Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Spolehlivost vozů Dacia: Má se dacia STK bát?

Martin Vaculík Martin Vaculík 6. 5. 2022 • 20:53
38
9
Zobrazit náhledy (38)
Vůle v podvozku kritizované TÜV jsou záhadou. Přední ramena dacií jsou velmi pevná a jako náhradní díl se prodávají minimálně. Obrovskou výhodou vozů Dacia je odolnost brzdových trubek. Takto vypadají v nejkritičtějším místě i u nejstarších loganů. Nad mezichladičem stlačeného vzduchu oroseného od oleje české STK mávnou rukou. V Německu je to vážná závada. Situaci přitom vyřeší dva pryžové kroužky za 231 Kč a samozřejmě důkladné očištění. Nad mezichladičem stlačeného vzduchu oroseného od oleje české STK mávnou rukou. V Německu je to vážná závada. Situaci přitom vyřeší dva pryžové kroužky za 231 Kč a samozřejmě důkladné očištění. O zhoršené umístění v TÜV se z velké části postarala kauza motoru 1.0 SCe B4D, u nějž do ročníku 2017 pod ventilovým víkem rád unikal olej. Kdo zajel do značkového servisu, tomu to zdarma opravili. Spolehlivost vozů Dacia U modelů Lodgy (v TÜV pro nízký výskyt nehodnocen) a Dokker umí ureznout táhlo příčného stabilizátoru. Stojí dvě stovky, ale chce to jezdit občas do servisu. Rozborka jedenáctileté Dacie Logan po 436 613 km byla jednou z nejzajímavějších akcí, co jsme kdy udělali Vůz jsme koupili za 19 500 Kč. Občas nás mrzí, že jsme jej rozebrali a následně dali do šrotu. Zkušební technik z STK Bohdalec nevěřícně zírá na zcela suchý motor extrémně ojeté dacie TŰV Report 2022 Spolehlivost vozů Dacia Dacia Logan Dacia Logan Dacia Logan Dacia Logan Dacia Logan Dacia Logan Dacia Logan Dacia Logan Dacia Logan Dacia Logan Dacia Logan Dacia Logan Dacia Logan Dacia Logan Dacia Logan Dacia Logan Dacia Logan Dacia Logan Dacia Logan Dacia Logan Dacia Logan

Ve Světě motorů dlouhodobě chválíme vozy Dacia za spolehlivost a nízké servisní náklady. Statistiky německých zkušeben TÜV je naopak považují za jedny z nejhorších. Zjišťovali jsme, kde je pravda.

Když v roce 2004 přišla první novodobá dacia, model Logan, mířila se zázračnou cenou od 159.900 Kč na ty, kdo by si jinak koupili ojetinu. Svět motorů se od jiných motoristických médií odlišuje důrazem na praktickou stránku věci. U aut neřešíme jen to, jak jezdí a vypadají, ale i jak spolehlivě fungují, kolik vydrží a co stojí na opravách. Dobře jsme už tehdy věděli, jak strašná trápení dokážou lidem připravit moderní ojetiny. Dávno pryč jsou doby, kdy ojetou škodovku či žigulík vám zkušený fachman prověřil tak, že jste přesně věděli, v jakém je to auto stavu a kolik do něj budete muset dát. Kilometry lámajících se drátů, spousta rezavějících ukostření a křehkých tištěných spojů v moderních autech vytvářejí obrovský potenciál závad skrytých sebepečlivější předkupní prohlídce. Český národní sport je psaní stížností. Když nějaký model auta zlobí, za chvíli toho máme plnou poštu. Na dacii za posledních pět let registrujeme pouze tři stížnosti, všechny se týkají notoricky známého průšvihu s okrajovým motorem 1.2 TCE (Nissan H5F, 2013–2018) a jeho spotřebou oleje. Z toho, ale třeba i z osobních setkání na srazech Dacia Piknik usuzujeme, že jste s nimi spokojeni.

Video se připravuje ...

Pozitivní šok nám připravila Dacia Logan 1.4 z roku 2005, kterou jsme v roce 2016 zakoupili s víc než 430.000 km na tachometru. Auto jsme rozebrali do posledního šroubku a udělali si jasný závěr, že na daciích mohou zlobit drobnosti a nevalná bývá jejich estetika – základní mechanika je však naopak velmi kvalitní.

Přečtěte si článek s předplatným Premium Plus

Získejte neomezený přístup na devět různých služeb včetně Auto.cz

Vyzkoušet za 1 Kč

Už mám předplatné -

Související články

Témata
9. 5. 2022 07:37
Re: Dacii teda nemám, ale...
Bohuzel netrepem
Avatar - caliban
8. 5. 2022 05:29
Re: Dacii teda nemám, ale...
Letos v únoru a do hospod pít pivo nechodím.
8. 5. 2022 04:29
Re: Dacii teda nemám, ale...
Tys uz dlouho nebyl na STK, vid... Nebo rikal kamos u piva?
7. 5. 2022 19:31
Re: Dacii teda nemám, ale...
Netrep hlúposti.
7. 5. 2022 09:01
Re: Dacii teda nemám, ale...
Povídej, jak to chodí? Mě vždy stačí mít auto v pořádku a stačí přijet a dostat nálepku. Nerozumím proč bych to měl dělat jinak.
Články odjinud