Ssang Yong má pro Paříž připravený e-XIV Concept
Crossover XIV
měl ve své prapůvodní podobě premiéru před rokem ve Frankfurtu. Nekonvenční oranžové eXciting user Interface Vehicle, tedy doslova vozidlo se vzrušujícím uživatelským rozhraním postrádalo B-sloupek, mělo proti sobě otevíratelné (tzv. sebevražedné) dveře a zadní dělené dvoudílné víko. Bílý ženevský koncept XIV-2XIV-2 měl pro změnu jen jeden pár bočních dveří a shrnovací plátěnou střechu.
K třetímu vozu z řady, který dostal logický název e-XIV, automobilka poskytla zatím velmi málo informací. Jisté je, že v útrobách najdeme kromě elektromotoru též malý benzinový agregát. Ten slouží jako „range extender“, zvyšuje tedy dojezd. Vzhledem k tomu, že výrobce používá tento termín a nikoli výraz „hybrid“, je pravděpodobné, že zážehová jednotka nefunguje samostatně, nýbrž pouze v kombinaci s elektrickou. Podobný systém používá například Opel Ampera.
Čísla si SsangYong zatím nechává pro sebe, udává pouze rozměry. Novinka je tedy 4160 mm dlouhá, 1790 mm široká a 1575 mm vysoká. Je postavena na platformě s rozvorem 2600 mm jako její dva v úvodu zmínění předchůdci. Skleněná střecha poskytuje cestujícím lepší viditelnost směrem vzhůru, na ní umístěné solární panely slouží k napájení palubních přístrojů.




















