Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Sportovní Ford Focus ST nejspíš dorazí jen s manuálem. Kdy to bude?

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 23. 4. 2018
2
39
Čtvrtá generace Fordu Focus už se světu zcela odhalila, ostřejší deriváty však budou následovat později. Už nyní se o nich ale dozvídáme první informace.

Zcela nový Ford Focus byl jedním z nejočekávanějších modelů tohoto roku. Světu se představil s ostřejším vzhledem, novou platformou a pořádnou porcí technologií. Pokud ale stojíte o terénní provedení Active či jeden ze sportovních derivátů, budete si muset počkat. Focus ST měl původně dorazit koncem letošního roku, nakonec se ale termín posunul do prvního čtvrtletí toho příštího.

Příjemnou zprávou je informace, že Focus ST dostane objemnější motor. Nejprve se spekulovalo o tom, že jej bude pohánět 1,5litrový tříválec po vzoru sportovní Fiesty, nakonec si ale oblíbený hatchback ještě polepší. V rámci mezigenerační obměny totiž dojde k nahrazení dvoulitru za 2,3litrový EcoBoost.

Proč Modrý ovál nesáhne po oné patnáctistovce? Hlavním důvodem jsou prý obavy ze spolehlivosti. Stejný agregát ve větším autě by vyžadoval vyšší výkon, což by se podle Fordu mohlo na technice podepsat. Očekává se, že auto poskytne výkon kolem 250 koní.

Další informace hovoří o tom, že Ford „estéčko“ vůbec nenabídne se samočinnou převodovkou, ale výhradně s manuálem. Podrobnosti o dieselové variantě automobilka zatím neposkytla, jeho nasazení lze ale znovu předpokládat. Není divu, vždyť rovná polovina předaných Focusů ST předchozí generace měla pod kapotou TDCi.

Novinka sice nedostane vyšší výkon, Ford se ale soustředí na to, aby byla obratnější a hbitější. K tomu má pomoci i nižší hmotnost, která se u běžných variant snížila o necelých 90 kilogramů. První oficiality lze očekávat v únoru příštího roku, auto si s největší pravděpodobností prohlédneme na ženevském výstavišti o měsíc později.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Zdroj?
| 25. 4. 2018
Ja jsem jen (nerad) sestoupil na tebou nastavenou uroven.

Ano, blok je z Mazdy, hlavy + vstrikovani, casovani a motormanagement je novy od Fordu. Na bloku az tak emisni limity nevisi, ty dela prave to vstrikovani a rizeni a toky vsech moznych tekutin v hlave... Tedy NENI to CELY motor z Mazdy, o to mi slo.

Co se tyka uprav 2.0 vs 2.3 to neresim, osobne si myslim, ze 2.3 se moc dlouho neudrzi a prijde misto ni nejaka 1.8-2.0 na dalsich 10+ let, ale to je jen moje nicim nepodlozena teorie.
Avatar - Emel
Na kolik tu 2.3 asi naladej?
| 25. 4. 2018
Motor z RS kvůli spolehlivosti, hahá, konečně nějaký zajímavý příspěvek >:D
Avatar - holden2
Na kolik tu 2.3 asi naladej?
| 25. 4. 2018
Avatar - lamal
Zdroj?
| 24. 4. 2018
´´Mazda L engine block used by Ford´´ tymto blokom sa mysli vlastne cely spodok motora, hlava valcov je prepracovana fordom, kvoli vstrekovaniu a Ti-VCT casovaniu a turbu...

Tak vidis, Iudex ma napomenul, ze jednam s emociami a ty to hned na pitomcov dotiahnes >:D

Berme to hlavne v kontexte v akom som tu Mazdu vytiahol, je to stary motor a myslim, ze preto uz nema zmysel ho dalej inovovat na nove emisne normy, ked na to posluzila prestavba na 2,3 EB... ktory je nie len v mustangu ale aj vo focuse a bude aj v mondeu, tak fakt myslis ze ford bude prerabat este aj o 3dc mensi 2,0 EB ? hlavne ked setri kazdy valec aj na 1,5EB ? to nejak nejde do kopy tato taktika
Zdroj?
| 24. 4. 2018
Jestli bloku rikas cely motor, tak chapu, v tvem pripade je to OK.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku