Spy Photos: Do roka se dočkáme druhé generace BMW 1
Jediný novodobý hatchback nižší střední třídy s pohonem zadní nápravy je od roku 2004 úspěšným reprezentantem značky BMW na světových trzích. Po předloňském faceliftu už není další prostor na dílčí úpravy, přijít musí nová generace.
Nebude to radikální řez, ale spíše pokračování nastolených trendů. Koncepčně se jednička nezmění. Vpředu podélně uložený agregát motoru a převodovky má zajistit velmi vyrovnané rozložení hmoty na nápravy a blízko těžišti, ale jde taky o přirozené řešení pohonu zadní kol. V relativně malém autě ubírá motor i komponenty hnacího ústrojí prostor posádce i zavazadlům, což bude jistě oblast, na kterou se vývojový tým při navrhování nástupce zaměřil.
Nové BMW řady 1 očekáváme na jaře v roce 2011 nejprve v podobě hatchbacků. Rodina čítající dnes dva hatchbacky, kupé a kabriolet by se mohla rozšířit o dvoudveřové kombi shooting brake a možná i o další karosářské verze. Definitivní skladba portfolia zatím není známá.
Designová proměna se zřejmě vydá od velkých a vysoký ledvin, které vídáme na téměř všech nových BMW dneška, k velkým ale nízkým, podobným těm na novém BMW Z4. Linie nového BMW 1 budou jemnější, zadní okno bude klesat pozvolněji, rozvor se nepatrně prodlouží ve prospěch cestujících vzadu.
Motorová paleta bude využívat jednotky ze společného vývoje skupiny BMW a PSA. Dočkat bychom se tak mohli návratu k menším objemům, než jsou současné dvoulitry v modelech 116i a 116d, důležitou roli bude hrát zřejmě dále rozšířené uplatnění turbodmychadel. Pravděpodobný je příchod alespoň jednoduchého hybridního ústrojí.
Jisté stále ještě není nasazení pohonu všech kol, který BMW chybí kdykoliv přijde na řadu srovnávání s Audi A3 nebo Volkswagenem Golf.
S ohledem na vývoj v odvětví je málo pravděpodobné znovunasazení šestiválce ve vrcholném zážehovém modelu. Naopak poprvé by se mohl na trh dostat sportovní model řady 1 oficiálně vyvíjení v BMW M GmbH.