Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Spy photo: Nabídku Mini rozšíří pětidveřový hatchback

David Bureš
Diskuze (9)
Nová generace Mini bude nabídnuta až v deseti různých karosářských verzích. Jednou z novinek bude pětidveřový hatchback.

Třetí generace Mini loni v listopadu debutovala jako třídveřový hatchback. Pár týdnů poté je blízko premiéra další karosářské verze tohoto modelu. Tato novinka byla zachycena již bez obvyklé kamufláže.

Design automobilu samozřejmě navazuje na dříve odhalený třídveřový hatchback. Fotografie zachyceného auta zveřejněná na holandském diskusním fóru Newminiclub.nl ukazuje, že vůz bude vlastně jen nataženým hatchbackem s párem dveří navíc. Zadní partie s mohutnými koncovými světly jsou totožné jako u již odhaleného modelu.

Druhý pár dveří se nezdá nijak velký, nastupování na zadní sedadla tak zřejmě nebude ničím jednoduchým. Vozy Mini ale vždy dbaly spíše na styl než praktičnost, což bude platit i zde.

Podle zdrojů serveru Motoring File bude na zadních sedadlech o pět centimetrů více místa v oblasti nohou než u třídveřového modelu, a to díky nataženému rozvoru. Zadní lavice má být třímístná.

Nabídka motorů bude shodná s třídveřovým hatchem. Ten zatím představil tři verze: základní benzinový Cooper s tříválcem o výkonu 100 kW, Cooper S poháněný dvoulitrovým čtyřválcem se 141 kW a vznětový Cooper D s tříválcem o výkonu 85 kW. Všechny jednotky jsou kombinovány se šestistupňovou manuální, nebo automatickou převodovkou.

Koncept John Cooper Works, který bude představen na detroitském autosalonu, pak naznačuje stejnojmennou vrcholnou verzi. Ta zřejmě dostane přeplňovaný benzinový dvoulitr s výkonem okolo 170 kW. Také toto provedení bude dostupné pro pětidveřový hatchback.

Mini ve své novodobé historii postupně rozšiřuje počet nabízených variant. Zatímco první novodobá generace byla dostupná pouze jako třídveřový hatchback a kabriolet, druhá generace nabídla sedm karosářských verzí.

Třetí generace novodobého Mini opět nabídne nová provedení. Vedle pětidveřového hatchbacku se mluví ještě o MPV. Kombi Clubman s atypickým uspořádáním bočních dveří v konfiguraci 2+1 pak nahradí konvenčnější kombík s typickými dvěma páry bočních dveří. Jeho zadní dveře ale budou nadále rozděleny do dvou křídel otevíraných proti sobě do stran.

David Bureš
Diskuze (9)
Avatar - Pekelná Micinka
6. 1. 2014 01:23
Re: Mini
:yes:
5. 1. 2014 21:13
Re: Mini
Prečo? Protože chtějí vydělat prachy ;-) Prostě využívají potenciálu pětistovky na max a to stejné dělá i Mini.
Avatar - 3_diamanty
5. 1. 2014 20:22
Re: Mini
to je tak ked z jedneho originalu spravis dalsich 10 nezmyselnych variacii, uz davno je charizma miniho kdesi v * ;-\

ono to bolo pekne ked bol este iba klasicky mini a snad este ten clubman ale ked do toho neskor prisiel countryman a peaceman a dalsie verzie tak uz to prestalo byt vtipne, kazda sranda sa uz raz okuka ;-\ a stavat vsetko na jednom "dizajne" a jednom modely ma za nasledok pokles jedinecnosti ;-\

fiat to iste, z jednej uspesnej 500ky idu robit celu flotilu modelov, preboha preco? Majitel nizsej strednej triedy snad chce mat auto s vyzorom hrackarskeho miniauta? nebolo by lepsie spravit nejake nove klasicke bravo aj klasicke punto ? Skoda reci
5. 1. 2014 20:02
Re: Mini
Mini týmto stráca aj posledné zbytku puncu výnimočnosti, a stráca aj kus svojej krásy. Prvý dvojdverák je milé autíčko, Countryman je nesympatický vyšklebený Quasimodo.
5. 1. 2014 19:17
Re: Mini
Na tom se shodneme ;) Taky názvu automobilky nepřikládám žádnou váhu, ale je spousta těch co z toho mají diskusní záchvaty. :-)