Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Spy Photos: Nové BMW řady 5 ještě letos, nový Touring příští rok

Ondřej Láník
Diskuze (12)
Pod kódovým označením F10 se ukrývá nástupce řady E60. Ano, řeč je o nové generaci BMW řady 5.

Po více než šesti letech se na podzim představí nové BMW řady 5. Hlavní novinkou, která zřejmě převezme roli velmi diskutovaného modelu z Mnichova od sedmičkové řady, je odvozený crossover GT, ale základ pochopitelně tvoří osvědčené sedany a kombi s pohonem zadních nebo všech kol. Charakter přídě nových BMW určují mamutí ledviny, jak je známe už z řady 7. Pětka půjde stejnou cestou.

Cestující se konečně dočkají většího rozvoru, i když není pravděpodobné, že by se celý deseticentimetrový přírůstek projevil na velikosti prostoru pro nohy.

Čím bude nové BMW řady 5 přesvědčovat k nákupu? Vpředu bude nová víceprvková náprava, za motorem osmistupňová automatická převodovka od firmy ZF, vzadu Dynamic Performance Control, aktivně přerozdělující točivý moment na kola v zatáčce, a v záloze jsou konečně i hybridní verze, které utiší hlasy nespokojené s konvenční motorářskou technikou. Ta je už dnes nejen mimořádně výkonná, ale současně dokáže jezdit s velmi nízkou spotřebou. Příští generace řady 5 se představí s novými benzinovými motory s přímým vstřikováním paliva a novinky se jistě najdou i mezi populárními turbodiesely common-rail.

Ondřej Láník
Diskuze (12)
23. 2. 2009 16:34
Re: vztah k bmw
souhlasím...lidem co mají novější nezávidím >:D
22. 2. 2009 23:55
Re: vztah k bmw
>:D
Avatar - Ham.
22. 2. 2009 13:50
Re: vztah k bmw
Mám jako služební/pro osobní použití 530d a jednoznačně doporučuji. Ve firmě alternujeme A6 a 530 a bmw musím jednoznačně upřednostnit. 535 bude ještě o třídu větší dělo, pokud jezdíž hodně po dálnicích tak využiješ, jinak ne. Co se týče poruchovosti tak jsem na ni najel zatím cca 90 tis. km, porucha žádná. Co šlo rychle pryč byly run-flat gumy protože za a) jsou docela tvrdé a zhoršují jinak pohodový jízní komfort, b) nejsou ani na nějaké sportování a za c)odešly do věčných lovišť cca po 25 tis. km. Já jsem sice dobytek ale pozoroval jsem totéž u dvou dalších kolegů kteří jezdí jemněji. Takže buď počítej s investicí do okamžité nebo brzké výměny nebo koukej po kuse kde to majitele již napadlo (těch 40 tis. co zmiňuješ by tak mohlo být na mezi co nějaký strécu z Bavor najede na RF než je vymění). Druhou věc kterou bych zmínil je na tuto třídu trochu větší hlučnost nafty v nižších otáčkách. Není to nic kritického a ve třídě asi žádný konkurent tak jako tak není lepší ale třeba utlumení stejného motoru v X5 je určitě lepší (dole je prostě slyšet a občas zaduní). Takže shrnuto já bych jako optimální kombinaci viděl 530xd pokud tedy nepatříš k těm "skalním" co preferují jen zadní náhon, jezdí sice pomaleji ale dveřma napřed a nejlepší bmw jsou pro ně E36 a podobné staré kusy a nová bmw pomlouvají nejspíš proto, že na ně nemají. Já bych oželel 40 kw v 535 i automat ve prospěch 4wd a klidně zneuctil boha těch pravověrných (to co jezdím je 2wd ale v horším počasí neřkuli na sněhu je 4wd pohoda a když se člověk chce vyblbnout tak je samozřejmě 4wd rychlejší a to je oč u bmw přece jde).
Avatar - misoo
22. 2. 2009 08:48
Re: vztah k bmw
...a ja nie...su to svine !! >:D
21. 2. 2009 14:49
Re: vztah k bmw
Právě že ty, co na něj maj >:D