Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Spy Photos: Mercedes-Benz ML - nová generace, nové motory

Ondřej Láník
Diskuze (0)
Ani přísné předpisy penalizující vysokou spotřebu paliva, které v nejbližších letech v Evropě vstoupí v platnost, nemění nic zásadního na strategii výrobců SUV nabízet velmi silná provedení s velkoobjemovými motory.

Druhé generaci SUV Mercedes-Benz ML táhne na šestý rok, což znamená, že nástupce musí být v tuto dobu tařka hotov. Důkazem byly nejen loňské fotografie z ověřovacích zkoušek, ale taky nedávné záběry od vjezdu do Zeleného pekla, které ukazovaly vrcholný osmiválcový model AMG.Dalších několik snímků potvrzuje pokračující testovací program.

I přes kamufláž je zřejmé, že ladnost některých křivek současného ML přebíjí u novinky hrany, které zavedla třída C a rozvinula třída E. S ní budou mít ML (řada W166) společné mj. hranatá vnější zpětná zrcátka se specificky integrovanými směrovkami sestavenými ze světelných diod.

První poměrové porovnávání rozměrů na fotografiích říká, že novinka nebude větší než výchozí model, což má asi hodně co do činění s redukcí hmotnosti a spotřeby. Zadní převis se ale i tak zdá být větší a změnu vizuální image by mohla přinést výrazně širší maska.

Motoricky se bude paleta jednotek zřejmě odvíjet od toho, co je nyní k dispozici v třídě E a v modernizované třídě S. Dočkat bychom se tedy měli nejen inovovaných šestiválců CDI, ale také jednoduchého hybridu a zcela vyloučen není ani naftový čtyřválec pro model M 250 CDI. Nový Mercedes ML má být platformově v blízkém příbuzenském vztahu s novým Jeepem Grand Cherokee. V nabídce bude pohon všech kol, ale objevit by se měly i verze s poháněnou zadní nápravou.

Špičkové provedení ML 63 AMG opustí několik let používaný atmosférický velkoobjemový motor 6,2 V8. Nahradí jej nedávno představená jednotka 5,5 V8 s přeplňováním dvěma turbodmychadly. Největší výkon 400 kW při 5500 min-1 a maximální točivý moment 800 Nm v rozmezí 2000-4500 min-1 se bude zřejmě s časem dále zvyšovat, už při premiéře motoru ve třídě S AMG hovořilo o verzi se 420 kW a 900 Nm. Ladění usnadní přeplňování, resp. odlišná nastavení maximálního plnicího tlaku. S novým motorem by se měla kombinovaná spotřeba špičkového ML mezigeneračně snížit řádově o desítky procent.

Na trh nový model přijde zřejmě až ve druhém pololetí roku 2011.

Ondřej Láník
Diskuze (0)