Ssangyong představil nové přeplňované motory
Korejský Ssangyong představuje na ženevském autosalonu přeplňované řadové čtyřválce, které budou pohánět nové modely této značky. Všechny jednotky samozřejmě splňují normy Euro 5, navíc po lehké úpravě splní i budoucí Euro 6.
Motory byly vyvíjeny tak, aby je bylo možné ve vozidlech umístit jak podélně, tak příčně, poháněná mohou být přední i všechna kola. Ssangyong rovněž počítá s tím, že je použijí i plánované modely s hybridním pohonem.
Dva nové turbodiesely a jeden navíc s dvoustupňovým přeplňováním
Ssangyong ukázal dvě verze jednotky e-Xdi200 – Active a Green. Stejný řadový čtyřválec už pohání nové Korando, kde produkuje výkon 129 kW v 4000 min-1 a točivým momentem 360 Nm mezi 2000 a 3000 min-1.
Motor o objemu 1.998 cm3 je osazen přímým vstřikováním common rail pracujícím s tlakem 1800 bar a turbodmychadlem s variabilní geometrií rozvaděcích lopatek. Kompresní poměr jednotky je 16,5 : 1, vrtání 86,2 mm, zdvih 85,6 mm.
Verze Active nabízí 115 kW v 4000 min-1 a maximální točivý moment 360 Nm mezi 1500-2800 min-1. Verze Green se liší nižším výkonem 111 kW v 4000 min-1 a nižší spotřebou paliva.
Nový motor má oproti předchozím jednotkám Ssangyong, vyvíjenými ve spolupráci s automobilkou Mercedes-Benz, nižší třecí ztráty. Tomu pomohlo variabilní olejové čerpadlo, nové vodní čerpadlo či olej s nízkou viskozitou. Díky použití vícebodového vstřikování paliva má mít čtyřválec nižší vibrace a je i tišší.
Ssangyong - nové dieselové motory | |||
Motor | e-XDi200 Active | e-Xdi200 Green | e-XDi220 |
Zdvihový objem [cm3] | 1998 | 1998 | 2157 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 115/4000 | 111/4000 | 168/4000 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 360/1500-2800 | 360/1500-2800 | 500/1600-3000 |
Řadový čtyřválec e-XDi220 o objemu 2.157 cm3 dává výkon 168 kW v 4000 min-1 a maximální točivý moment 500 Nm mezi 1600 a 3000 min-1. Vrtání je 86,2 mm, zdvih 92,4 mm, kompresní poměr 16 : 1.
Větší diesel je doplněn dvoustupňovým přeplňováním a přímým vstřikováním common rail, které pracuje s tlakem 2000 bar.
Ke splnění limitů Euro 6 stačí u všech tří dieselových motorů použít nízkotlakový a nízkoteplotní systém recirkulace spalin (EGR) spolu s DeNOx katalyzátorem.
Přeplňovaný zážehový dvoulitr
Představený přeplňovaný zážehový čtyřválec XGi200 s proměnným časováním ventilů nabízí výkon 157 kW v 5500 min-1 a vrchol točivého momentu 300 Nm v 2000-4000 min-1. Vrtání je 86 mm, zdvih 86 mm, kompresní poměr je 9,0 : 1.
Tak jako dieselové jednotky má mít i benzinový čtyřválec oproti předchůdcům nižší vibrace a bude i tišší. SsangYong v současné době pracuje na úpravě výfukového systému, aby tento řadový čtyrválec splnil limity Euro 6 a americké SULEV (Super Ultra-Low Emission).
Ssangyong - nový benzinový turbomotor | |
Motor | XGi200 |
Zdvihový objem [cm3] | 1998 |
Válce/ventily | 4/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 157/5500 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 300/2000-4000 |
Jihokorejská automobilka SsangYong se po bankrotu v roce 2009 snaží o návrat na evropské trhy. Vedle již prodávaného nového Koranda představila na ženevském autosalonu studii SUT 1, což je evoluce pick-upu Actyon Sports, jehož sériová výroba se má rozběhnout v druhé polovině letošního roku.