Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Spy Photos: BMW X6M bude nejsilnější sériové BMW všech dob

BMW X6
BMW X6
BMW X6
BMW X6
10 Fotogalerie
Diskuze (22)
BMW připouští existenci prototypů nového vrcholného modelu řady X6. Automobilka šla dokonce tak daleko, že nechala s dosud oficiálně nepředstaveným vozem svézt novináře německého Auto Bildu.

Výsledkem je nejen emotivně pojatá reportáž z jízdy po mokrém Nürburgringu, ale také několik užitečných faktických informací.

Předně bylo nepřímo potvrzeno, že špičkový model bude mít rodokmen spojen s firmou M GmbH, což je samo o sobě zajímavé, neboť dosavadní sportovní vrcholy byly nanejvýš plnohodnotné čtyřmístné kabriolety, když nešlo rovnou o sedany nebo kupé. Značka BMW M tak definitivně počítá s kategorií silných SUV jako s důležitým segmentem sportovních vozů pro silnice.

Druhou indicií o budoucím X6M je přítomnost přeplňovaného osmiválce pod kapotou. To se může samo o sobě zdát trochu málo zejména když jsou zde značky, které nabízejí desetiválcové nebo dokonce dvanáctiválcové motory pro svá SUV. BMW chce soupeřit s konkurenty především na silnici - s Porsche Cayenne Turbo S a Mercedesem M 63 AMG.

Bohužel zatím není známo jakou porci výkonu se BMW rozhodlo do modelu X6M instalovat, ale jisté prý už je, že půjde o "nejsilnější sériové BMW všech dob". To by znamenalo, že doping pomocí turbodmychadel by měl vygenerovat něco víc než 373 kW při 7750 ot./min a 520 Nm při 6100 ot./min, které dává vysokootáčkový atmosférický desetiválec v BMW M5/M6. S velikostí hodnoty momentového maxima asi problém nebude, s výkonem ve vysokých otáčkách to už bude u přeplňovaného motoru trochu obtížnější. Každopádně šušká se o maximálním výkonu přes 400 kW.

S ním má 2,3 tuny těžké monstrum umět zajet kolo na Nürburgringu za čas odpovídající úrovni BMW M3 (E46). Pomáhá mu v tom usilovně pohon všech kol a zejména inteligentní distribuce hnací síly mezi koly zadní nápravy a pochopitelně i mezi přední a zadní nápravou.

Momentálně nejsilnější jednotka v X6 je přeplňovaný osmiválec 4,4 l (300 kW, 600 Nm), který pohání i BMW 750i.

Vstoupit do diskuze (22)