Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

SsangYong přiveze do Frankfurtu dva (staro)nové koncepty

Aleš Dragoun
Diskuze (0)
SsangYong pod křídly indické Mahindry vstává pomalu z popela. Ve Frankfurtu představí dvojici studií, které předskakují sériovým modelům.

Jihokorejská automobilka už sériově vyrábí crossover Tivoli, i ten předznamenávala smršť konceptů. Na frankfurtském stánku se objeví s dříve avizovaným turbodieselem. Čtyřválec e-XDi 160 má objem 1,6 l a disponuje výkonem 85 kW v poměrně vysokých 3400-4000 min-1. Točivý moment až 300 N.m při 1500-2500 otáčkách přenášejí na přední kola šestistupňové převodovky, buď přímo řazená, nebo samočinná od japonského Aisinu. Čtyřkolka přijde později, ještě před koncem roku. Naftová verze s předním pohonem a manuálem spálí jen 4,3 l/100 km, normovaných, přirozeně.

Kromě něj vystaví i další dvě studie, které se zatím představují na prvních teaserech, ale tvary vlastně důvěrně známe. Používají také stejnou platformu. Menší hranatý XAV-Adventure se stane nástupcem současného Koranda. Nespekulujeme, sám výrobce fakt sděluje v kratičkém, zato však oficiálním tiskovém materiálu. Koneckonců, obdobné SUV už představil v dubnu na domácím autosalonu v Soulu. V hybridní podobě se dvěma elektromotory vpředu i vzadu, kamerami a vzduchovým podvozkem.

„Ještěrka“ třetí generace se vyrábí pět let a předloni byla modernizována. Novinku uvidíme v sériové podobě už příští rok. SsangYong tvrdí, že cílí na mladé aktivní lidi. Jak jinak? SUV si ale kupují spíše starší, protože se jim do nich lépe nastupuje. Určitě zaujme jiná vlastnost, nezříká se totiž ani terénních ambicí. Vypadá docela drsně a svalnatě, nějaká ta polňačka a letící kamínek jej nerozhází určitě, ale kdyby uměl i víc, bylo by to fajn!

XLV-Air přejímá tvary Tivoli, je vlastně jeho proslouženou verzí s nataženým rozvorem náprav. Na palubu se tak vejde až sedm lidí. Zavazadelník bude v pětimístném uspořádání určitě větší než u základního krátkého modelu, o místě ve třetí řadě si nedělejme iluze. Motory jsou stejné: čtyřválcová šestnáctistovka s turbem, která nabídne 94 kW, případně výše zmíněný diesel. Totéž platí i o převodovkách i možnostech pohonu jedné, případně obou náprav. Opět se bavíme o sérii, co má v útrobách koncept, SsangYong nesdělil.


Původní dlouhý XLV se představil už v Ženevě 2014, Air je jeho další evolucí s větším třetím bočním oknem, upravenými nárazníky a světly.

Aleš Dragoun
Diskuze (0)