Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Porsche Rally Car
Porsche Rally Car
Porsche Rally Car
Porsche Rally Car
14 Fotogalerie

Speciál Porsche pro offroadové závody? Tento by měl 1000 elektrických koní

3D grafik na volné noze Luis Gonzáles, pocházející z Alicante ve Španělsku, má za sebou již desítky povedených 3D restomodů pod hlavičkou Hakosan Design. Tentokrát si dal práci s Porsche 911 z devadesátých let (model 993) a udělal z něj offroadový speciál.

Porsche má bohatou historii ve světě rallyeových závodů. Na slavné Dakar Rallye se automobilce ze Stuttgartu povedlo zvítězit hned dvakrát - v roce 1984 s modelem 953 a o dva roky později s modelem 959. V obou případech se o vítězství zasloužila francouzská posádka ve složení René Metge a Dominique Lemoyne.

V minulém roce se spojili známý úpravce Porsche Singer s rallyeovým nadšencem a milovníkem Porsche Richardem Tuthillem, aby vytvořili “All-Terrain Competition Study”, což je model 964 Safari přestavěný do moderního pojetí, inspirovaný vítězným speciálem z Dakaru, Porsche 959. Hakosan Design se pro tvorbu offroadového modelu 993 Super Off-Road Challenge Concept (993 SOC) nechal inspirovat právě výtvorem Singeru.

Dakarský speciál byl vybaven šestiválcovým benzínovým motorem o objemu 2,8 litru. To však Gonzáles u 993 SOC změnil. Do svého konceptu nasadil elektromotor o výkonu 1000 koní s technologií ze šampionátu FIA Extreme E. Kdo ještě tento šampionát nezná, jedná se o šampionát elektrických SUV, který měl v minulém roce svoji premiéru.

Mezi výrazné změny designu u 993 SOC patří LED svítilny včetně větracích otvorů umístěných v kapotě vozu. Moderní pojetí předních světel pak speciálu dodává ten správný šmrnc a zároveň stále poznáte, že se jedná o Porsche. Nezbytnou součástí úprav do světa offroadu jsou rozšířené blatníky a pneumatiky do terénu. Díky absenci spalovacího motoru je v zadní části vozu dostatek úložného prostoru pro rezervní kolo. Zde zároveň nechybí ikonický kachní spoiler Porsche, který je z karbonu.

Gonzáles vytvořil speciál 993 SOC ve dvou barevných provedeních, bílé a živější žluté. V té žluté nám dává nahlédnout do interiéru, který je ve stylu cyberpunku vybaven digitálními přístroji, z obou stran zploštělým volantem a závodními sedačkami.

Jelikož koncern VW do světa elektromobility masivně investuje, není nereálné, že se podobný speciál v budoucnosti třeba znovu na Dakaru opravdu objeví. Na letošním Dakaru si svoji premiéru odbyl koncernový kolega Audi RS Q e-tron, hybridní speciál využívající elektromotoru z Formule E a spalovacího motoru převzatým z DTM.

Autor: Dominik Kovář