Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ssangyong představil nové přeplňované motory

David Bureš
Diskuze (3)
Přeplňované motory představené v Ženevě použije i budoucí Ssangyong s hybridním pohonem.

Korejský Ssangyong představuje na ženevském autosalonu přeplňované řadové čtyřválce, které budou pohánět nové modely této značky. Všechny jednotky samozřejmě splňují normy Euro 5, navíc po lehké úpravě splní i budoucí Euro 6.

Motory byly vyvíjeny tak, aby je bylo možné ve vozidlech umístit jak podélně, tak příčně, poháněná mohou být přední i všechna kola. Ssangyong rovněž počítá s tím, že je použijí i plánované modely s hybridním pohonem.

Dva nové turbodiesely a jeden navíc s dvoustupňovým přeplňováním

Ssangyong ukázal dvě verze jednotky e-Xdi200 – Active a Green. Stejný řadový čtyřválec už pohání nové Korando, kde produkuje výkon 129 kW v 4000 min-1 a točivým momentem 360 Nm mezi 2000 a 3000 min-1.

Motor o objemu 1.998 cm3 je osazen přímým vstřikováním common rail pracujícím s tlakem 1800 bar a turbodmychadlem s variabilní geometrií rozvaděcích lopatek. Kompresní poměr jednotky je 16,5 : 1, vrtání 86,2 mm, zdvih 85,6 mm.

Verze Active nabízí 115 kW v 4000 min-1 a maximální točivý moment 360 Nm mezi 1500-2800 min-1. Verze Green se liší nižším výkonem 111 kW v 4000 min-1 a nižší spotřebou paliva.

Nový motor má oproti předchozím jednotkám Ssangyong, vyvíjenými ve spolupráci s automobilkou Mercedes-Benz, nižší třecí ztráty. Tomu pomohlo variabilní olejové čerpadlo, nové vodní čerpadlo či olej s nízkou viskozitou. Díky použití vícebodového vstřikování paliva má mít čtyřválec nižší vibrace a je i tišší.

Ssangyong - nové dieselové motory
Motore-XDi200 Activee-Xdi200 Greene-XDi220
Zdvihový objem [cm3]199819982157
Válce/ventily4/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]115/4000111/4000168/4000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]360/1500-2800360/1500-2800500/1600-3000

Řadový čtyřválec e-XDi220 o objemu 2.157 cm3 dává výkon 168 kW v 4000 min-1 a maximální točivý moment 500 Nm mezi 1600 a 3000 min-1. Vrtání je 86,2 mm, zdvih 92,4 mm, kompresní poměr 16 : 1.

Větší diesel je doplněn dvoustupňovým přeplňováním a přímým vstřikováním common rail, které pracuje s tlakem 2000 bar.

Ke splnění limitů Euro 6 stačí u všech tří dieselových motorů použít nízkotlakový a nízkoteplotní systém recirkulace spalin (EGR) spolu s DeNOx katalyzátorem.

Přeplňovaný zážehový dvoulitr

Představený přeplňovaný zážehový čtyřválec XGi200 s proměnným časováním ventilů nabízí výkon 157 kW v 5500 min-1 a vrchol točivého momentu 300 Nm v 2000-4000 min-1. Vrtání je 86 mm, zdvih 86 mm, kompresní poměr je 9,0 : 1.

Tak jako dieselové jednotky má mít i benzinový čtyřválec oproti předchůdcům nižší vibrace a bude i tišší. SsangYong v současné době pracuje na úpravě výfukového systému, aby tento řadový čtyrválec splnil limity Euro 6 a americké SULEV (Super Ultra-Low Emission).

Ssangyong - nový benzinový turbomotor
MotorXGi200
Zdvihový objem [cm3]1998
Válce/ventily4/4
Největší výkon [kW/min-1]157/5500
Největší toč. mom. [Nm/min-1]300/2000-4000

Jihokorejská automobilka SsangYong se po bankrotu v roce 2009 snaží o návrat na evropské trhy. Vedle již prodávaného nového Koranda představila na ženevském autosalonu studii SUT 1, což je evoluce pick-upu Actyon Sports, jehož sériová výroba se má rozběhnout v druhé polovině letošního roku.

David Bureš
Diskuze (3)
Avatar - WinDiesel
5. 3. 2011 11:39
Je vidět že v době krize inženýři SY nespali...
... a teď, po znovuoživení, přicházejí s více než konkurenceschopnou nabídkou, alespoň co se týče výkonu, krouťáku a spotřeby. Palec nahoru Ssangyong. Teď ještě oživit "předsedu správní rady" a nadopovat 5 válec, případně udělat z Rodiuse koukatelné auto, a je tu comeback jak vyšitý. :yes: :-)
Avatar - WinDiesel
5. 3. 2011 11:35
Re: e-XDi220
Tento motor vychází z motoru Mercedes Benz 250 CDI, který v současnosti dává 150 kW a 500 Nm. Ssangyong pracoval na řadovém 6válci (viděl jsem ho osobně v Luxemburgu na zkušebně), ale interní krize v Ssangyongu a downsizing ho pohřbily.
Takže co tu vidíme je - buď prostě nadopovaná licence Mercedesu, nebo si Mercedes nenápadně testuje svůj OM651 se značně zvýšeným výkonem (OM651 stejně dával v testu Autodieselu na motorové brzdě místo tabulkových 150 kW 160 kW a krouťák měl 540 Nm.)
5. 3. 2011 10:51
e-XDi220
tak jestli e-XDi220 projde výkonově do Evropy beze změn... tak sou to hodnoty do prd*le impozantní :yes: Teď ještě jak se bude chovat v praxi...