Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Spy Photos: Audi R8 GT Spyder - první fotografie

David Bureš
Diskuze (6)
Po vzoru kupé bude Audi R8 GT Spyder pohánět 5,2litrový desetiválec o výkonu 412 kW (560 k).

Ingolstadtská automobilka Audi představí na zářijovém frankfurtském autosalonu odlehčený supersport R8 GT Spyder, který v dubnu představila na prvních skicách. Špionážní fotografové nyní tento vůz zachytili během jeho testování na Severní smyčce Nürburgringu.

Po vzoru varianty kupé, která se představila loni, bude R8 GT Spyder pohánět uprostřed uložený vidlicový desetiválec o objemu 5204 cm3, jehož síla bude posílána na všechna čtyři kola. Motor bude vyladěn na stejný výkon jako u kupé, tedy na 412 kW (560 k). Také vrchol točivého momentu – 540 Nm – bude zachován. Připomeňme, že stejný motor s tímto výkonem používá také Lamborghini Gallardo LP560-4 Spyder.

Kvůli mechanismu skládací plátěné střechy a tudíž i vyšší hmotnosti bude R8 GT Spyder o něco pomalejší než kupé. R8 GT Spyder zrychlí z 0-100 km/h asi za 3,8 s, maximální rychlost bude 311 km/h. Audi R8 GT zrychlí z 0-100 km/h za 3,6 s a jede až 320 km/h. Zrychlení z 0-100 km/h u otevřeného Lamborghini trvá 4,0 s, jeho maximální rychlost je 324 km/h.

Modrá testovací mula R8 GT Spyder je vybavena pouze zadním přítlačným spoilerem z karbonových vláken, v sériové výrobě se však s největší pravděpodobností objeví i další aerodynamické prvky z R8 GT kupé.

To se oproti výchozí verzi liší dvojitým předním karbonovým lízátkem a bočními křidélky, která zvyšují přítlak na přední nápravu. Z boku vynikají matně karbonové sideblades za předními dveřmi, které směřují vzduch k motoru, a zpětná zrcátka se stejným povrchem. Vzadu se vedle karbonového přítlačného spoileru objevuje i upravený zadní nárazník a difuzor ze stejného materiálu.

Sériová výroba R8 GT Spyder začne na počátku příštího roku a bude pravděpodobně omezena na 333 vyrobených kusů. Tolik vznikne i R8 GT ve variantě kupé, jehož se první zákazníci dočkali až letos v dubnu.

Cena odlehčeného spyderu bude zřejmě vyšší než u kupé. To v Německu stojí 193.000 euro (cca 4.730.000,- Kč).

Audi R8 Spyder se prodává od začátku minulého roku. Jako první se do prodeje dostala varianta 5,2 V10 FSI s výkonem 386 kW při působivých 8000 otáčkách. Od konce loňského roku je na trhu i slabší verze 4,2 FSI V8 s nejvyšším výkonem 316 kW.

David Bureš
Diskuze (6)
Avatar - white label
22. 5. 2011 23:11
Re: R8
V R8 si sice nejel, ale přesto moc dobře víš, co je úplně jiná káva...
Právě si nám dobrovolně oznámil, že seš "tupej řízek", co má komplexy z majitelů R8, které řeší tak, že se je snaží nálepkovat na internetových diskusích. Ono naživo to chce víc odvahy, taky by ti nějaký ten fotbalista mohl ukopnout kus řízku, nebo nějaký ten homosexuál natrhnout prd..! :-O >:D
Avatar - CHerokee
22. 5. 2011 17:30
Re: R8
Řekl bych z toho co jsem viděl, že máš 100 % pravdu.
22. 5. 2011 14:20
Re: R8
Člověče, ty tu kopeš za jakou inteligenční ligu?
22. 5. 2011 13:35
Re: R8
V R8 som nikdy nesiel, ale ked sa pozries na klientelu je to bud metrosexual, homosexual alebo futbalista (takze vlastne metrosexual). To su hlavne dvovody preco do toho auta neist. Na druhej strane som siel v Z06 a to je uplne ina kava :-! :yes:
Avatar - CHerokee
22. 5. 2011 11:43
R8
Je to agresivní, je to moderní, je to kvalitní, ale nemá to styl ani tradici. Šel bych do racka SLS AMG ať už kupé nebo cabrio.