Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

SsangYong X100: Malý crossover se představí v Ženevě

Aleš Dragoun
Diskuze (13)
Jihokorejský SsangYong přiveze na jaře do Ženevy sériovou verzi malého crossoveru, který se postaví sílící konkurenci z Evropy i Japonska.

SsangYong poslední dva roky chrlil koncepty nového modelu. Ten první, XIV-1, se představil ve Frankfurtu 2011. Už tehdy automobilka tvrdila, že je předobrazem sériového modelu. Následoval polokabriolet XIV-2 (Ženeva 2012) a hybridní e-XIV v Paříži.

Verze pro sériovou výrobu nese kód X100 a její vývoj spěje do konečné fáze. Produkční variantu, která bude mít zřejmě pět dveří. uvidíme příští rok na jaře u Ženevského jezera. Už letos se zde objevila studie SIV-1, která však byla delší (4500 x 1880 x 1640 mm) a spadala mezi střední SUV. S pracemi včetně vzniku nové platformy pochopitelně pomohla indická Mahindra, která finančními problémy zmítanou automobilku zčásti koupila. Předpokládáme, že si podvozek zachoval rozvor 2600 mm z míněné série konceptů, jen SIV-1 jej měl prodloužený o 100 mm. Po něm přišel ještě LIV-1.

Pod kapotou najdeme zážehovou i vznětovou šestnáctistovku, obě „dopované“. Informací je zatím velmi, velmi málo a přesná čísla chybí. Dříve však automobilka oficiálně uváděla, že přeplňovaný benzinový motor GDI dává 151 kW (205 k) a poskytuje 280 N.m, diesel s dvojicí turbodmychadel má 110 kW (150 k) a pochopitelně vyšších 360 N.m. Sílu přenášejí šestistupňový manuál a dvouspojkové ústrojí, spekuluje se také o variantách 4x2 i 4x4.

Připomeňme, že úplně první XIV-1 byl jen 4140 mm dlouhý, 1830 mm široký a 1590 mm vysoký, „dvojka“ se od něj lišila rozměry minimálně. X100 se začne prodávat příští rok. Podívá se i do Evropy, kde bude tvořit konkurenci Nissanu Juke, dvojčatům od GM s logy Opelu a Chevroletu a francouzským zástupcům Renaultu a Peugeotu. Steve Gray, marketingový manažer britského zastoupení, dokonce Autocaru potvrdil, že se chystá i menší SUV než X100, které přijde jako další v řadě.

SsangYong se ale nevzdá ani kategorie MPV, případně čtyřkolek do náročnějšího terénu. Chce však vždy nabízet kvalitní auta za přijatelnou cenu, což by se mělo odrazit na prodejích, pochopitelně nejen na Ostrovech. No, upřímně, SsangYong si za poslední dvě desítky let nejdříve pod křídly Daewoo a později čínského SAIC vytrpěl svoje, už dvakrát měl víceméně na kahánku. Kontroverzní design vozů, které navrhl Brit Ken Greenley, také příliš nezaujal. Značce navíc i přes mnohaleté používání licenční techniky Mercedesu (nebo právě proto?) chybí image. Na případném obchodním úspěchu X100 pochopitelně závisí její setrvání na evropských trzích. SsangYong však modernizuje i ostatní modelové řady.

Aleš Dragoun
Diskuze (13)
Avatar - WinDiesel
29. 11. 2013 13:10
Re: Ssang ?
Díky vydařenému designu a la Kia má Mercedes vynikající prodejní výsledky, zatímco Kia stagnuje.
A to všechno je Mercedes schopen prodat za více jak 2násobnou cenu.
Avatar - Magister
29. 11. 2013 10:30
Re: Ssang ?
Trochu tam podmínky už hygiena zlepšila. Jako kamery na společné záchody, které nemají ani dveře, ale jen přepážku. Ale oni tež se snaží kontroly oblbnout... zpomalili pás na polovinu... Přislo se na to náhodou...zvýšeným počtem nemocí z povolání.
Avatar - Magister
29. 11. 2013 09:12
Re: Ssang ?
Já byl v Hyundai v Nošovicích i v Mercedesu i AMG. A je to obrovský rozdíl. Viděl jsi v Nošovicích zaměstnanecké hajzlíky? Jak pracují? A jaké věkové skupiny berou? Průměr 24 let celé továrny muži, ženy 21? Jak ti je 30 tak pá pá. Porušují polovinu našich norem a ti lidé mají zdravotní problémy... 8 hodin denně makat rukama nad hlavou....
Avatar - Aladeen
28. 11. 2013 21:12
Re: Ssang ?
mercedes kritizujem aj ja , pretože to dizajnom pripomína Kiu , proste to už nie je ono !
Samozrejme to je len môj názor ;-)
Avatar - WinDiesel
28. 11. 2013 21:05
Re: Ssang ?
Pokud má mít SYM více servisních a prodejních center, musí mít lepší nabídku modelů. SYM má New Korando, oživil Rexton, Rodius i Actyon/Actyon Sports - to je dobře - a pokud přidá i líbivý crossover, nebude mít nouzi o zájemce kteří budou chtít postavit showroom/servis.