Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Spor o Blanku jde k soudu, zakonzervování bude stát miliardy

Jan Mička
Diskuze (16)
Do otevření tunelu Blanka chybělo půl roku. Už nyní je však jasné, že k původnímu plánu nedojde.

Tunel Blanka měl pražským řidičům ulehčovat život od 1. května příštího roku. Plán se však hroutí a je jasné, že se otevření k tomuto datu neuskuteční. Za všechno může spor stavební společnosti Metrostav a Prahy. Hlavní město odmítá Metrostavu uhradit faktury za více než dvě miliardy korun, ten proto veškeré práce zastavil a od soboty 7. prosince je tunel zakonzervován.

Namísto aut bude tunel sloužit hlavně znalcům, kteří posoudí nutnost víceprací navržených zhotovitelem. Původně měla stavba stát zhruba 25 miliard korun, navrhované změny však cenu vyhnaly o dalších 12 miliard. Dalším a pravděpodobně největším problémem jsou neuhrazené faktury, jejichž hodnota přesahuje dvě miliardy korun. Město se hájí tím, že smlouvy, které byly uzavřeny za doby působení primátora Pavla Béma, nejsou pravomocné a odmítá zaplatit. Metrostav tvrdí pravý opak a podle všeho na to má důkazy. Dosavadní jednání však nepřinesla nic nového a spor o Blanku putuje k rozhodčímu soudu. Až ten přinese zásadní rozhodnutí, které se přikloní k jedné či druhé straně.

Po dobu soudního jednání bude tunel zakonzervován, což si vynutí další náklady. Podle deníku Právo si totiž nechalo město vytvořit externí odhad, podle kterého přijde zakonzervování Blanky na 460 milionů korun. A to pouze v první fázi. Dalších 140 milionů měsíčně by mělo stát udržování stavby. Pokud tedy bude spor trvat jeden rok, navýší se cena tunelu o více než dvě miliardy korun.

Jan Mička
Diskuze (16)
10. 12. 2013 12:07
Re: 140
Docela dobře si pamatuju jak se řešilo zakonzervování KCP, když Praze došly peníze na jeho rkci v roce 99. Jednání bylo až dětinsky vtipný a výslednej měsíční paušál šokující. Domnívám se, že se nic nezměnilo a proto je tahle naprosto absurdní částka možná.
10. 12. 2013 09:22
Re: pozeram
No taky to na mě působí tím dojmem.
10. 12. 2013 09:21
Re: pozeram
On tam ale Bém už není delší dobu. Prostě začít to řešit ve chvíli kdy je tunel těsně před kolaudací je nesmysl.
10. 12. 2013 07:31
Re: pozeram
No ono taky o to jde, aby to stálo víc a víc se zaplatilo. ;-\
Avatar - Blue Sun
10. 12. 2013 07:28
Re: pozeram
Neplatnost se nemohla řešit dříve, dokud byl v čele Bém. To bylo vše v pořádku. A pak musel odejít, namísto něj nastoupil Hudeček a problém je, že Metrostav zkrátka správně nenamazal tam, kde by měl... Tak se vytvoří neexistující problém.