Spy Photos: Saab 9-3X míří mezi allroady
Základem je podle očekávání Saab 9-3 SportCombi, které dnes můžete pořídit s motorem 2.0TS XWD (154 kW) nebo se šestiválcem 2.8TR XWD (206 kW), vždy s šestistupňovou manuální nebo šestistupňovou automatickou převodovkou. Slabší z těchto motorizací byla v minulých dnech spatřena v modelu 9-3X při závěrečných testech ve Švédsku. V nabídce bude také verze, která zvládá provoz na benzin i na E85. Očekáván je také příchod vznětového motoru v kombinaci s pohonem všech kol.
Standardem pro 9-3X bude také šestistupňová ručně řazená převodovka, za příplatek bude ke všem verzím dodávána také šestistupňová automatická. Pohon všech kol řeší spojka Haldex 4. generace. Saab má v portfoliu také vylepšenou verzi hnacího řetězce, která je rozšířena o elektronicky řízený diferenciál se zvýšenou svorností na zadní nápravě. Porovnáváním datových vstupů do řídicí jednotky může elektronika rozhodnout až o 40% změně v distribuci hnacího momentu mezi kola zadní nápravy, aby byla síla na kolech efektivněji přenášena. Jestli se ale i tento systém dostane do nabídky řady 9-3X není zatím jasné.
Velmi jasno ale už je o vzhledu Saabu 9-3X. Testované automobily neměly prakticky žádnou kamufláž, takže je vidět spíše decentní oplastování nárazníků, prahů a lemů blatníků. Světlá výška byla zvýšena o 30 mm.