Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Spy Photos: Lancia Ypsilon zůstane malá

Ondřej Láník
Diskuze (1)
Jen 3,8 m dlouhá luxusní mini-Lancia se má na trh dostat až v roce 2011, ale první testy už začaly.

Okolí Turína je hustě zalidněnou aglomerací, kde se liduprázdné testovací trasy hledají dost obtížně. Lidé z Fiatu si s tím moc hlavu nedělají a raději stavějí důkladněji maskované vozy, které pak není problém potkat téměř každý den.

Do vývojové flotily přibyl nedávno podivný Fiat Panda. Facelift tohoto polského Fiata se sice připravuje, ale toto není ten případ. Velká kola, která navíc nesedí v karoserii úplně optimálně, prozrazují novou Lancii. O uhlazeném luxusním designu asi není třeba pochybovat, stejně jako o tom, že vnější rozměry setrvají hluboko pod čtyřmetrovou délkovou mírou. Doba, kdy auta rostly už asi definitivně končí...

Naopak objemy motorů vytrvale klesají. Fiat se desetiletí držet osvědčených čtyřválců Fire, které pamatují ještě doby slávy řady Uno, ale jejich konec je na spadnutí. V době, kdy se Ypsilon bude objevovat na evropských autosalonech, bychom už měli znát definitivní specifikace připravovaných dvouválcových motorů 0,9 SGE.

Základní provedení budou mít atmosférické plnění, připravována je však také přeplňovaná verze a varianta spalující stlačený zemní plyn. Zpočátku budou nabízeny 4 výkonové varianty se 48 kW, 59 kW, 66 kW a 77 kW, které nahradí končící motory s objemy 1,1 l, 1,2 l a 1,4 l. Pro Ypsilon je v přípravě údajně také čistě elektrická verze.

Ondřej Láník
Diskuze (1)