Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Spy Photos: KTM X-Bow na trati

KTM X-Bow
KTM X-Bow
KTM X-Bow
KTM X-Bow
10 Fotogalerie
Diskuze (3)
Rakouská firma známá spíše jako výrobce motocyklů vyzkoušela sériovou verzi svého X-Bow na závodní trati.

Pozitivní ohlasy na ženevském autosalonu přispěly k rozhodnutí o startu sériové výroby prvního automobilu značky KTM. KTM X-Bow, jak je tento vůz pojmenován, bude vyráběn ve spolupráci s rakouskou firmou Magna Steyr Fahrzeugtechnik.

Sériová produkce začne v roce 2008 s tím, že k prvním zákazníkům se vůz dostane již během února 2008. Hned od začátku výroby se podle slov generálního ředitele společnosti Stefana Pierera bude KTM snažit dosáhnout roční produkci 1000 kusů. Pierer předpokládá v prvních letech výroby přes 500 prodaných vozů ročně. Nyní má společnost KTM 1000 objednávek. Nejžádanější bude první stovka vozů, která bude vyrobena jako speciální edice.

KTM X-Bow bude pohánět zážehový přeplňovaný čtyřválec (Audi) TFSI o objemu 2,0 l (162 kW při 5 900 ot./min; 300 Nm v rozmezí 2 200 ot./min a 4 000 ot./min). Karoserie X-Bow je vyrobena z lehkých materiálů vyztužených uhlíkovými vlákny. Kombinace malé hmotnosti a velkého výkonu dokáže zrychlit X-Bow z 0 na 100 km/h za 3,9 s. Nabízet se bude s dvojicí převodovek z nabídky koncernu VW. První z nich je manuální šestistupňová a druhá je automatická převodovka DSG.

K zastavení používá brzdy Brembo. Vpředu mají kotouče průměr 305 mm, vzadu potom 262 mm. S nimi dokáže řidič zastavit vůz ze stokilometrové rychlosti už na pouhých 33,1 metrech.

Vůz má homologaci malosériově vyráběných vozů pro vybrané země EU. Prodávat se začne nejprve v Německu, Finsku, Řecku, Velké Británii, Nizozemí, Rakousku, Portugalsku a Švýcarsku. Objednávat lze telefonicky přímo u výrobce, po internetu nebo u dealerů, kteří zatím prodávali jen motocykly KTM.

Ve špatném počasí si s X-BOWem příliš neužijete. Místo střechy, ať už pevné nebo plátěné, vás čeká za deštivého počasí pouhé překrytí interiéru plachtou. A není divu – případnému začlenění plátěné střechy do tohoto adrenalinového vozítka brání například konstrukce čelního skla, které měří na výšku „závratných“ sedm centimetrů. Když už se zmiňujeme o interiéru – ten bude po vzoru pravých „závoďáků“ poněkud spartánský. Ovšem je pravdou, že chybět v něm nebude například možnost zapojení mobilního telefonu a kvalitní ozvučení.

KTM X-BOW však nebude jen tak pro každého. S cenou 45.850 euro, tedy 1.265.460 korun, za základní verzi (cena už je včetně DPH), nepůjde zrovna o „lidovku“. Nadšení milovníci adrenalinu však na peníze nehledí…

Rakouská KTM není jedinou značkou, která v sousedním Rakousku vyrábí automobily. S plaketou Made in Austria loni odjelo 113 tisíc BMW, 53 tisíc Chryslerů, 36,7 tisíc Jeepů a 25,8 tisíc Mercedesů.

Vstoupit do diskuze (3)