Spy Photos: Nový Volkswagen Polo s DSG a motory 1,2 TSI, 1,6 TDI
Mix z ceny Pola a hodnot Golfu má oslovit zákazníky až v polovině roku 2009. Design se bude odvolávat na klasické rysy Volkswagenů, tak jak to konzervativní zákazníci této značky chtějí. Rozměry a užitné vlastnosti definitivně předčí první Golfy, a protože to není zase tak dávno, co se Golf začal prodávat, budou zřejmě někteří zákazníci, co v mládí začínali na Golfu přesedat na stará kolena do Pol. Ceny prý mají zůstat na současné úrovni, kdežto technika bude modernější a rozměry větší.
Čtyřmetrové Polo se poprvé představí s moderní dvouspojkovou převodovkou, která bude mít sedm stupňů. Na rozdíl od současné konstrukce bude nové DSG postrádat energeticky náročný hydraulický okruh, což by mělo ušetřit palivo a snížit cenu i potenciální riziko závad. Nejčistší Polo bude opět mít tříválec 1,4 TDI BlueMotion se stejnými 59 kW jako dosud. Systém vstřikování však bude nový - common rail od firmy Delphi.
1,2 TSI a 1,6 TDI
Základními motory pro nové Polo zůstanou i nadále české tříválce 1,2 HTP se 44 a 51 kW. Nad nimi bude také již dobře známý čtyřválec 1,4 16V (63 kW) a pak už vládu převezmou přeplňované motory TSI. Novinkou, která bude vznikat zřejmě v motorárně v Mladé Boleslavi, bude čtyřválec 1,2 TSI (77 kW) přeplňovaný kompresorem a turbodmychadlem. Ve srovnání se současnou atmosférickou jedna šestkou má mít o 25 % více točivého momentu a současně bude o 15 % úspornější. Polo bude poháněno také většími čtyřválci 1,4 TSI se 110 nebo 125 kW. Model GTI zůstane tím pádem pravděpodobně v nabídce, ale na verzi se 132 kW už zřejmě budou muset fanoušci zapomenout.
Zcela novým a dlouho očekávaným přírůstkem řady motorů TDI bude nový čtyřválec 1,6 TDI CR se vstřikováním common-rail (Siemens VDO). Dodáván bude hned ve čtyřech výkonových verzích s 55 kW, 66 kW, 77 kW a 92 kW. Lišit se budou jen plnicí tlaky, vstřikovače, sací a výfukové trakty a pochopitelně i software. Vrcholem vznětové nabídky by se mohl stát model GTI TDI se 100 kW, ale jeho budoucnost zatím není definitivně potvrzena.
Hatchback, minivan a fastback
Základní karosářskou variantou budou opět tří a pětidveřové hatchbacky, ale do výroby se dostanou také kompaktní sedany fastback s krátkou zádí (viz foto) a celou modelovou řadu uzavře minivan na technické bázi Roomsteru. S pohonem všech kol se u této modelové řady ani v příští generaci nepočítá, i když CrossPolo s jednou poháněnou nápravou je překvapivě úspěšné již dnes. Plastický SUV-look by měly nést i nové odvozené varianty. Podle aktuálních zpráv byl zrušen i plán na zavedení hybridního modelu.