Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

SRT Viper 2013: Další záhadná fotografie

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
Po nákresu přídě a novém logu je zde první fotografie nového Viperu, která ale příliš o liniích novinky nenapoví.

Chrysler Group si bude postupné odhalování třetí generace Viperu skutečně užívat a celé svět hodlá napínat sérií fotografií, na nichž sice bude netrpělivě očekávána novinka, ale vždy se má jednat jen o detaily, které o designu vozu a jeho technice příliš mnoho informací neposkytnou.

Ralph Gilles, šéf SRT Brand and Motorsports, již koncem loňského roku potvrdil, že v druhé polovině roku 2012 začne výroba třetí generace slavného sporťáku Viper. Zatímco první a druhá generace byly nabízeny pod značky Chrysler a Dodge (v závislosti na trhu), tak nová generace jako první samostatný model ponese značku SRT. V polovině února byla zveřejněno nové logo Viperu, zatímco vzhled vozu zůstává stále utajen a má být odhalen až na dubnovém autosalonu v New Yorku.

Na své předky má nový Viper navázat koncepcí i svými výkony a jak naznačil první oficiální náhled, tak i designem. Linie předních partií jsou čistou evolucí tvarů první i druhé generace. Odkazem na oblíbené kupé Viper GTS vyráběné v letech 1996 až 2002 i na obě karosářské verze druhé generace bude vstup vzduch za znakem na přídí kapoty. Na obě předchozí generace Viperů s pevnou střechou novinka naváže i tvarem střechy. Novinkou jsou hlavní světlomety s LED pro denní svícení.

Stále neoficiální jsou informace o vidlicovém desetiválci s objemem 8,7 litru uloženém pod dlouhou přední kapotou. Pokud bude tento motor pohánět nový Viper, pak by se měl jeho výkon pohybovat mezi 485-503 kW (659-683 k). Poprvé v historii tohoto modelu má být ve výbavě kontrola trakce.

SRT Viper bude vyráběn v továrně Conner Avenue v Detroitu, kde se od roku 1995 vyráběly i předchozí dvě generace Dodge Viperu. Výroba té první byla zahájena již v roce 1992, první zmije však byly montovány v továrně New Mack. Celkem bylo vyrobeno 28.056 exemplářů dvou generací Dodge Viper, 22.070 z nich vzniklo v Conner Avenue.

Továrna Conner Avenue byla po ukončení výroby Dodge Viper v červenci 2010 nevyužita. Vedle zmijí odtud mezi květnem 1997 a únorem 2002 vyjížděly i netradiční roadstery Plymouth Prowler. Kvůli plánovanému znovuzahájení provozu v Conner Avenue najal Chrysler 150 nových zaměstnanců, kteří jsou již od loňského podzimu zaškolováni pro účely výroby.

Chrysler Group v loňském roce provedl několik změn ve vedení svých značek a z označení SRT (Street and Racing Technology) se stala samostatná divize. Americký koncern má s SRT velké plány, model Viper bude vlajkovou lodí této značky.

O tom, že Viper už nebude Dodge ale SRT, samozřejmě rozhodlo marketingové oddělení Chrysler Group. Podle plánů koncernu má vypuštění Dodge z názvu auta mnoho výhod. Automobil prý díky tomu zláká i zákazníky, u kterých jméno Dodge dosud vyvolávalo negativní asociace. Zákazníci navíc za automobil budou ochotni zaplatit vyšší částku a co víc, nový Viper se bude moci prodávat i v showroomech jiných značek koncernu, například v zastoupeních Alfy Romeo nebo Maserati.



Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
Avatar - Atlis
21. 2. 2012 20:03
render
...nie fotografia.