Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Spy Photos: Saab 9-3X míří mezi allroady

Saab 9-3
Saab 9-3
Saab 9-3
Saab 9-3
9 Fotogalerie
Diskuze (10)
Aktuální Saab 9-3 není na trhu žádným nováčkem, ale pohon všech kol dostal až v roce 2007. Technicky vyspělý systém a pokračující zájem o zvýšená oplastovaná kombi s pohonem všech kol přiměl automobilku k vytvoření svého allroadu. Představí se v Ženevě.

Základem je podle očekávání Saab 9-3 SportCombi, které dnes můžete pořídit s motorem 2.0TS XWD (154 kW) nebo se šestiválcem 2.8TR XWD (206 kW), vždy s šestistupňovou manuální nebo šestistupňovou automatickou převodovkou. Slabší z těchto motorizací byla v minulých dnech spatřena v modelu 9-3X při závěrečných testech ve Švédsku. V nabídce bude také verze, která zvládá provoz na benzin i na E85. Očekáván je také příchod vznětového motoru v kombinaci s pohonem všech kol.

Standardem pro 9-3X bude také šestistupňová ručně řazená převodovka, za příplatek bude ke všem verzím dodávána také šestistupňová automatická. Pohon všech kol řeší spojka Haldex 4. generace. Saab má v portfoliu také vylepšenou verzi hnacího řetězce, která je rozšířena o elektronicky řízený diferenciál se zvýšenou svorností na zadní nápravě. Porovnáváním datových vstupů do řídicí jednotky může elektronika rozhodnout až o 40% změně v distribuci hnacího momentu mezi kola zadní nápravy, aby byla síla na kolech efektivněji přenášena. Jestli se ale i tento systém dostane do nabídky řady 9-3X není zatím jasné.

Velmi jasno ale už je o vzhledu Saabu 9-3X. Testované automobily neměly prakticky žádnou kamufláž, takže je vidět spíše decentní oplastování nárazníků, prahů a lemů blatníků. Světlá výška byla zvýšena o 30 mm.

Vstoupit do diskuze (10)