Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Spy Photos: Do roka se dočkáme druhé generace BMW 1

Ondřej Láník
Diskuze (8)
I druhá jedničková řada si zachová v nižší střední třídě výjimečný pohon zadní nápravy. Přijít ale musí nové přeplňované motory. Jistý zatím není příchod verzí s pohonem všech kol, ani setrvání u špičkové šestiválcové verze.

Jediný novodobý hatchback nižší střední třídy s pohonem zadní nápravy je od roku 2004 úspěšným reprezentantem značky BMW na světových trzích. Po předloňském faceliftu už není další prostor na dílčí úpravy, přijít musí nová generace.

Nebude to radikální řez, ale spíše pokračování nastolených trendů. Koncepčně se jednička nezmění. Vpředu podélně uložený agregát motoru a převodovky má zajistit velmi vyrovnané rozložení hmoty na nápravy a blízko těžišti, ale jde taky o přirozené řešení pohonu zadní kol. V relativně malém autě ubírá motor i komponenty hnacího ústrojí prostor posádce i zavazadlům, což bude jistě oblast, na kterou se vývojový tým při navrhování nástupce zaměřil.

Nové BMW řady 1 očekáváme na jaře v roce 2011 nejprve v podobě hatchbacků. Rodina čítající dnes dva hatchbacky, kupé a kabriolet by se mohla rozšířit o dvoudveřové kombi shooting brake a možná i o další karosářské verze. Definitivní skladba portfolia zatím není známá.

Designová proměna se zřejmě vydá od velkých a vysoký ledvin, které vídáme na téměř všech nových BMW dneška, k velkým ale nízkým, podobným těm na novém BMW Z4. Linie nového BMW 1 budou jemnější, zadní okno bude klesat pozvolněji, rozvor se nepatrně prodlouží ve prospěch cestujících vzadu.

Motorová paleta bude využívat jednotky ze společného vývoje skupiny BMW a PSA. Dočkat bychom se tak mohli návratu k menším objemům, než jsou současné dvoulitry v modelech 116i a 116d, důležitou roli bude hrát zřejmě dále rozšířené uplatnění turbodmychadel. Pravděpodobný je příchod alespoň jednoduchého hybridního ústrojí.

Jisté stále ještě není nasazení pohonu všech kol, který BMW chybí kdykoliv přijde na řadu srovnávání s Audi A3 nebo Volkswagenem Golf.

S ohledem na vývoj v odvětví je málo pravděpodobné znovunasazení šestiválce ve vrcholném zážehovém modelu. Naopak poprvé by se mohl na trh dostat sportovní model řady 1 oficiálně vyvíjení v BMW M GmbH.

Ondřej Láník
Diskuze (8)
15. 4. 2010 09:24
je to len facelift
Tieto spy-photos sú podľa mňa len facelift. Čelné sklo, strešné lišty, tvar bočných aj zadných dverí - všetko je identické so súčasnou generáciou. Vyzerá to len na úpravy svetiel, masky, nárazníkov a blatníkov. Ten predchádzajúci FL bol tak minimálny, že možno teraz sa rozhodli spraviť to "poriadne" :-)
Avatar - Vampix(Diesel Power)
13. 4. 2010 14:08
Re: V6?
kde se píše o vidlicovém? Každopádně já pochopil že R6 už se nedočkáme :no: mohl by být aspon v tom modelu M
Avatar - Vampix(Diesel Power)
13. 4. 2010 14:07
Re: Turbobenzin
Myslím že se turbobenzínu dočkáme i v 3er, otázkou zůstává jestli ještě v téhle verzi nebo až v nové. Vytáčet do max otáček budeš každý motor, ale hranice atmosféry je většinou výš než oturbované krásky a něco ta atmosféra má do sebe;)

Jinak tvar karoserie potažmo celý design je věc osobního vkusu. Mně se líbí i tahle 1er, takže nemám pochybnosti o kráse druhé generace. Spíš se ale bojím toho zvyku stejného čumáku jako ostatní třídy. Uvidíme...
12. 4. 2010 16:35
Turbobenzin
Maly turbobenzín 1,6T 2,0T chýba velmi aj 3kovej rade vela ludi by si ju kupilo. Nikdy neuverim že bez turba je večšia radosť z jazdy, vytáčať do max. otáčok sa da aj turbomotor. Tvar karoserie bude zase taky nejaky divný ako prva generacia asi to krasavec zase nebude. Vyzera to ako natiahnutý hatchbag.
12. 4. 2010 13:00
Re: jednica
dali nový, ale aj ten vrže. nový už len na hrbatej ceste(našťastie) ževraj ten plast slnkom chradne >:D