Spy Photos: Nový Saab 9-5 jako příbuzný Insignie
V minulých měsících se situace několikrát obrátila. Tiskem kolovaly neoficiální informace o pozastavení prací na nové 9-5 z důvodu nedostatku financí, ale první fotografie prototypů pořízené v únoru 2009 dokazují, že auto jezdí a je v pokročilé vývojové fázi. Světová premiéra na podzimním autosalonu ve Frankfurtu tedy není nereálným termínem. S výrobou to bude možná složitější, protože plány GM jsou zatím nejasné. Případný prodej Saabu by zkomplikoval původně zamýšlenou výrobu v závodě Opelu v Rüsselsheimu, a tak nakonec nová vlajková loď zřejmě zakotví v domovském Trollhättanu.
Snímky, které vznikly při testech ve Švédsku, ukazují velký automobil směřující na hranici střední a vyšší střední třídy, proti Volvu S80 a německé konkurenci. Splývavá záď s ladnými proudnicovými tvary je dnes v módě, ale Saab se spíše vrací k tradici populární řady 9000. Technika pochází opět hlavně od GM, dárcem orgánů (platforma Epsilon 2) je tentokrát evropské auto roku 2009 - Opel Insignia - což nemusí být nakonec na škodu.
Motorová škála je tradičně postavena na čtyřválcích s přeplňováním, ale objeví se v ní i šestiválce. Základní jednotky 2,0T BioPower (140 kW) a 2,0T BioPower (162 kW) budou velmi populární ve Švédsku, kde program podpory paliva E85 zlepšuje ekonomickou výhodnost pro koncové zákazníky, pravděpodobné je však i zařazení jednodušších benzinových verzí. Šestiválcová paleta začíná u koncernového motoru GM 2,8T V6 (191 kW) a pokračuje s 2,8T V6 XWD (220 kW). Jak už zkratka napověděla, bude mít tentokrát Saab 9-5 pohon všech kol, převzatý z menší řady 9-3, resp. z Insignie. Konstrukce vychází z moderního řešení firmy Haldex, k dispozici by měl být i zadní nápravový diferenciál se zvýšenou svorností.
Naftová řada je převzata z nabídky nových nebo modernizovaných motorů používaných v GM. Čtyřválec 2,0 TiD (118 kW) doplní dvojitě přeplňovaná jednotka 2,0 TTiD (140 kW), vrcholem bude šestiválec 2,9 TiD V6 XWD (184 kW) s pohonem všech kol.
Kombi by mělo být představeno v roce 2010.