Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Spy Photos: BMW V5 Super-Touring - ani kombi, ani van, ani SUV

Ondřej Láník
Diskuze (9)
Malý zájem o drahou Mercedesovu třídu R by měl být varováním pro ostatní, ale přesto se do segmentu velkých prostorných crossoverů chystá další model. Bude prý jiný…

Mercedes-Benz se se svým pětimetrovým crossoverem zatím nedočkal výraznějších obchodních úspěchů, ale to neodradí konkurenční BMW v uvedení své představy o prostorném cestovním autě na trh. Velkoprostorové vozy byly dlouhá léta pro BMW tabu a ani tentokrát to nebude s novým modelem tak jednoduché. Na první pohled vypadá vyfotografovaný prototyp jako velký van, ale půjde spíše o neobvykle kombinovaný crossover. Cíl managementu BMW: nabídnout automobil, který bude odpovídat prostorově funkční koncepci (Raumfunktionales Konzept, RFK), bude uvnitř větší než kombi řady 5, ale přitom sportovnější než Mercedes-Benz třídy R.

Původní záměr nabídnout dva sportovní vany V3 jako alternativu ke kombi 3 touring a V5 jako alternativu ke kombi 5 touring, nakonec asi nebude realizován. Trojkové sportovní MPV by totiž nemělo tolik místa navíc, kolik by si u BMW pod zkratkou RFK představovali. Na konci roku 2008 nebo během roku 2009 se tedy představí nový van s rekordním rozvorem (cca 3 m), ale s výškou jen 1,55 m a střechou, plynule pokračující do zadního okna, téměř jako u kupé. Podobné řešení ukázalo BMW už na konceptu X6, ale to je přeci jen trochu jiná vesnice. V5 má být příbuzné s příští generací BMW řady 5 (příchod na konci roku 2009), má nabídnout mnohem více místa, v prvním plánu pro čtyři cestující. Páté sedadlo bude nouzové. Za sedadly pak zůstane až 600 litrů objemu pro zavazadla a když na to příjde, bude v BMW V5 po sklopení druhé řady sedadel až 1700 l pro náklad.

Design velkých aut tohoto formátu není nic jednoduchého. Tvůrci Mercedesu třídy R by o tom mohli vyprávět. U BMW aplikují vše, co by mohlo nový model opticky zmenšit a udělat co nejsportovnější. Účinné by v tomto ohledu mohlo být nasazení extrémně velkých kol, když v sériové výbavě prý budou figurovat osmnáctipalcová kola a za příplatek budou k dispozici kola o průměru až 21 palců! Tradiční ledviny budou překvapivě subtilní, aerodynamické řešení i přes značné rozměry vozu a velká kola zůstane efektivní (cx=0,31).

Motorová paleta se bude podobat tomu, co bude mít příští BMW řady 5. Připraveny budou zřejmě jednotky 3.0i (190 kW), 3.0Si (225 kW), 4.4Si (300 kW), 2.5d (150 kW), 3.0d (180 kW), 3.5d (220 kW), mimo základní benzinovou a vznětovou motorizaci vždy i ve verzi s pohonem všech kol XDrive. Za kódem 4.4Si (300 kW) se skrývá přeplňovaný osmiválec 4,4 l. Osmiválcový turbodiesel ani sportovní verze M se neplánují. Převodovky budou výhradně samočinné, ke standardnímu šestistupňovému automatu bude možné zvolit alternativní dvouspojkovou převodovku.

Plánovaná roční produkce se bude pohybovat mezi 50 a 70 tisíc kusy, hlavním trhem má být USA.

Ondřej Láník
Diskuze (9)
Avatar - CountachSV
9. 10. 2007 11:46
-
to bude zase bachratá bachyně... Rko se mi líbí míň pokaždý když ho potkam a tohle už teď vypadá jako mega rakev. Takovej rozvor?
9. 10. 2007 10:47
hm :/
neviem ako vy ,ale ja pomaly prestavam fandiť tejto značke.V poslednej dobe totiž silou mocou rozširuju svoju paletu modelou a miestami to vyzera dosť nepekne ako napriklad X6 či jak sa vola ta prezlečena X5...BMW za toto :no: