Spada Codatronca TS: produkční verze se představuje
Design sportovního vozu vytvořil Ercole Spada společně se svým synem Paolem. Základem vozu je prostorový rám z hliníkových trubek, který má podle tiskových materiálů společnosti zaručit dostatečnou tuhost, nízkou hmotnost i bezpečnost posádky. Karoserie vozu je vyrobena z lehkých kompozitních materiálů.
Netradičně tvarované kupé je dlouhé 4659 mm, široké 1942 mm, vysoké 1235 mm a má pohotovostní hmotnost 1360 kg. Interiér vozu má poskytovat dostatek prostoru dvoučlenné posádce a pro zavazadla je připraven prostor v zadní části vozu o objemu 400 l. Součástí výbavy je automatická klimatizace i kamera sledující prostor za vozem.
Pod dlouhou kapotou je uložen osmiválec o objemu přes 7 litrů, poskytující výkon 464 kW (630 k) při 6500 ot./min. a točivý moment 668 Nm při 4800 ot./min. Tento motor je schopen spalovat biopalivo E85. Síla pohonné jednotky je přenášena na kola zadní nápravy prostřednictvím šestistupňové převodovky. Dvoumístný stroj akceleruje z 0 na 100 km/h za 3,4 s a dosahuje maximální rychlosti 340 km/h.
Spada Codatronca TS se pohybuje na devatenáctipalcových litých kolech značky OZ, která jsou obuta do pneumatik Pirelli P-Zero Corsa o rozměrech vpředu 285/35 R19 a vzadu 345/35 R19 vzadu. Rychlé a bezpečné zastavení má na starosti brzdový systém Brembo s osmipístkovými brzdiči a kotouči o průměru 380 mm a čtyřpístkovými brzdiči a kotouči o průměru 355 mm vzadu.
Produkce nového italského supersportu má být spuštěna letos a z bran společnosti Spada Vetture Sport má vyjíždět zhruba dvacet vozů ročně.
Doporučujeme |
SpadaConcept Codatronca: americká síla v italském kabátu |