Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Srovnávací test: Honda Civic vs. Hyundai i30 vs. Seat Leon vs. Škoda Rapid vs. Volvo V40

Auto Tip Klassik
Diskuze (92)
Že šetření nákladů a radost z jízdy nejdou dohromady? To nemusí být vůbec pravidlem! Dokázat se to pokusí naše pětice turbodieselových kompaktů.

Askeze kladem? Jak kdy. Nicméně mezi automobily čím dál rozšířenější trend, který na rozdíl od běžného života kvitujeme. Jenže každá mince má dvě strany, a tak se extra úsporné automobily potýkají s jistými kompromisy: Jsou malé, se skromným a slabým motorem. Nebo ne?

Pětice vozů vybraných do srovnávacího testu zaměřeného na hospodárnost jízdy zažitá dogma vyvrací. Honda se seatem vypadají dravě, prémiové volvo vysoce stylově, hyundai moderně a škodovka zase působí dojmem velkého auta s přidanou hodnotou obřího, praktického a dobře přístupného zavazadelníku.

Boj s emisemi přináší řidičům kromě úskalí potenciálních problémů s různými start-stopy, řízeným dobíjením či hybridními systémy také bonus v podobě nízké spotřeby paliva, která se reálně může pohybovat kolem magické hranice 4 litrů na 100 km.

Klíčem k úspěchu jsou maloobjemové turbodiesely zakomponované do lehkých konstrukcí. Můžete namítnout, že už před deseti lety uměla stará TDI jezdit s podobnou spotřebou. Jenže ta tenkrát ještě automaticky neznamenala také ideální složení a objemy emisí a na svižné jezdění byly vážně lepší benziny...

Škoda Rapid 1.6 TDI Elegance

Škoda jde pragmatickou cestou - nehraje na kudrlinky, ale na litry v zavazadelníku a centimetry uvnitř. Tam se v podélném směru dere nahoru k octavii a zavazadelník spolkne bezkonkurenčních 550 až 1490 litrů. Jenže nejen prostorem živ je člověk a kabina kromě podélné vzdušnosti, perfektní ergonomie a fajnového posazu za volantem neskýtá žádné příjemnosti či benefity. Z detailů cítíte snahu o šetření, což ještě odpustíte tříválcovému rapidu za 270 tisíc, ale méně už našlapané testované verzi 1.6 TDI Elegance s cenou 409 900 korun.

honda hyundai seat skoda volvo autotip honda hyundai seat skoda volvo autotip

Volvo V40 D2 Kinetic

Podsvícená řadicí páka, volitelný přístrojový štít, prostorová středová konzola – volvo už dávno není krabicovité kombi pro nudné patrony, nýbrž stylovka pro cílovou skupinu ambiciózních jedinců.

Malým zavazadelníkem (335 až 1032 l) se na rapid dívá z uctivé vzdálenosti, dozadu pohodlně usadíte leda děti a ven toho moc vidět není. Vše ostatní ale zůstalo při starém a dobrém: Špičková sedadla, vybrané materiály, utlumení a bezpečnostní výbava nedávají sebemenší pochybnosti, že řídíme volvo.

honda hyundai seat skoda volvo autotip honda hyundai seat skoda volvo autotip

Hyundai i30 1.6 CRDi Trikolor

Když Martin Winterkorn na frankfurtském autosalonu 2011 zkoumal model i30, už tehdy měl boss Volkswagenu jasno, že korejský kompakt vyráběný ve slezských Nošovicích může golfu docela zatopit. VW se brání překvapivě nízkými cenami, Hyundai kontruje pětiletou zárukou bez omezení kilometrů.

Jenže v údajích slibuje korejec něco, co neplní – udávanou spotřebu 3,7 l jsme překročili téměř o litr a náš úsporný průměr 4,6 l na 100 km byl nejhorší ze všech. Alespoň že vyšší konzumaci vyvažuje papírově nejvýkonnější motor slušnou dynamikou.

honda hyundai seat skoda volvo autotip honda hyundai seat skoda volvo autotip

Honda Civic 1.6 i-DTEC Lifestyle

Japonské BMW se Hondě nepřezdívá jen tak pro nic za nic: Motory jsou u největšího světového producenta pohonných jednotek na prvním místě. A o co déle se na nový malý naftový agregát čeká, o to lepší je pak výsledek. Inženýři z Točigi předvádějí své mistrovství nejen mezi zážehovými motory, ale také v případě turbodieselů, stačí si vzpomenout na skvělou „dva-dvojku“. Jejich vstup do světa maloobjemových jednotek se vyvedl jedna radost – nejen podle odměřené spotřeby pouhých 4,1 l na 100 km v úsporném rytmu. Jenže proti tabulkovým hodnotám jde stále o jistý nárůst.

honda hyundai seat skoda volvo autotip honda hyundai seat skoda volvo autotip

Seat Leon 1.6 TDI Style

Jestli vám připadá, že je jaksi „přegolfováno“, leon vás vyléčí. Pod striktně dynamicky střiženým designem naleznete identické železo, jen trochu jinak naladěné.

