Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Spy Photos: Renault Laguna Sedan (nové foto a skica)

Ondřej Láník
Diskuze (88)
Průkopník velkých automobilů se zadní výklopnou stěnou kapituloval před vlastní filozofií.

Velké tříprostorové sedany se v nabídce největší francouzské automobilky neobjevují už dlouhá léta. Ve střední třídě to byl naposledy Renault 21 (konec výroby na počátku 90. let) a ve vyšší střední se naposledy sedan se značkou Renault objevil v 50. letech. Vlastně to byl právě Renault, který pro Evropu zadní výklopnou stěnu v polovině 60. let objevil.

Renault 16 (1965-1980) je považován za průkopníka rodinných hatchbacků, jeho následníci Renaulty 20/30, 25, Safrane a Vel Satis sázely už jen na vzhůru výklopné víko. Teď se Renault vrací ke klasické tříprostorové karoserii a není sám. Podobným obratem prošel i Citroën, když s klasickou zádí bez výklopného okna přijede i nová C5 bude.

Na špionážních snímcích Renaultova sedanu je pečlivě zahalený prototyp, který byl prozrazen díky krátkému zipu na maskovacím oblečku na zádi. Kdyby šlo o dříve představený liftback, odkrytá část maskovací plachty na zádi by nepomohla k úplnému otevření. Zdá se, že vysoká záď bude o kousek delší než v případě liftbacku, ale jestli překoná kombi Grandtour není jisté. Pozměněná bude asi také příď.

Jak by to celé mohlo dopadnout ukazuje doplněná skica. Renault je známý netradičním stylingem i smyslem pro koncepční inovace, ale minulá léta již pracovníky Technocentre Renault náležitě vyškolila. Vedle úspěchů jako je Twingo, Scenic nebo Espace, jsou v nedávné historii také zapsány něpříliš úspěšné modely jako Avantime.

Premiéru Laguny Sedan očekáváme na pařížském autosalonu letos v září.

Ondřej Láník
Diskuze (88)
7. 2. 2008 18:57
Re: no nevím....
:no: :no: :no:
Avatar - Dylan McKay
7. 2. 2008 18:10
Re: renaultista spokojený
Ne, tebe nikdo nezabije, protože bych ho zabil já! Z tebe dejchá upřímnost, chlape! :yes:

PS: stav se někdy u mě v diskusi pod Range Roverem na MOJE.AUTO.CZ... ;-)
Avatar - Dylan McKay
6. 2. 2008 22:53
renaultista spokojený
Tak dovolte, abych taky zareagoval. Zrovna přemýšlím, kolik příspěvků zde je smyšlených, kolik lidí tu doopravdy mělo Renault. Asi žiju úplně někde jinde, ale jak to, že je kolem mě tolik lidí, co mělo Renault, mají Renault, a budou mít Renault? Sakra, proč ve svém životě poznávám jen spokojené renaultisty, a ty nespokojené potkávám jen na virtuálních diskusích?
Mně značka Renault doprovází od narození, a tak můžu vypsat moje i naše Renaulty: 12, 3x 18, 25, 21 Nevada, Laguna I, Laguna II, 2x Trafic, Master, Vel Satis, Avantime. Tedy 13 kusů, žádná zrada, naprostá spokojenost. Narozdíl o některých diskusních pohádkářů můžu vlastnictví doložit...
6. 2. 2008 16:04
Re: hm nič moc ...
Ty si mi macher, ukaz mi jedneho typickeho Francuza, ktory nema makke sedacky. Ked chces tvrde sedadla, nelez do Laguny a do Renaultu vobec. Vzhlad plastov - ktory konkretny diel myslis? Nova Laguna ich ma na vysokej urovni, s tymi minulymi nemaju spolocne nic, ani povrchy, ani licovanie, ani vzhlad. Napis mi priklad lepsieho interieru - a v com je lepsi. Priestor, ergonomia? Konkretizuj. pises stale velmi vseobecne.
6. 2. 2008 11:54
Re: hm nič moc ...
čakal som,že sa pohraju viac s vzhľadom plastou a tiež spracovanim niektorých detailou...a vôbec na neoslovili sedačky pre mna su príliš mäkke...a vyslovene hrozne tam nieje nič len su v danej triede aj lepšie interiery starších aut...