Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Spy Photos: BMW 7 (F01) se chystá na malý facelift

Ondřej Láník
Diskuze (10)
Tři roky po premiéře aplikuje BMW na svou vlajkovou loď první malé retuše.

Zatímco technika se u BMW vyvíjí a vylepšuje za pochodu během celého modelového cyklu, design luxusních sedanů zůstával obvykle beze změn dlouhá léta. I to by se mohlo brzy změnit.

Model, který se poprvé ukázal v létě 2008, je už testován s několika designovými vylepšeními.

Maskování na předním nárazníku napovídá, že jeho tvary se změní, světlomety s charakteristickými kroužky dostanou další pás diod v horní části a přepracován bude také zadní nárazník. Směrovky se pravděpodobně přesunou na vnější zpětná zrcátka.

Šestiválcové motorizace, které dosud musí vystačit se šestistupňovými automaty, budou nově dodávány s osmistupňovou automatickou převodovkou.

Přepokládáme, že modernizovaný model by se mohl dostat na trh během roku 2012.

Ondřej Láník
Diskuze (10)
Avatar - white label
13. 8. 2011 13:27
Re: face 7er
Jeho původní Sedmička (až na některé prvky) mi až tolik nevadila, mnohem horší byla E60, pro kterou čas (po uvedení F10) rozhodně hrát nebude, naopak! Za největší škodu považuju aplikaci tehdejšího "obývákového/kancelářského" designu přístrojovky ze sedmičky (kde měl své opodstatnění) do pětky (E60), která tak zcela ztratila jakýkoli sportovnější akcent, pro BMW tak typický. E9. už byla mnohem umírněnější (nejméně Bangleovská), což ji vlemi prospělo, zvlášť kupé je velmi povedené.
No a 5dv. 1er HB to byla designová "tragédie", to auto mohlo mít klidně třeba logo Hyundaie a nikdo by se nemohl divit (myslím vnějšímu designu). Síla značky BMW je ale tak velká, že i auto s tímto designem se nakonec relativně prosadilo... To že se E60 a jiné Banglecars prodávaly poměrně hodně slušně, nemusí být jeho designem, ale spíš značkou BMW jako takovou, Bangle svým způsobem nepřímo pracoval i pro Audi. ;-)
Avatar - AUDIRS6
13. 8. 2011 12:26
Re: face 7er
Prave vdaka Banglovi - asi zaplateny agent z Ingolstadtu >:-[] je na tom Audi momentalne tak dobre...ta E65 :no: :no: :no: a to uz aj teraz som cital jednu recenziu v nejakom nemeckom casopise na jazdenu 7-E65, nadpis znel cca: image - Top, technisch Flop - alebo tak nejako, a fakt 2/3 clanku boli vymenovavanie fakt castych poruch a problemov...
No ono ten Fl nech uz dopadne ako chce, v kazdom pripade pre mna je BMW 1 z najkontraverznejsich automobiliek: nechcem tu pisat vsetky jej vyhlasenia, ale ked uz tu mame tu 7mu : 7 je limuzina a do limuziny patri zadny nahon :-!
Toto bolo tak cca 6 rokov dozadu...a kolko 7xx Xdrive-vov tu dnes mame ?!
A vobec, kaslem na to, A8 to neohrozi >:-[] ani 777 Faceliftov >:D
Avatar - Parda71 (BMWfans)
13. 8. 2011 10:33
Re: face 7er
Tak ale nabízí se otázka, jestli to byla změna k lepšímu, nebo k horšímu? Když si to rozebereš, tak nejvíc provokovala právě sedma E65. Co se týče prodejů, tak o propadáku hovořit nelze, co se týká stylu, ano, tady byly žhavé diskuze v tehdejší době, ale dnes znám spousty lidí, kteří tehdy byli proti a dnes je pro ně tento design výkvět modernosti. Další Bangeleho modely jako E60 nebo E9X (ta byla a je neumírněnější) byly opět trháky. X3 E73 (?) byla průkopníkem a na nezájem si taky nemohla stěžovat. Ať se na to dívám jak chci, tak úspěšná éra z obchodního hlediska to byla. V rámci designu se budou stále vést žhavé diskuze, nicméně si myslím, že to bylo ku prospěchu věci ;-)
911, to je ikona, jiná liga s obrovskou historií, tady není o čem ;-)
Avatar - white label
13. 8. 2011 00:00
Re: face 7er
Tak aspoň na tom závěru jsme se shodli... ;-)
Pro mě je přínos Bangla minimálně rozporuplný a změna by měla být celkově (pokud možno) k lepšímu, změna jen pro změnu je obvykle špatně..., třeba design 911ky neomrzel ani po tolika letech.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
12. 8. 2011 14:24
Re: face 7er
Jsou pryč. Ono vše se vyvíjí a jde s dobou a dělat pořád to samé by byla nuda. I když dokonalosti jako byl styl designu E39 či E46 by byly příjemné, po čase by to omrzelo. S odstupem času jsem moc rád za Bangeleho éru. Osvěžilo to design celé řady BMW a odpoutalo to jejich design od určité sterility. A po čase je to nádhera, např. barokní křivky sedmy E65 budou i po letech in.
K nové sedmě. Ta se mi vždy líbila a facelift ani po vzhledové stránce není moc třeba, ale taky bych se přimlouval za zmenšení ledvin a něco provést s tou zadní lištou, v tomhle jsme za jedno.