Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Spy Photos: nový Nissan Almera

Ondřej Láník
Diskuze (337)
Evropská verze vozu, známého v Japonsku pod názvem Tiida a v USA pod jménem Versa, se nezačne prodávat dříve než letos v zimě, ale velmi pravděpodobně to bude ještě později.

Nissan posledních několik týdnů testuje v Německu a Velké Británii nástupce současného Nissanu Almera. Evropská verze vozu, známého v Japonsku pod názvem Tiida a v USA pod jménem Versa, se nezačne prodávat dříve než letos v zimě, ale velmi pravděpodobně to bude ještě později.

Největší novinkou Nissanu pro následující měsíce bude sériová podoba vozu Qashquai, který dále rozšíří nabídku Nissanu ve třídě SUV.

Podle dostupných špionážních snímků se nová Almera od japonského bratříčka zásadně lišit nebude, menších změn zřejmě dozná přední část. Celkově v sobě nová Almera nezapře francouzský vliv. Na výběr bude z několik zážehových a naftových motorů.

Tiida v Japonsku již od roku 2004

Tiida byla představena již na podzim roku 2004. Jde o automobil nižší střední třídy o délce 4205 mm, šířce 1695 mm a výšce 1535 mm, s rozvorem 2600 mm.

Nejvíce si tiskové informace Nissanu cení interiér nové Tiidy. To už prý nebude slabší článek kvalitních a spolehlivých japonských vozů, ale volbou materiálů a designérským sladěním se interiér má stát silnou stránkou nového modelu. Řidiči bude v příjemném prostředí pomáhat na cestách navigační systém nové generace Carwings. Ten používá statistická dopravní data a dopravní informace v reálném čase, takže by vás měl navést na nejrychlejší možnou trasu k zadanému cíli. Součástí systému je Bluetooth pro usnadnění mobilní komunikace. Služby spojené s používáním systému Carwings (k dispozici operátor non-stop 24 h denně) jsou zdarma 3 roky od zakoupení automobilu.

Základní zavazadlový prostor má pouhých 289 l, to však lze změnit posunutím zadní řady sedadel vpřed o 24 cm, takže pak je v hatchbacku celých 463 l základního zavazadlového prostoru. Koeficient odporu vzduchu se podařilo stlačit na cx=0,29.

Pod kapotou je v Japonsku nový celohliníkový čtyřválec 1,5 l (HR15DE, 80 kW při 6000 ot./min, 148 Nm při 4400 ot./min), který by se mohl objevit také v některých Renaultech. Jako druhá motorová verze příjde v Japonsku na trh nový čtyřválec 1,8 l (MR18DE, 94 kW při 5200 ot./min, 176 Nm při 4800 ot./min). K dispozici jsou také verze s pohonem všech kol e-4WD resp. s převodovkou CVT.

Ondřej Láník
Diskuze (337)
19. 6. 2006 23:14
Re: VELEB EVROPU
není to tak dávno... pasoval bych to tak do září... jsi tu velmi usilovně vysvětloval Lonesovi, že když jsi brázdil USA v Tirákách tak že... Skyline... že se nestydíš :no:
19. 6. 2006 22:58
Re: Tak tady ctu...
>:D Tome... musím ti napsat, že můj druhej nejlepší příspěvek na auto.cz byla věta - KDYŽ UŽ TEDY JAPONEC, TTT AŽ NAKONEC >:D Fakt. Ten první nejlepší... ten jindy (abys to tu do rána přežil). Tedy, TTTome, ten tvůj dnešní debakl... to bych prožít vlastně ani nikdy nechtěl. Ale upřímně, co s portfoliem - Yaris, Corolla Avensis >:-[] tu chceš vynášet za trumfy? P.S. jinak jsi mě dnes královsky pobavil. Tak dáme si spolu? "Když už tedy jap... Jo?... nebo toho máž už plný kecky? :-) :yes: Jsi dobrej komik, fakt. :-) :yes:
19. 6. 2006 22:38
Re: jeden za všechny, všichni na jednoho
Dobrá kára :yes: Dobrej směr :yes: a dobrej nadpis ;-) :yes:
19. 6. 2006 22:35
Re: KDYŽ JAPONEC, PAK TTT AŽ NAKONEC
;-)
19. 6. 2006 22:19
Re: KDYŽ JAPONEC, PAK TTT AŽ NAKONEC
:-) Až zejtra... :-)