Spy Photos: BMW X6M bude nejsilnější sériové BMW všech dob
Výsledkem je nejen emotivně pojatá reportáž z jízdy po mokrém Nürburgringu, ale také několik užitečných faktických informací.
Předně bylo nepřímo potvrzeno, že špičkový model bude mít rodokmen spojen s firmou M GmbH, což je samo o sobě zajímavé, neboť dosavadní sportovní vrcholy byly nanejvýš plnohodnotné čtyřmístné kabriolety, když nešlo rovnou o sedany nebo kupé. Značka BMW M tak definitivně počítá s kategorií silných SUV jako s důležitým segmentem sportovních vozů pro silnice.
Druhou indicií o budoucím X6M je přítomnost přeplňovaného osmiválce pod kapotou. To se může samo o sobě zdát trochu málo zejména když jsou zde značky, které nabízejí desetiválcové nebo dokonce dvanáctiválcové motory pro svá SUV. BMW chce soupeřit s konkurenty především na silnici - s Porsche Cayenne Turbo S a Mercedesem M 63 AMG.
Bohužel zatím není známo jakou porci výkonu se BMW rozhodlo do modelu X6M instalovat, ale jisté prý už je, že půjde o "nejsilnější sériové BMW všech dob". To by znamenalo, že doping pomocí turbodmychadel by měl vygenerovat něco víc než 373 kW při 7750 ot./min a 520 Nm při 6100 ot./min, které dává vysokootáčkový atmosférický desetiválec v BMW M5/M6. S velikostí hodnoty momentového maxima asi problém nebude, s výkonem ve vysokých otáčkách to už bude u přeplňovaného motoru trochu obtížnější. Každopádně šušká se o maximálním výkonu přes 400 kW.
S ním má 2,3 tuny těžké monstrum umět zajet kolo na Nürburgringu za čas odpovídající úrovni BMW M3 (E46). Pomáhá mu v tom usilovně pohon všech kol a zejména inteligentní distribuce hnací síly mezi koly zadní nápravy a pochopitelně i mezi přední a zadní nápravou.
Momentálně nejsilnější jednotka v X6 je přeplňovaný osmiválec 4,4 l (300 kW, 600 Nm), který pohání i BMW 750i.