Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Spy Photos: Nový Volkswagen Polo s DSG a motory 1,2 TSI, 1,6 TDI

Ondřej Láník
Diskuze (97)
Buď si Volkswagen dává na čas nebo záměrně nechává náskok Škodě a SEATu. Nové Polo se v každém případě objeví na trhu až v roce 2009. Model, který přeroste svými rozměry první Golf, bude i nadále ve stínu věhlasnější ikony...

Mix z ceny Pola a hodnot Golfu má oslovit zákazníky až v polovině roku 2009. Design se bude odvolávat na klasické rysy Volkswagenů, tak jak to konzervativní zákazníci této značky chtějí. Rozměry a užitné vlastnosti definitivně předčí první Golfy, a protože to není zase tak dávno, co se Golf začal prodávat, budou zřejmě někteří zákazníci, co v mládí začínali na Golfu přesedat na stará kolena do Pol. Ceny prý mají zůstat na současné úrovni, kdežto technika bude modernější a rozměry větší.

Čtyřmetrové Polo se poprvé představí s moderní dvouspojkovou převodovkou, která bude mít sedm stupňů. Na rozdíl od současné konstrukce bude nové DSG postrádat energeticky náročný hydraulický okruh, což by mělo ušetřit palivo a snížit cenu i potenciální riziko závad. Nejčistší Polo bude opět mít tříválec 1,4 TDI BlueMotion se stejnými 59 kW jako dosud. Systém vstřikování však bude nový - common rail od firmy Delphi.

1,2 TSI a 1,6 TDI

Základními motory pro nové Polo zůstanou i nadále české tříválce 1,2 HTP se 44 a 51 kW. Nad nimi bude také již dobře známý čtyřválec 1,4 16V (63 kW) a pak už vládu převezmou přeplňované motory TSI. Novinkou, která bude vznikat zřejmě v motorárně v Mladé Boleslavi, bude čtyřválec 1,2 TSI (77 kW) přeplňovaný kompresorem a turbodmychadlem. Ve srovnání se současnou atmosférickou jedna šestkou má mít o 25 % více točivého momentu a současně bude o 15 % úspornější. Polo bude poháněno také většími čtyřválci 1,4 TSI se 110 nebo 125 kW. Model GTI zůstane tím pádem pravděpodobně v nabídce, ale na verzi se 132 kW už zřejmě budou muset fanoušci zapomenout.

Zcela novým a dlouho očekávaným přírůstkem řady motorů TDI bude nový čtyřválec 1,6 TDI CR se vstřikováním common-rail (Siemens VDO). Dodáván bude hned ve čtyřech výkonových verzích s 55 kW, 66 kW, 77 kW a 92 kW. Lišit se budou jen plnicí tlaky, vstřikovače, sací a výfukové trakty a pochopitelně i software. Vrcholem vznětové nabídky by se mohl stát model GTI TDI se 100 kW, ale jeho budoucnost zatím není definitivně potvrzena.

Hatchback, minivan a fastback

Základní karosářskou variantou budou opět tří a pětidveřové hatchbacky, ale do výroby se dostanou také kompaktní sedany fastback s krátkou zádí (viz foto) a celou modelovou řadu uzavře minivan na technické bázi Roomsteru. S pohonem všech kol se u této modelové řady ani v příští generaci nepočítá, i když CrossPolo s jednou poháněnou nápravou je překvapivě úspěšné již dnes. Plastický SUV-look by měly nést i nové odvozené varianty. Podle aktuálních zpráv byl zrušen i plán na zavedení hybridního modelu.

Ondřej Láník
Diskuze (97)
23. 12. 2007 18:04
Re: KRÁL SUBKOMPAKTŮ
To, že je to tvůj první příZpěvek ani nemusíš psát, to tu pozná i vrátnej, nemá to ani patu, o hlavě raději nemluvit, viď. Tak jen snad ode mne přijmi tu pravdu - Corsu nevyrábí Koncern VW... taková prokotina, Spe :-)

P.S. Ty okolní popěvky plejstejšnových znalců subkompaktů (jako, že Punto je dokonalé dělo...), ty snídám. Ani jeden z nich nebyl o žádného subkompaktu blížeji než na pět metrů. Tak to na mě zkus příště jinak, mohli jsme si báječně pokecat, třeba o subkompaktech. Tedy, pokud o nich něco málo víš.
21. 12. 2007 10:15
Re: Go fiesta, go go!!!
>:D
20. 12. 2007 19:15
Re: KRÁL SUBKOMPAKTŮ
Neber to tolik přes peníze. Já psal o pocitech řidiče za jízdy. Bez ohledu na to, co jaké auto má v základu za vybavení.
20. 12. 2007 19:13
Re: KRÁL SUBKOMPAKTŮ
Zkus mokrý hadr na hlavu. Případně dva. A vůbec nejlepší bude, když tu uveřejníš zkušenosti své. Potom je můžeme zkonfrontovat. Evidentně jsi ani Fabii ani Punto nejel, nemohl bys tu psát ty bláboly nahoře. ale vidím, že máš zajímavý životní postoj... opisovat z časopisů >:D středoškolák, co? ;-) :yes:
20. 12. 2007 19:12
Re: Inu...
No kazdy ma ine predstavy o jazde autom. Ale napr. aj pre mna je jazda benzinom PODSTATNE prijemnejsia nez jazda s dieslom. Mozno je to preto, ze neznasam "turbokopance" a "turbodiery" a taktiez nemam rad prilis maly vyuzitelny rozsah otacok u diesla... osobne povazujem nelogicku oblubenost dieslov v osobnych autach v europe za CHORU... zatial jediny diesel, ktory by som bol ochotny akotak akceptovat v osobnom aute je od 2,2-ka od Hondy, pretoze jediny sa realne priblizil kulturou chodu a rozsahom pouzitelnych otacok k benziniakom...

apropo, aj ked koncernove auta nemusim, tak s velkym potesenim sledujem snahu koncernu o zlepsenie a spopularizovanie turbobenzinov...