Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Specialitky Aurora a FighteR aneb upravené VW Golf pro GTI Treffen

Volkswagen Golf GTI Aurora
Volkswagen Golf GTI Aurora
Volkswagen Golf GTI Aurora
Volkswagen Golf Variant FighteR a Volkswagen Golf GTI Aurora
13 Fotogalerie
Diskuze (1)

Oba upravené Golfy jsou hodně posílené. Aurora pak sází na nové digitální displeje, zatímco FighteR má sloužit jako safety car.

Tento týden se jako již tradičně na březích rakouského jezera Wörthersee koná sraz milovníků rychlých Volkswagenů s přídomkem GTI. A jako již tradičně se na GTI Treffen připravili také učni Volkswagenu, kteří pro něj pravidelně staví nějakou specialitu. I letos vznikly hned dva takové vozy.

 

Aurora je projekt studentů z domovského města Volkswagenu, z Wolfsburgu. Jeho základem je Volkswagen Golf GTI, jeho benzinový dvoulitr kombinovaný se sedmistupňovou převodovkou DSG byl však posílen na 279 kW.

 

To však není tou hlavní změnou. Uvnitř se na středové konzoli objevily nové displeje prezentující řidiči informaci o vozidle, včetně motoru, což se má hodit hlavně při jízdě na závodním okruhu. Stejná data může sledovat také spolujezdec, a to pomocí tabletu.

 

Golf GTI Aurora je lakován šedou Nardo doplněnou o černou perleť a speciální zelený odstín. Bodykit se zadním difusorem byl lakován ručně, stejně jako dekorativní prvky. Ve výbavě pak nechybí hudební systém s šíleným výkonem 3500 W.

 

Naopak základem projektu FighteR je Golf Variant R. V jeho případě ale pod kapotou pracuje dvoulitr vyšponovaný dokonce až na 295 kW (400 koní), což je o rovnou stovku hřebců více než u sériového auta. Poháněná jsou však i nadále všechna kola, a to prostřednictvím sedmistupňového DSG.

 

Tento automobil postavený učni z továren Cvikov a Drážďany, doplněné o učně z motorárny v Chemnitzu bude sloužit jako safety car na závodním okruhu Sachsenring a pro tyto účely byl speciálně upraven. Nechybí mu tak výstražná světla na střeše nebo v masce. Specialitou je i 360° kamera na střeše nebo skořepinová sedadla.

 

Silný motor pod kapotou pak na první dobrou dává najevo rozšířená karoserie, o tři centimetry na každé straně. Exteriér pak kombinuje stříbrnou a šedou barvu s detaily v červené a černé. Vnitřek pak sází na alcantarové výplně.

 

„Díky účasti na projektu Golf GTI Wörthersee získali naši učni rozsáhlé a skutečně mezioborové technické znalosti pro jejich další kariéru,“ vysvětluje vznik takového auta Christoph Görtz, ředitel odborného vzdělávání ve Wolfsburgu. Učni se totiž zábavnou formou naučí dodržovat termíny i kvalitu práce nebo koordinaci mezi příslušnými odborníky na různé disciplíny, stejně jako prezentaci svých výsledků. I proto ve Wolsburgu vzniklo takové auto už podvanácté.   

Vstoupit do diskuze (1)