Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Spy Photos: Mercedes E kupé dostane úplně novou tvář

Diskuze (9)
Mercedes se u třídy E chystá opustit tradiční design s rozdělenými světlomety.

Přední partie se čtveřicí oddělených světel vpředu patří k Mercedesu třídy E už po tři generace. Chystaný facelift ale znamená odklon od tohoto v podstatě už tradičního prvku. Podobně radikální proměnu v průběhu života jedné generace přitom Mercedes dělá málokdy.

Nabízí se paralela s minulou generací roadsteru SL, který prošel srovnatelně zásadní změnou. I tentokrát se přední partie uzpůsobí aktuálnímu designu značky, který ztělesňuje především kompaktní třída A.

Nový tvar světel dostane výraznou diodovou optiku, za příplatek se nejspíš budou nabízet i světlomety složené kompletně z LED jako u třídy CLS. Kromě toho se Éčko pochlubí i novou maskou chladiče a přepracovanými nárazníky.

Více změn nejspíš Mercedes nechystá. Ostatní části karoserie, a to včetně kontroverzního vyboulení nad zadním kolem, nejsou maskovány. Modernizace ale téměř jistě přinese novou techniku – lepší výbavu a novinky mezi motory.

Zásadní obměna pohonných jednotek se odehrála loni, kdy turbodiesel E 350 CDI posílil ze 170 na 195 kW, přišel benzinový šestiválec E 350 (225 kW) a do E 500 se dostal přeplňovaný motor 4,6 l (300 kW místo dřívějších 285 u 5,5 V8). Tentokrát se schyluje k výměně 1,8 Turbo (150 kW/310 Nm) za 2,0 Turbo (155 kW/350 Nm) v modelu E 250 a základem by se mohla stát nová přeplňovaná šestnáctistovka.

Popsané změny se týkají jako kupé a kabrioletu (řada 207), tak sedanu a kombi (řada 212). Modernizovaná třída E se představí v průběhu roku 2013.

Diskuze (9)
Avatar - RonJeremy
20. 11. 2012 00:09
Re: Nutnost
Uffff, už jsem se lekl, že má někdo takové zvrhlé chutě. :-)
Design aktuálních interiérů BMW se mi zdá docela dobrý, ale tak nějak koncernovatí, a setřel rozdíl mezi třídami, bohužel často v neprospěch těch vyšších. Člověk musí chvilku přemýšlet, v čem to vlastně sedí, a výjimečnost vyšších modelů se ztratila v unifikaci ve jménu "katování kostů".
Avatar - Kolouš
19. 11. 2012 22:48
Re: Nutnost
tak treba novy SL ma podle mne interier, ktery je v dnesni dobe asi nejvyse. CLS taky neni zrovna nekde v koute...presne jak pise Cherokee, nova vlna od MB bych rekl ze spise udava ton, nez aby se musela ze neco stydet. je to videt i u zakl, verzi A a B. Faceliftovany Cecko taky za 1
Avatar - MarTin1
19. 11. 2012 18:35
Re: Nutnost
:-) asi sem měl napsat, že to bylo myšleno ironicky.... samozřejmě, že E60 byl totální interiérovej propadák. Někde tu koloval ten obrázek se standardním interiérem před FL a to byl masakr!!
Avatar - RonJeremy
19. 11. 2012 17:59
Re: Nutnost
Prosím? E60 že má pecka interiér? Tohle?
[odkaz]
No, pecka to pro mě byla, když jsem si do toho sednul - připadal jsem si jak v social(volks)wagenu, všechno primitivní jak cihla, středový panel pustý jako fošna a na něm tři točící knoflíky a slot na CD, výplně dveří příšerné s naprosto neergonomicky umístěnými ovládacími prvky, iDrive v místě, kde se alespoň mě zrovna dobře neovládal...
(BTW, na obrázku v odkazu je Mkový interiér, normální je ještě o dost chudší.)
To jsou podle mě mnohem hezčí interiéry, v MB a dokonce i v koncernově uvnitř obvykle dost ošklivém Audi (a to říkám jako vlastník BMW).
Avatar - MarTin1
19. 11. 2012 14:28
Re: Nutnost
Jj ten vlak uz je na konecny prosimte.....cela rada 5,7 vcetne X5/6 je vazne inerierovej zazrak. Nova 3,6 ukazujou smer, ale zbytek je v prumeru. Doted vzpominam na jednicku pred Fl ale i po, celou trojku E90 a hlavne uzasnou E60 to byly pecka interiery!! :no:

Proti ergonomii nemam ani vytku ale zbytek neodpovida cenovce. Jak se to za ty prachy ma delat ukazuje Audi potazmo novy modely od MB jako CLS SL...