi 30 minut. Stát má 100 eur (2700 Kč).

Volkswagen čelí v USA více než 500 žalobám, a to jak od majitelů vozů, z nichž někteří chtějí, aby automobilka své vozy koupila zpět, tak od prodejců aut. Volkswagen uvedl, že v USA uvažuje o odkupu vozů.

Volkswagen loni přiznal, že po celém světě instaloval do zhruba 11 milionů aut s naftovým motorem software, který umožňuje manipulovat s testy emisí. V Německu se problém týká zhruba 2,5 milionu vozů.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (41)
7. 3. 2016 08:44
Re: nechat upravit
Myslím, že přeceňuješ vliv VW na EU. ;-) a současně souhlasím s MT viz dole. Když změníš metodiku měření. Je nutný upravit tolerance výsledků.
7. 3. 2016 08:42
Re: Potkan007
Hele taky si myslím, že to nebude jen zásluha VW. Zřejmě výrobci aut přesvědčili EU o nesmyslnosti jejich požadavku s ohledem na stav současnýho vývoje spalovacích motorů. Možná za 5-10 let bude situace jiná a technologie umožní NOx více snížit.
5. 3. 2016 22:32
Re: Potkan007
Auto má pořádně táhnout a ne vonět a podle této logiky má každý kotel levně topit a ne vonět,každý tovární komín ....
Ale každému podle jeho chuti.Tak přeji hodně jedovatého smradu. ;-)
5. 3. 2016 18:47
Re: Potkan007
Koupit si auto, které bez podvodu a sfalšování měření, nezíská homologaci a neprojde technickou, mi nepřijde jako prkotina.
5. 3. 2016 14:12
Re: Potkan007
O tom vubec nemuze byt pochyb... Vsude rostou vychcanci i v NDR ;-)