Spy Photos: Audi S8 s osmiválcovým motorem 4,0 TFSI
To co na první pohled možná vypadá jako „obyčejné“ Audi A8, oko cvičeného spy fotografa okamžitě odhalí a už se na paměťovou kartu ukládá jeden snímek za druhým.
Co na předprodukční S8 naše lidi upozornilo? Tak například větší brzdy s masivějšími třmeny, hlavním vodítkem však je čtveřice výfuků – tou se opravdu žádné běžné Audi A8 pochlubit nemůže, byť by k tomu osmiválcové i dvanáctiválcové motory vybízely.
Co přesně bude pod kapotou je zatím dobře střeženým tajemstvím, nejpravděpodobněji se jeví přeplňovaný čtyřlitrový osmiválec.
Předchozí předpoklady, že by pod kapotou mohl být přeplňovaný vidlicový desetiválec z nynější RS6 jsou bohužel passé; Audi s desetiválci podle vlastních slov již nepočítá.
Přeplňovaný osmiválec pro S6, S7 a S8
Pod označením 4,0 TFSI se ukrývá přeplňovaný osmiválec, který v listopadu zamíří do modelů S6 quattro a S7 Sportback quattro. Motor o špičkových parametrech 300 kW a 550 Nm bude spolupracovat se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. V modelu S6 nahradí atmosférický 5,2 V10 FSI (320 kW, 540 Nm) z minulé generace.
Další dvě verze 4,0 TFSI zamíří do vlajkové lodi A8. Základní, naladěná na 309 kW, vyplní prostor mezi atmosférickými motory 4,2 V8 FSI (273 kW) a 6,3 W12 FSI (368 kW). Postaví se proti BMW 750i (300 kW) a Mercedesu S 500 (320 kW) s biturbo osmiválci.
Do Audi S8 zamíří nejsilnější provedení nového osmiválce, naladěné na 381 kW (518 k) – vyzyvatel nového Mercedesu S 63 AMG (400 kW) a Jaguaru XJ Supersport (375 kW). I v případě tohoto eSkového Audi nový motor nahradí 5,2 V10 FSI (331 kW, 540 Nm). Poprvé v historii modelu Audi A8 bude sportovnější verze S8 poháněna silnějším motorem než luxusní A8 L W12.
Příchod A8 s novým osmiválcem je naplánován na podzim. Obě verze dostanou osmistupňovou automatickou převodovku, která je u řady A8 standardem.