Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Speciál Porsche pro offroadové závody? Tento by měl 1000 elektrických koní

Diskuze (0)

3D grafik na volné noze Luis Gonzáles, pocházející z Alicante ve Španělsku, má za sebou již desítky povedených 3D restomodů pod hlavičkou Hakosan Design. Tentokrát si dal práci s Porsche 911 z devadesátých let (model 993) a udělal z něj offroadový speciál.

Porsche má bohatou historii ve světě rallyeových závodů. Na slavné Dakar Rallye se automobilce ze Stuttgartu povedlo zvítězit hned dvakrát - v roce 1984 s modelem 953 a o dva roky později s modelem 959. V obou případech se o vítězství zasloužila francouzská posádka ve složení René Metge a Dominique Lemoyne.

V minulém roce se spojili známý úpravce Porsche Singer s rallyeovým nadšencem a milovníkem Porsche Richardem Tuthillem, aby vytvořili “All-Terrain Competition Study”, což je model 964 Safari přestavěný do moderního pojetí, inspirovaný vítězným speciálem z Dakaru, Porsche 959. Hakosan Design se pro tvorbu offroadového modelu 993 Super Off-Road Challenge Concept (993 SOC) nechal inspirovat právě výtvorem Singeru.

Dakarský speciál byl vybaven šestiválcovým benzínovým motorem o objemu 2,8 litru. To však Gonzáles u 993 SOC změnil. Do svého konceptu nasadil elektromotor o výkonu 1000 koní s technologií ze šampionátu FIA Extreme E. Kdo ještě tento šampionát nezná, jedná se o šampionát elektrických SUV, který měl v minulém roce svoji premiéru.

Mezi výrazné změny designu u 993 SOC patří LED svítilny včetně větracích otvorů umístěných v kapotě vozu. Moderní pojetí předních světel pak speciálu dodává ten správný šmrnc a zároveň stále poznáte, že se jedná o Porsche. Nezbytnou součástí úprav do světa offroadu jsou rozšířené blatníky a pneumatiky do terénu. Díky absenci spalovacího motoru je v zadní části vozu dostatek úložného prostoru pro rezervní kolo. Zde zároveň nechybí ikonický kachní spoiler Porsche, který je z karbonu.

Gonzáles vytvořil speciál 993 SOC ve dvou barevných provedeních, bílé a živější žluté. V té žluté nám dává nahlédnout do interiéru, který je ve stylu cyberpunku vybaven digitálními přístroji, z obou stran zploštělým volantem a závodními sedačkami.

Jelikož koncern VW do světa elektromobility masivně investuje, není nereálné, že se podobný speciál v budoucnosti třeba znovu na Dakaru opravdu objeví. Na letošním Dakaru si svoji premiéru odbyl koncernový kolega Audi RS Q e-tron, hybridní speciál využívající elektromotoru z Formule E a spalovacího motoru převzatým z DTM.

Autor: Dominik Kovář

Diskuze (0)

Doporučujeme