Sporťák BMW a Toyoty dospěl do fáze konceptu, vývoj jde podle plánu
BMW se pochlubilo Bloombergu, že co se týče vývoje nástupce modelu Z4, všechno jde podle plánu. Auto, které se patrně bude jmenovat Z5, což má jednak poukázat na jeho hierarchické zařazení v rámci modelové škály mnichovské automobily, ale také signalizovat změnu charakteru z gtéčka na poněkud sportovnější náčiní, je vyvíjeno společně s Toyotou, která jeho verzi pojmenuje Supra.
Zatímco Toyota už zveřejnila koncept FT-1, jenž sice údajně vzbudil pozitivní ohlasy veřejnosti, nicméně se proslýchá, že produkční verze bude poněkud odlišná (takže spíš nevzbudil), u BMW jsou tajemní jak hrad v Karpatech a kombinace těchto zpráv vyvolala jisté pochybnosti, zda jde všechno tak, jak má.
Můžeme tedy být v klidu, auta za sebou mají úspěšnou fázi "feasibility study", což je víceméně hotové a vedením odsouhlasené auto, na jehož bázi vzniknou předprodukční prototypy, sloužící k odladění techniky. Představení sériových verzí tak lze očekávat za dva až dva a půl roku. Supra i Z5 by měly být podle dostupných informací kupé, počítá se však v obou případech i s roadsterem se skládací plátěnou střechou.
Vozy vznikají s velkým důrazem na hravost, ovladatelnost a sportovní chování vůbec a tak se spekuluje, že se v jejich nosné konstrukci objeví v nemalém množství uhlíkový kompozit. Velkou neznámou jsou zatím motorizace. Zatímco u Toyoty se počítá s hybridem, v souvislosti s BMW se zatím objevují spekulace o přeplňovaném dvoulitrovém čtyřválci ve verzích se zhruba 140, 180 a 200 kW a o vrcholném provedení s řadovým šestiválcem o výkonu kolem 430 k (316 kW). Pravda nejspíš bude někde uprostřed, tedy i Supra bude nejspíš existovat ve verzi 2.0 Turbo a vrcholem u obou verzí by mohl být právě zmíněný hybrid.