Leon se v duchu sportovnějšího image tváří „svižně“ a také tak jezdí. Smířit se proto musíte s tužším podvozkem a horším tlumením nerovností, ale pevná karoserie dojem vylepšuje. V zatáčkách si s leonem skvěle užijete, agilní šasi se stará o hbitost.

honda hyundai seat skoda volvo autotip honda hyundai seat skoda volvo autotip

Kompletní text, včetně všech tabulek, naměřených hodnot, porovnání výbav a závěrečného hodnocení si přečtete v aktuálním Auto Tipu č. 7/13, který je právě k dostání na stáncích.

Auto Tip Klassik
Diskuze (92)
6. 7. 2013 04:49
Re: Civic
Sponzoři..? Vždy a jenom inzerenti...bez nich by to jaksi nefungovalo...nebylo by za co...
A kdo je asi tím největším...a tudíž nejvlivnjším...odpovědˇ...určitě jedna německá "lidová" skupina...budují image, která se má vymykat všem ostatním...skvělé parametry, výkony, spolehlivost...
Budiž jim to přáno...v mnohém jsou na špici, ale jak již zde v diskusi někdo uvedl...každý má něco...positive / negative...a volba je vždy na Vás... I když se tu vlivem této masírky tvoří ovčí stádečka, která procitnou až si to či ono vyzkouší na vlastní kůži...
Každý má své potřeby...možnosti...a představy a očekávání nám však "pomáhají" utvářet specialisti na marketing...atˇ chceme či ne...min. podvědomě se to do nás dostane...stádečko si pak "můžeme" vybrat...
Jedna věc vše pomůže rozkrýt...vlastní provoz...ale to už může být pozdě...nebo taky ne...
4. 4. 2013 20:12
Re: Můj výběr
Ne ne Jossalito, i z toho testu vyšlo že Honda byla druhá a to ještě kvůli ceně :-)

Jinak opět argumenty o ničem.. Fráze lepší jako celek apod.

Prostě Honda je lepší v konkrétních a důležitých věcech, jako motor, kufr, 6 rychlostí atd.

A Seat je lepší v odéru, sešití koberečků, vzdušnosti, sportovních ukazatelích na budíkách, anebo v čem jiném???

Asi ve světlech.

Čau ;-)
4. 4. 2013 13:52
Re: Testy
Tak sorry, ale ani v 8.g to neni nic, co by připomínalo kostitřas(a že tam je kritika podvozku oprávněná). Mám ho tedy jen na nejmenších kolech co jde (205/55 R 16) a do práce jezdím 10 km po zoufalé okresce III. třídy. Jo, je to horší než multilink co jsem měl na minulé 626, ale pokud na to neobuješ 18´´ tak se dá(netvrdím, že je to super komfortní auto) 9.g je co se týče (nejen) podvozku o dost dál. Když se řekne kostitřas, v mysli mi vytanou zcela jiné vozy. Ještě k té uskákanosti. Dlouho jsem si myslel, že zatáčku co jsem jezdil s multilinkem na hraně 80(už se hrnulo bokem) holt s cívou projedu o pár km pomaleji, protože začne být dřív nervozní(lehké odskakování). Včera mi volala do práce manželka, že nám doma hoří 8-s a ty zatáčky jsem zcela bez problému projel o dost vyšší rychlostí. Jen se toho nebát >:-[]
4. 4. 2013 01:00
Re: To je ten (nezáVWislý) test..
To je neskutocne debilny prepocet >:D To ktoreho redaktora take nieco napadlo?
Rovno mozu merat dlzku auta ukladanim papierov A4 za seba a prepokladam, ze dotycny v potravinach kupuje aj chlieb na objem a spagety na pocet kusov >:D
3. 4. 2013 18:12
Re: Civic
>:-[] Když to říkáš...