Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Spy Photos: BMW X6M bude nejsilnější sériové BMW všech dob

Ondřej Láník
Diskuze (22)
BMW připouští existenci prototypů nového vrcholného modelu řady X6. Automobilka šla dokonce tak daleko, že nechala s dosud oficiálně nepředstaveným vozem svézt novináře německého Auto Bildu.

Výsledkem je nejen emotivně pojatá reportáž z jízdy po mokrém Nürburgringu, ale také několik užitečných faktických informací.

Předně bylo nepřímo potvrzeno, že špičkový model bude mít rodokmen spojen s firmou M GmbH, což je samo o sobě zajímavé, neboť dosavadní sportovní vrcholy byly nanejvýš plnohodnotné čtyřmístné kabriolety, když nešlo rovnou o sedany nebo kupé. Značka BMW M tak definitivně počítá s kategorií silných SUV jako s důležitým segmentem sportovních vozů pro silnice.

Druhou indicií o budoucím X6M je přítomnost přeplňovaného osmiválce pod kapotou. To se může samo o sobě zdát trochu málo zejména když jsou zde značky, které nabízejí desetiválcové nebo dokonce dvanáctiválcové motory pro svá SUV. BMW chce soupeřit s konkurenty především na silnici - s Porsche Cayenne Turbo S a Mercedesem M 63 AMG.

Bohužel zatím není známo jakou porci výkonu se BMW rozhodlo do modelu X6M instalovat, ale jisté prý už je, že půjde o "nejsilnější sériové BMW všech dob". To by znamenalo, že doping pomocí turbodmychadel by měl vygenerovat něco víc než 373 kW při 7750 ot./min a 520 Nm při 6100 ot./min, které dává vysokootáčkový atmosférický desetiválec v BMW M5/M6. S velikostí hodnoty momentového maxima asi problém nebude, s výkonem ve vysokých otáčkách to už bude u přeplňovaného motoru trochu obtížnější. Každopádně šušká se o maximálním výkonu přes 400 kW.

S ním má 2,3 tuny těžké monstrum umět zajet kolo na Nürburgringu za čas odpovídající úrovni BMW M3 (E46). Pomáhá mu v tom usilovně pohon všech kol a zejména inteligentní distribuce hnací síly mezi koly zadní nápravy a pochopitelně i mezi přední a zadní nápravou.

Momentálně nejsilnější jednotka v X6 je přeplňovaný osmiválec 4,4 l (300 kW, 600 Nm), který pohání i BMW 750i.

Ondřej Láník
Diskuze (22)
10. 1. 2009 22:00
To bude aspon autíčko
Super SUV to bude! :yes: :-) desing má krásný samotná X6. Sportovní doplnky budou to zkrášlovat, zvuk ještě víc a jízdní vlastnosti vůbec nejvíc! Tim se jednou chci aspon svést :yes: >:-[] :-!
8. 1. 2009 00:28
Re: Ale k čemu to celé je???
Odlisne urcite... napr. v brzdnej drahe. >:-[]
Avatar - Leg
7. 1. 2009 14:14
Re: Ale k čemu to celé je???
Ono je to oboje!
Avatar - Leg
7. 1. 2009 14:12
Re: Ale k čemu to celé je???
Len chudáci v stodvaciáškovi, čo zrovna išli oproti 8-s
Avatar - Hammunasakra
7. 1. 2009 12:32
Re: Ale X6 ...
... je "lepší", tedy má "lepší" (docela "citelně") podvozek.
Ale já bych "nejsilnější" motor bmw raději viděla spíše v 6ce - tam z mého pohledu patří tak nějak "více/lépe/spíše" (ale on tam asi také dorazí - i když asi až do té "nové/příští")